|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SANAT TARİHİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET ARI (ahmetari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İnsan eliyle üretilmiş ilk örneklerden itibaren kronolojik olarak Antik Ege, Yunan anakarası ve Adalarındaki sanat üretiminin mimari, resim ve küçük buluntular üzerinden tanıtılması amaçlanmaktadır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ege uygarlıklarının kronolojisini ve sanatını karşılaştırmalı olarak algılama becerisini kazanacak, bu uygarlıklara ait sanat yapıtlarını tanıyarak açıklayabilecektir. |
PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-3 Sanat Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma PÇ-6 Sanat Tarihi alanındaki bilimsel yayınları, teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve bunlara ulaşabilme ve uygulayabilme becerisi edinme PÇ-9 Yaşam boyu yeni bilgi ve beceriler kazanma gerekliliği bilincine ulaşma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kronolojik olarak mimarlık ve sanat yapıtları üzerinde durularak, dinsel ve sivil mimarlık örnekleri, sanat eserleri ve sanat akımları dönemin sosyal, kültürel, ekonomik ve estetik anlayışı ışığında nasıl şekillendiğini açıklayabilir. |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma PÇ-10 Dünya Sanat Tarihi ve Türk Sanatı Tarihi arasında paralellik kurma bilgisine sahip olma PÇ-14 En geniş anlamıyla tarihsel çevreyi bir bütünsellik içerisinde kavrayabilir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Antik Yunan’dan Roma'ya ekonomik, siyasal ve düşünsel yönden Ege uygarlıklarının oluşum ve evrimini ve bunun sanatsal ve kültürel kimliğe yansımalarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-4 Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma PÇ-6 Sanat Tarihi alanındaki bilimsel yayınları, teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve bunlara ulaşabilme ve uygulayabilme becerisi edinme |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ege, Yunan anakarası ve adalarının tarih öncesi: Paleolitik ve Neolitik dönemler. Bronz çağ ege Ege uygarlıkları: Minos, Miken ve kiklad adaları. Ege göçleri ve Yunan karanlık çağı mimarisi ve sanatı. Ege göçleri sonrası Yunanistan: Geometrik dönem, Arkaik dönem, Klasik dönem ve Helenistik dönem mimarisi ve sanatı. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Derse Giriş,Tarih öncesi ege uygarlıkları: Paleolitik, Mezolitik, Neolitik Dönem | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap. Makale okuma, konuyla alakalı video izleme. |
2 | Bronz Çağı ege uygarlıkları: Kiklad adalarında sanat. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap. Makale okuma, konuyla alakalı video izleme. |
3 | Bronz Çağı ege uygarlıkları: Girit Minos uygarlığı mimarisi ve sanatı. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap. Makale okuma, konuyla alakalı video izleme. |
4 | Bronz Çağı ege uygarlıkları: Miken uygarlığı mimarisi ve sanatı. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap. Makale okuma, konuyla alakalı video izleme. |
5 | Ege göçleri ve Yunan karanlık çağı. Proto geometric dönem. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap. Makale okuma, konuyla alakalı video izleme. |
6 | Ege göçleri sonrası egede sanat ve mimari. Geometrik dönem. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap. Makale okuma, konuyla alakalı video izleme. |
7 | Ege göçleri sonrası egede sanat ve mimari. oryentalizan dönem. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap. Makale okuma, konuyla alakalı video izleme. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yunan Mimarisine giriş ve yunan mimari terimleri. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap. Makale okuma, konuyla alakalı video izleme. |
10 | Arkaik dönem Yunan mimarisi. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap. Makale okuma, konuyla alakalı video izleme. |
11 | Klasik dönem Yunan mimarisi. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap. Makale okuma, konuyla alakalı video izleme. |
12 | Helenistik dönem Yunan mimarisi. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap. Makale okuma, konuyla alakalı video izleme. |
13 | Arkaik dönem Yunan heykel sanatı. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap. Makale okuma, konuyla alakalı video izleme. |
14 | Klasik dönem Yunan heykel sanatı. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap. Makale okuma, konuyla alakalı video izleme. |
15 | Helenistik dönem Yunan heykel sanatı. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap. Makale okuma, konuyla alakalı video izleme. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Gombrich, E. H. (1980). Sanatın Öyküsü, (Çev. Bedrettin Cömert), Remzi Kitabevi Yayınları, İstanbul | |
2 | Roth, L. (2000), Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi İstanbul. | |
3 | Mansel, A.M. (2011),Ege Ve Yunan Tarihi, Türk Tarih Kurumu Yayınları, Ankara. | |
4 | Boardman, J. (2005), Yunan Sanatı, Homer Kitabevi, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 5 | 25 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 5 | 25 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 144 |