|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞEBNEM ŞERİFE ŞAHİNKAYA (serifeordek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞEBNEM ŞERİFE ŞAHİNKAYA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Klasik Türk edebiyatının manzum hikayelerini şekil ve muhteva açısından tanıtmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mesnevi nazım şekli ve modern edebiyatımızdaki karşılıklarını öğrenmek. |
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Türk edebiyatı içerisinde önemli bir yeri olan mesnevilerin edebiyat tarihimiz için önemini kavramak. |
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Klasik Türk edebiyatının manzum hikayeleri olan mesnevilerin yüzyıllara göre önemli örnekleri incelenip bu örneklerden belli başlılarının şekil ve muhteva açısından ele alınması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hikâye hakkında bilgi sahibi olmak. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Mesnevi nedir? Nazım şekli bakımından mesneviler. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Mesnevilerin bölümleri. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Mesnevilerin bölümleri. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Konuları bakımından mesneviler. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Konuları bakımından mesneviler. (Dinî-Tasavvufî Mesneviler) | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Konuları bakımından mesneviler.(Çift kahramanlı aşk mesnevileri) | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Konuları bakımından mesneviler. (Gaza, fetih ve savaşları konu alan mesneviler) | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
10 | Konuları bakımından mesneviler.(Ahlakî mesneviler) | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | Konuları bakımından mesneviler. (Şehir ve toplum hayatı ile ilgili mesneviler) | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
12 | Konuları bakımından mesneviler.(Menkıbevî mesneviler) | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
13 | Mesnevilerde zaman, mekan ve şahıs kadrosu. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
14 | Mesnevilerde motifler ve anlatım teknikleri. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
15 | Mesnevi, roman ve hikâye ilişkisi. | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kartal, Ahmet, Doğu’nun Uzun Hikȃyesi: Türk Edebiyatında Mesnevi, Doğu Kütüphanesi Yay., İstanbul 2013. | |
2 | Ünver, İsmail, "Mesnevi", Türk Dili Dergisi, Türk Şiiri Özel Sayısı II (Divan Şiiri), s. 430-563, Ankara, 1986. | |
3 | Çelebioğlu, Âmil, Türk Mesnevi Edebiyatı, Dergah Yay., İstanbul 2018. | |
4 | Ateş, Ahmed, “Mesnevi”, MEB İA, Cilt: 8, Eskişehir 1997. | |
5 | Çiçekler, Mustafa, “Mesnevi (Fars Edebiyatı)”, DİA, Cilt: 29, Ankara 2004. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, matbu ve yazma eserler, sözlükler, bilgisayar, sinevizyon, yazı tahtası. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 6 | 36 |
c) Performans Ödevi | 6 | 6 | 36 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 6 | 30 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 8 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 210 |