|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KAMU YÖNETİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSTAFA ARSLAN (m.arslan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin kamuda kriz ve kriz yönetimi konularındaki farkındalığını yükseltmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hem kriz kavramının farklılaşan doğası hem de yaratılan/karşılaşılan kriz kavramları hakkında ve kamu yönetiminde kriz yönetimi konularını açıklayabilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Kriz yönetiminin farklı alanları, risk ve afet gibi kavramlar ile kriz yönetimi konularını açıklayabilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Afet ve acil durum yönetimin sekiz ilkesini listeleyebilir. |
PÇ-1 Siyaset bilimi, yönetim bilimi, hukuk, kentleşme ve çevre sorunları alanında kuramsal ve uygulamayla ilgili derinlemesine bilgi edinir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Uluslararası ve ulusal kapsamda meydana gelen gelişmeler, kamu yöneticileri tarafından tahmin ve kontrol edilebilirlik sınırlarını aşabilmektedir. Siyasi, çevresel, ekonomik ve güvenlik konularında yaşanması muhtemel ani gelişmelere doğru reflekslerin gösterilmesi, kamu kurum ve kuruluşları açısından büyük önem taşımaktadır. Bu derste kamu kurumlarının görev alanları ile ilgili karşılaşabilecekleri beklenmedik durum ve gelişmeler karşısında ortaya koyacakları hareket tarzları ve mevzuat çerçevesinde söz konusu durumlara ilişkin verecekleri tepkiler incelenecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Derse giriş | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Kriz kavramı; krizleri ortaya çıkaran durumlar ve kriz yönetimi kavramlarının tanıtılması. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Türk kamu yönetiminde krizle ilgili mevzuat ve örgütlenme. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Kriz yönetiminin yönetsel boyutları. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Kriz yönetiminin muhasebe ve finansman yönünden incelenmesi. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Kriz yönetimi ve insan kaynakları ilişkisi; denetim. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Kriz yönetimi, itibar yönetimi ve halkla ilişkiler. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kriz yönetimi, afet yönetimi ve olağan dönem planlama ilişkisi. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Sunumlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Sunumlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Sunumlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Sunumlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Sunumlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Sunumlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Filiz, E. (2007). Türk Kamu Yönetiminde Kriz Yönetimi, Alfa Aktüel Yayınları: Bursa. | |
2 | Sumer, H. ve Pernsteiner, H. (Der.) (2009). Kriz Yönetimi, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları: İstanbul. | |
3 | Tağraf, H., ve Arslan, N.T. (2003). “Kriz Oluşum Süreci Ve Kriz Yönetiminde Proaktif Yaklaşım”, C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 4, Sayı 1: Sivas. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 1 | 10 |
5.Rapor | 16 | 1 | 20 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 6 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 6 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 170 |