|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CİHAN ÖNER (cihanoner@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Yenilenebilir Enerji Kaynakları, Güneş Enerjisi, Fotovoltaik Cihazlar ve Sistemleri anlayabilme ve ayırt edebilmeye yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yarıiletken fotovoltaik cihaz operasyonunun altında yatan prensipleri anlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Yarıiletken fotovoltaik cihazların topluma etkisini anlayabilir. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-13 Çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Yarıiletken malzeme özelliklerini kullanarak fotovoltaik cihaz ve sistem çalışma prensiplerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-13 Çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yenilenebilir Enerji Kaynakları, Solar Spektrum ve Güneş Enerjisinin Önemi, Optimum Eğim Açısı, Işık Soğurması, Fotovoltaik Etki, Yük Taşıyıcılarının Rekombinasyonu, Güneş Hücrelerinin Çalışma Prensipleri, Güneş Hücrelerinin Akım-Gerilim Eğrileri, Maksimum Güç Noktası, Birinci ve İkinci Jenerasyon Güneş Hücreleri, Üçüncü ve Dördüncü Jenerasyon Güneş Hücreleri, Güneş Hücresi Üretim Teknikleri, Fotovoltaik Modüller, Fotovoltaik Tesisler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yenilenebilir Enerji Kaynakları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Solar Spektrum ve Güneş Enerjisinin Önemi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Optimum Eğim Açısı | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Işık Soğurması | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Fotovoltaik Etki | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Yük Taşıyıcılarının Rekombinasyonu | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Güneş Hücrelerinin Çalışma Prensipleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Güneş Hücrelerinin Akım-Gerilim Eğrileri, Maksimum Güç Noktası | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Birinci ve İkinci Jenerasyon Güneş Hücreleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Üçüncü ve Dördüncü Jenerasyon Güneş Hücreleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Güneş Hücresi Üretim Teknikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Güneş Hücresi Üretim Teknikleri Devamı | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Fotovoltaik Modüller | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Fotovoltaik Tesisler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Photovoltaics: Fundamentals, Technologies and Practice, Konrad Merten, WİLEY, 2014 | |
2 | Güneş Enerjisi Sistemleri ve Tasarımı, İlhan Ceylan ve Ali Etem Gürel, Dora Yayınları, 2021 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Dizüstü Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |