|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Doktora | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ARKEOLOJİ (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BİLSEN ŞERİFE ÖZDEMİR (bilsenozdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BİLSEN ŞERİFE ÖZDEMİR, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin ana amacı sosyal bilimler temel alanının genel bilimsel metodolojilerinin anlaşılması ve etik kuralları dikkate alarak bilimsel araştırma yapma yöntemlerinin öğrenilmesidir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bilimsel bilgiyle ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Alan ile ilgili spesifik bir konuda bilimsel normlara uygun detaylı araştırma yapabilme ve sunabilir. PÇ-3 Alanı ile ilgili spesifik bir konuda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olabilir. PÇ-5 Alanında bilimsel kriterlere uygun sözlü ve yazılı yayın yapabilir. PÇ-8 Arkeolojik verilerin ve materyalin dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilir. PÇ-14 Alanındaki güncel gelişmeleri izlemenin gerekli olduğunun bilincine sahip olarak Türkçe ve yabancı dillerdeki kaynakları tarayabilme (kütüphane ve bilişim), kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı kazanabilir. PÇ-15 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilir. PÇ-16 Arkeolojik sorunların çözümünde bireysel çalışma ve bağımsız karar verme yetisine sahip olabilir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Bilimsel araştırmalarda uygulanması gereken etik kurallarını bilir. |
PÇ-1 Alan ile ilgili spesifik bir konuda bilimsel normlara uygun detaylı araştırma yapabilme ve sunabilir. PÇ-3 Alanı ile ilgili spesifik bir konuda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olabilir. PÇ-5 Alanında bilimsel kriterlere uygun sözlü ve yazılı yayın yapabilir. PÇ-8 Arkeolojik verilerin ve materyalin dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilir. PÇ-13 Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilir. PÇ-15 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Etik kurallara uygun araştırma yapmayı ve elde ettiği sonuçlarla bilimsel yayın yapmayı öğrenir. |
PÇ-1 Alan ile ilgili spesifik bir konuda bilimsel normlara uygun detaylı araştırma yapabilme ve sunabilir. PÇ-3 Alanı ile ilgili spesifik bir konuda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olabilir. PÇ-5 Alanında bilimsel kriterlere uygun sözlü ve yazılı yayın yapabilir. PÇ-8 Arkeolojik verilerin ve materyalin dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilir. PÇ-13 Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilir. PÇ-15 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu dersin içeriğini arkeolojik araştırmalarda kullanılan temel bilimsel araştırma yöntemleri ile bilimsel araştırmalar sırasında uygulanması gereken etik kurallar ve bu kurallara uygun alıntı yapma teknikleri oluşturur. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Yükseköğretim Kurulu Bilimsel Araştırma Ve Yayın Etiği Yönergesi | Anlatma, soru-cevap, makale eleştirisi, Kitap eleştirisi, Kaynak tarama |
| 2 | Bilimsel Araştırmanın temelleri | Anlatma, soru-cevap, makale eleştirisi, Kitap eleştirisi, Kaynak tarama |
| 3 | Sosyal Bilimlerde Temel Bilimsel Araştırma Yöntemleri I | Anlatma, soru-cevap, makale eleştirisi, Kitap eleştirisi, Kaynak tarama |
| 4 | Sosyal Bilimlerde Temel Bilimsel Araştırma Yöntemleri II | Anlatma, soru-cevap, makale eleştirisi, Kitap eleştirisi, Kaynak tarama |
| 5 | Bilimsel araştırmalarda etik | Anlatma, soru-cevap, makale eleştirisi, Kitap eleştirisi, Kaynak tarama |
| 6 | Bilimsel araştırmalarda uygulanması gereken etik kurallar | Anlatma, soru-cevap, makale eleştirisi, Kitap eleştirisi, Kaynak tarama |
| 7 | Bilimsel araştırmalarda süreç ve evreler | Anlatma, soru-cevap, makale eleştirisi, Kitap eleştirisi, Kaynak tarama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Bilimsel araştırmalarda bilgiye erişme yöntemleri | Anlatma, soru-cevap, makale eleştirisi, Kitap eleştirisi, Kaynak tarama |
| 10 | Bilimsel araştırmalarda dipnot ve kaynakça gösterimi | Anlatma, soru-cevap, makale eleştirisi, Kitap eleştirisi, Kaynak tarama |
| 11 | Arkeoloji'de temel bilimsel yaklaşımlar I | Anlatma, soru-cevap, makale eleştirisi, Kitap eleştirisi, Kaynak tarama |
| 12 | Arkeoloji'de temel bilimsel yaklaşımlar II | Anlatma, soru-cevap, makale eleştirisi, Kitap eleştirisi, Kaynak tarama |
| 13 | Örnek inceleme | Anlatma, soru-cevap, makale eleştirisi, Kitap eleştirisi, Kaynak tarama |
| 14 | Örnek İnceleme | Anlatma, soru-cevap, makale eleştirisi, Kitap eleştirisi, Kaynak tarama |
| 15 | Genel Değerlendirme | Anlatma, soru-cevap, makale eleştirisi, Kitap eleştirisi, Kaynak tarama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ç. Çilingiroğlu, Arkeoloji ve Etik, Arkeoloji ve Sanat, 2012, 140, 1-12. | |
| 2 | Seçkin. Coşkun, R. Altunışık, R. ve Yıldırım E. (2017) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. | |
| 3 | Seçkin. Erdem, A. R. (2012) Bilim İnsanı Yetiştirmede Etik Eğitimi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. 2(1), 25-32. | |
| 4 | Çilingiroğlu Ç. (2012) Arkeoloji ve Etik, Arkeoloji ve Sanat, 140, 1-12. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon, Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 8 | 1 | 40 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | 16 | 1 | 60 |
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 14 | 84 |
| c) Performans Ödevi | 6 | 14 | 84 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 12 | 72 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 12 | 72 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 356 | ||