|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ARKEOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİNE KÖKER GÖKÇE (eminekoker@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EMİNE KÖKER GÖKÇE, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Orta Anadolu yerleşimlerinde Hellenistik Dönem seramik kültürünü tanıtmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Orta Anadolu yerleşim yerleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Alanının güncel ve temel bilgilerine etik kurallar çerçevesinde bir arada sahip olur. PÇ-2 Alanında lisans eğitiminde edindiği tüm pratik ve kuramsal bilgileri eleştirel düzeyde yorumlar ve değerlendirir ayrıca uygulama bilgilerini arazide ve ilgili birimde uzman düzeyinde kullanır, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmaya ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri getirir. PÇ-3 Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçlar ile kayıt altına alır. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Orta Anadolu Hellenistik Dönem siyasi ve sosyal yaşantısını tanır. |
PÇ-7 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası çalışma ve projelerde strateji belirleyerek etkinlikleri etik kurallar çerçevesinde planlar, yönetir ve uygular. PÇ-8 Alanı ile ilgili güncel konuları ulusal ve uluslararası düzeyde topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine uzman düzeyde sahip olur. PÇ-9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçlarının duyurulmasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun şekilde hareket eder. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Güncel veriler ışığında bölgedeki kazı çalışmaları üzerine değerlendirmeler yapar. |
PÇ-10 Arkeolojinin uygulamasında mevzuat; malzemenin sunum ve koruma inceliklerinde müzecilik, eserlerin dokümantasyonu kapsamında kataloglama bilgi ve becerilerini uzman düzeyinde uygular. PÇ-11 Alan uygulamaları dışında Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği depo / laboratuar ortamında uzman düzeyinde çalışma becerisine sahip olur. PÇ-12 Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, kültürel miras bilincine sahip, bu mirası koruma ve toplumu bilinçlendirmeye karşı duyarlı, vizyonu geniş, yaşam boyu öğrenmeye açık, etik kurallara uygun hareket eden bir birey olmayı hedefler. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Orta Anadolu Hellenisik Dönem seramik Kültürünü ve Kültürler arası etkileşimler üzerine bilgi sahibi olur. |
PÇ-12 Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, kültürel miras bilincine sahip, bu mirası koruma ve toplumu bilinçlendirmeye karşı duyarlı, vizyonu geniş, yaşam boyu öğrenmeye açık, etik kurallara uygun hareket eden bir birey olmayı hedefler. PÇ-13 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası çalışmalarda farklı disiplinlere ait bilgi ve becerileri uzman düzeyinde bir araya getirir ve kullanır. PÇ-14 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme yetisine sahip olur. PÇ-15 Bilişim ve iletişim teknolojilerini uzman düzeyinde kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yayınlardan müzelere Orta Anadolu yerleşimlerde sofra kaplarından depolama kaplarına ve bezeme özelliklerini tanıtmak ve üzerinde detaylı çalışmalar yapmak. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Orta Anadolu Hellenistik Dönem yerleşimleri ve yerleşim tipleri hakkında bilgi sahibi olur. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Orta Anadolu Hellenistik Dönem siyasi yapısı hakkında bilgi sahibi olur. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | Orta Anadolu Hellenistik Dönem seramikleri hakkında çalışmalar yapılır. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | Akdeniz Dünyası seramiklerlerini öğrenir. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Orta Anadolu'da yaşamış kültürlerden devam eden form ve biçimler hakkında bilgi sahibi olur. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Persler ve Orta Anadolu'daki siyasi yaşamları ve bölge kültürü üzerindeki etkisi tartışılır. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Hellenistik Dönem yerleşim yerleri ve buluntuları tanıtılmaya başlanır. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Boğazköy Hellenistik Dönem seramikleri üzerine bilgi sahibi olur. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Alişar Hellenistik Dönem seramikleri üzerine bilgi sahibi olur. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Porsuk-Zeyve Höyük, Kültepe, Eskiyapar, Kerkenes, Tavşum yerleşim yerleri ve seramikleri tartışılır. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Doğu sicillataları formları ve Orta Anadolu'da tespit edilen formlar bezeme açısından değerlendirilir. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Demir Çağı'ndan devam eden seramik formları tartışılır. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Demir Çağı'ndan devam eden seramik bezemeleri tartışılır. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | Orta Anadolu Hellenistik dönem seramiği incelenirken nelere dikkat edilmesi hangi kültürlerle karşılaşılabileceği ve yerel üretim seramik biçimleri hakkında genel verilere sahip olur. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Stewart, S. M. 2010. Gordion After the Knot: Hellenistic Pottery and Culture, A Dissertation submitted to the Graduate School of the University of Cincinnati in partial fulfillment of the requeirements for the degree of Doctorate of Philosophy. | |
2 | Strobel, K. ve Gerber, C. 2000. “Tavium (Büyüknefes, Provinz Yozgat) – Ein regionales Zentrum Anatoliens. Bericht über den Stand der Forschungen nach den ersten drei Kampagnen (1997–1999)”, Istanbuler Mitteilungen 50, 215– 265. | |
3 | Köker Gökçe, E. ve Barat, C. 2022. Porsuk-Zeyve Höyük Hellenistik Dönem Yerel Üretim ve Geleneksel Boya Bezemeli Seramikleri, Cedrus X: 139-164. | |
4 | Von Der Osten H. H. 1937. The Alişar Höyük: Season Of 1930-1932, Part III. Oip XXX, Chicago: Universty Of Chicago Press. | |
5 | Osten, H. H. ve Schmidt, E. F. 1930. The Alişar Hüyük season of 1927, part I, The University of Chicago Oriental Instıtute Publications Volume VI, eds. J. H. Breasted. | |
6 | Orthmann, W. 1966. “Untersuchungen auf dem Asarcık Hüyük bei Ilıca”, İstanbuler Mitteilungen 16, 27-88. | |
7 | Maier, F. 1963. “Bemerkungen zur Sogenannten Galatischen Keramik von Boğazköy” Jahrbuch Des Deutschen Archaologischen Instıtuts 78: 218–255. | |
8 | Gerber, C. 2003. “Die Keramikgruppen von Tavium/Büyüknefes”, Anatolia Antiqua 9: 223-251. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Sunum, makale, kitap, seramik materyaller. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 3-15 | 1 | 50 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 12 | 60 |
c) Performans Ödevi | 5 | 12 | 60 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
Sözlü Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |