|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SANAT TARİHİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ENES KAVALÇALAN (ekavalcalan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ENES KAVALÇALAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Osmanlı yapı ve mezar taşı kitabelerini okuma becerisi kazandırma |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İslam yazı sanatı hakkında özet bilgiye sahip olabilme |
PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-7 Sanat Tarihi alanındaki bilgilerini disiplinler arası çalışmalarda uygulama yeteneğine sahip olma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kitabe okumaya başlamadan önce nelere dikkat edileceğini öğrenebilme. |
PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-3 Sanat Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kitabe okumada hattatların üslubuna dikkat edilmesi hususunu öğrenebilme. |
PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-7 Sanat Tarihi alanındaki bilgilerini disiplinler arası çalışmalarda uygulama yeteneğine sahip olma PÇ-11 Sanat ve mimarlık ürünlerine, kültürel mirasa ve çevresine sahip çıkabilme duyarlılığına sahip olabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Çeşme, mezar taşı ve cami kitabelerini okuyacak düzeye erişebilme. |
PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Osmanlı epigrafisinin önemli örneklerinden seçme kitabelerin okutulması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hazırlık (hicri ve rumi ayların tanıtılması, rakamların tanıtılması, kullanılacak terimlerin açıklanması) | Anlatma Yöntemi ve Grup Çalışması |
2 | Kitabe okumaları. | Anlatma Yöntemi ve Grup Çalışması |
3 | Kitabe okumaları. | Anlatma Yöntemi ve Grup Çalışması |
4 | Kitabe okumaları. | Anlatma Yöntemi ve Grup Çalışması |
5 | Kitabe okumaları. | Anlatma Yöntemi ve Grup Çalışması |
6 | Kitabe okumaları. | Anlatma Yöntemi ve Grup Çalışması |
7 | Kitabe okumaları. | Anlatma Yöntemi ve Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kitabe okumaları. | Anlatma Yöntemi ve Grup Çalışması |
10 | Kitabe okumaları. | Anlatma Yöntemi ve Grup Çalışması |
11 | Kitabe okumaları. | Anlatma Yöntemi ve Grup Çalışması |
12 | Kitabe okumaları. | Anlatma Yöntemi ve Grup Çalışması |
13 | Kitabe okumaları. | Anlatma Yöntemi ve Grup Çalışması |
14 | Kitabe okumaları. | Anlatma Yöntemi ve Grup Çalışması |
15 | Kitabe okumaları. | Anlatma Yöntemi ve Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Günay, V. (2014). Bornova Osmanlı Kitabeleri, İzmir: Ege Üniversitesi Yayınları. | |
2 | Alparslan, A. (2002).Kitâbe, Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, 26:76-81. | |
3 | Konyalı, İ.H.(1964). Abideleri ve Kitabeleri ile Konya Tarihi, Konya: Yeni Kitap Basımevi. | |
4 | Özkurt, K. ve Tüfekçioğlu, A. (2009). Türk İslam Sanatında Kitabeler, Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, 7(14): 275-295. | |
5 | Yücedağ, İ. (2017). Osmanlı Epigrafisi Kitabeler ve Mezar Taşları, İstanbul: İdeal Kültür Yayıncılık. | |
6 | Osmanlıca Kitabe Okuma Rehberi, Hayrat Neşriyat. | |
7 | http://www.ottomaninscriptions.com/top.aspx [Erişim Tarihi: 04.10.2022] | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yok |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
3.Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
4.Sunum | 0 | 0 | 0 |
5.Rapor | 0 | 0 | 0 |
6.Seminer | 0 | 0 | 0 |
7.Performans Ödevi | 0 | 0 | 0 |
8.Dönem Ödevi | 0 | 0 | 0 |
9.Proje | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 5 | 15 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 5 | 15 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 101 |