|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | KAMU YÖNETİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERDAR VURAL UYGUN (serdarvuraluygun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, kamu yönetiminin kuramsal yönünü ele alan temel yaklaşımları kronolojik olarak, birbirleriyle olan ilişkileri ve etkileşimleri bağlamında ortaya koymaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kamu yönetimi alanındaki temel yaklaşımları açıklayabilir |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Kamu yönetimi alanındaki temel yaklaşımların uygulamadaki işleyişini analiz edebilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Yakın dönemde kamu yönetimi alanında yapılan reformları analiz edebilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dersin içeriği; Yönetimde bilimsel yaklaşım, kamu yönetiminin diğer disiplinlerden (idare hukuku, siyaset, işletme yönetimi) bağımsız bir disiplin olarak ele alınması, yönetimde insan ilişkileri yaklaşımı, sistem yaklaşımı, geleneksel kamu yönetimi yaklaşımının anlam ve içeriği, Yeni Kamu Yönetimi (YKY), Yeni Kamu İşletmeciliği (YKİ), yönetişim, Yeni Kamu Hizmeti Yaklaşımı, Kamu Politikası Analizi, Stratejik Yönetim, Performans Yönetimi, Toplam Kalite Yönetimi gibi geleneksel ve post-modern yönetim yaklaşımlarından oluşmaktadır | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Önemi ve Kurallar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Kamu Yönetimine Bilimsel Yaklaşımın Doğuşu | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Kamu Yönetiminin Siyaset Bilimi, İdare Hukuku ve İşletme Yönetiminden Bağımsız Bir İnceleme Alanı/Disiplin Olarak Ortaya Çıkışı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Farklı Ülkelerin Katkıları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Yönetim-Siyaset İkiliği | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Geleneksel Kamu Yönetimi Yaklaşımının Anlamı, İçeriği ve Eleştirisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Kamu Politikaları Analizi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yeni Kamu Yönetimi Hareketi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Yeni Kamu İşletmeciliği Yaklaşımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Dönem ödevi sunuşu | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Yönetişim Yaklaşımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Yeni Kamu Hizmeti Yaklaşımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Çağdaş Yaklaşımların Yakın Dönemdeki Yönetsel Reformlara Etkileri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Genel Tekrar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Acar, M. ve H. Özgür (der.) (2003 ve 2004) Çağdaş Kamu Yönetimi I ve II, Ankara: Nobel. | |
2 | Balcı, A. vd. (der) (2003) Kamu Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar, Ankara: Seçkin. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 1 | 10 |
5.Rapor | 16 | 1 | 20 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 6 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 6 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 170 |