|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ALEVİ VE BEKTAŞİ KÜLTÜRÜ(DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | METİN ZİYA KÖSE (metinziya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin bir inanç sisteminin temelini ve kültürünü kavrayabilmesi için o inanç çerçevesinde yazılmış eserleri okuyabilmesi ve anlayabilmesi amaçlanmıştır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Alevi Bektaşi inanç sistemi çerçevesinde yazılmış olan temel eserleri okuyabilir ve anlayabilir. |
PÇ-1 Alana/disipline ilişkin temel ve genel bilgiye sahip olur. PÇ-7 İlgili alanda veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Alevi Bektaşi inanç sistemi çerçevesinde yazılan bütün temel eserlerin içeriği ve önemi hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-6 Alevi Bektaşi Kültürü alanındaki kavram ve yöntemler konusunda yüksek seviyede bilgi sahibi olur ve bu alandaki problemlere metodolojik ve analitik bir şekilde yaklaşıp çözüm önerisi sunabilir. PÇ-10 Alevi Bektaşi Kültürüne dair belli başlı kavramları, teorileri ve uygulamaları öğrenir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Alevi Bektaşi el yazma eserlerini yakından görüp inceleme imkânı bularak bu eserler hakkında bilgi seviyesini derinleştirir. |
PÇ-9 Sahada derleme, gözlem ve anket çalışmaları yapar. PÇ-12 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar. PÇ-15 Alevi Bektaşi Kültürü alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Alevi-Bektaşi inanç sisteminde yer alan el yazmalarını okumaya, çözümlemeye ve anlamaya yönelik Osmanlı Türkçesinde kullanılan Arap alfabesi, harflerin yazılışı, birleşme şekilleri, imla kuralları, ekler ve kelime köklerinin yazılışı konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Fütüvvetnâmeleri tanıma ve el yazma örneklerini okuma ve analizi | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
2 | Menakıpnâmeleri tanıma ve el yazma örneklerini okuma ve analizi | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
3 | Buyrukları tanıma ve el yazma örneklerini okuma ve analizi | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
4 | Manzum Vilayetnâmeleri tanıma ve el yazma örneklerini okuma ve analizi | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
5 | Mensur Vilayetnâmeleri tanıma ve el yazma örneklerini okuma ve analizi | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
6 | Cönkler, risaleleri tanıma ve el yazma örneklerini okuma ve Analizi | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
7 | Maktelleri tanıma ve el yazma örneklerini okuma ve analizi | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Muharremiyeler | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
10 | Şecerenâmeleri tanıma ve el yazma örneklerini okuma ve analizi | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
11 | Hilafetnameleri tanıma ve el yazma örneklerini okuma ve analizi | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
12 | İcazetnameleri tanıma ve el yazma örneklerini okuma ve analizi | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
13 | Tapu Tahrir Defterlerini tanıma ve el yazma örneklerini okuma ve analizi | Anlatma Yöntemi |
14 | Mühimme Defterleri | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
15 | Şer’iyye ve Kadı Sicilleri | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1- Develi, Hayati (2008). Osmanlı Türkçesi Kılavuzu I. İstanbul: Kesit Yayınları. | |
2 | 2- Yılmaz Kurt (2006). Osmanlıca Dersleri I. Ankara: Akçağ Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 7 | 8 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |