| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SANAT TARİHİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ENES KAVALÇALAN (ekavalcalan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		ENES KAVALÇALAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Osmanlı yapı ve mezar taşı kitabelerini okuma becerisi kazandırma | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Han, mezar taşı, cami, türbe gibi eserlerin kitabelerini okumayı öğrenebilme. | 
			
		 
			PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-7 Sanat Tarihi alanındaki bilgilerini disiplinler arası çalışmalarda uygulama yeteneğine sahip olma PÇ-9 Yaşam boyu yeni bilgi ve beceriler kazanma gerekliliği bilincine ulaşma  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Başta sülüs, talik ve rika olmak üzere yazı türlerine göre okumayı geliştirebilme. | 
			
		 
			PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-7 Sanat Tarihi alanındaki bilgilerini disiplinler arası çalışmalarda uygulama yeteneğine sahip olma PÇ-9 Yaşam boyu yeni bilgi ve beceriler kazanma gerekliliği bilincine ulaşma  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Hattatların üslubuna göre kitabe okumayı öğrenebilme. | 
			
		 
			PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-7 Sanat Tarihi alanındaki bilgilerini disiplinler arası çalışmalarda uygulama yeteneğine sahip olma PÇ-9 Yaşam boyu yeni bilgi ve beceriler kazanma gerekliliği bilincine ulaşma  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-4 | Osmanlıca çoğul yapma eklerini, tamlamaları ve tarih yazımını öğrenebilme. | 
			
		 
			PÇ-2 Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma PÇ-7 Sanat Tarihi alanındaki bilgilerini disiplinler arası çalışmalarda uygulama yeteneğine sahip olma PÇ-9 Yaşam boyu yeni bilgi ve beceriler kazanma gerekliliği bilincine ulaşma  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Osmanlı epigrafisinin önemli örneklerinden seçme kitabelerin okutulması | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Yapı ve mezar taşı kitabesi okuma. | Anlatma Yöntemi ve Grup Çalışması | 
| 2 | Yapı ve mezar taşı kitabesi okuma. | Anlatma Yöntemi ve Grup Çalışması | 
| 3 | Yapı ve mezar taşı kitabesi okuma. | Anlatma Yöntemi ve Grup Çalışması | 
| 4 | Yapı ve mezar taşı kitabesi okuma. | Anlatma Yöntemi ve Grup Çalışması | 
| 5 | Yapı ve mezar taşı kitabesi okuma. | Anlatma Yöntemi ve Grup Çalışması | 
| 6 | Yapı ve mezar taşı kitabesi okuma. | Anlatma Yöntemi ve Grup Çalışması | 
| 7 | Yapı ve mezar taşı kitabesi okuma. | Anlatma Yöntemi ve Grup Çalışması | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yapı ve mezar taşı kitabesi okuma. | Anlatma Yöntemi ve Grup Çalışması | 
| 10 | Yapı ve mezar taşı kitabesi okuma. | Anlatma Yöntemi ve Grup Çalışması | 
| 11 | Yapı ve mezar taşı kitabesi okuma. | Anlatma Yöntemi ve Grup Çalışması | 
| 12 | Yapı ve mezar taşı kitabesi okuma. | Anlatma Yöntemi ve Grup Çalışması | 
| 13 | Yapı ve mezar taşı kitabesi okuma. | Anlatma Yöntemi ve Grup Çalışması | 
| 14 | Yapı ve mezar taşı kitabesi okuma. | Anlatma Yöntemi ve Grup Çalışması | 
| 15 | Yapı ve mezar taşı kitabesi okuma. | Anlatma Yöntemi ve Grup Çalışması | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Yok | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 40 | |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 5 | 15 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 5 | 15 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 101 | ||