|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SOSYOLOJİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | NİHAN OZANSOY TUNÇDEMİR (nihanozansoy@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Sosyal politikanın kavramsal ve tarihsel gelişimini aktarmak, güncel sosyal politika sorunlarını irdelemek, yoksulluk olgusunu ve dezavantajlı gruplara yönelik sosyal politikaları etkili aktörler ile birlikte tartışmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sosyal politika kavramı ve hedefleri hakkında bilgi edinir. |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Dünyadaki ve Türkiye’deki sosyal politika yaklaşımının tarihsel gelişimi ve değişimini değerlendirebilir. |
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. PÇ-4 4. Sosyoloji ve ilgili alanlarda sosyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahip olabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Sosyal sorunların çözümünde sosyal politika araçlarını tartışmak ve dezavantajlı gruplara yönelik sosyal politikaları değerlendirebilir. |
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. PÇ-4 4. Sosyoloji ve ilgili alanlarda sosyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahip olabilir. PÇ-6 6. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. PÇ-15 15. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olabilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Sosyal politikanın kavramsal çerçevesi ve kapsamı; küreselleşmenin sosyal politika üzerindeki etkileri; Türkiye’de sosyal politikanın gelişimi; yoksulluk kavramı ve yoksullukla mücadele; dezavantajlı kesimlere yönelik sosyal politikalar; toplumsal cinsiyet ve sosyal politika ilişkisi; eğitim, sağlık, sosyal güvenlik, istihdam, gelir dağılımına yönelik güncel sosyal politikalar irdelenecek ve tartışılacaktır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Sosyal politikaya ilişkin genel bilgiler. | Anlatım, Soru yanıt, Tartışma |
| 2 | Dar ve geniş anlamıyla sosyal politika olgusu | Anlatım, Soru yanıt, Tartışma |
| 3 | Sosyal politikanın Dünya’daki tarihsel gelişimi. | Anlatım, Soru yanıt, Tartışma |
| 4 | Sosyal politikanın Türkiye’deki tarihsel gelişimi | Anlatım, Soru yanıt, Tartışma |
| 5 | İstihdam, işsizlik ücretler ve çalışma koşulları. | Anlatım, Soru yanıt, Tartışma |
| 6 | Gelir dağılımı ve yoksullukla mücadele. | Anlatım, Soru yanıt, Tartışma |
| 7 | Ayrımcılık ve dışlanma. | Anlatım, Soru yanıt, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Özel olarak korunması gereken başlıca gruplar I (Çocuklar ve gençler) | Anlatım, Soru yanıt, Tartışma |
| 10 | Özel olarak korunması gereken başlıca gruplar II (Yaşlılar ve özürlüler). | Anlatım, Soru yanıt, Tartışma |
| 11 | Özel olarak korunması gereken başlıca gruplar III (Eski hükümlüler ve göçmenler). | Anlatım, Soru yanıt, Tartışma |
| 12 | Özel olarak korunması gereken başlıca gruplar IV (Kadınlar). | Anlatım, Soru yanıt, Tartışma |
| 13 | Sosyal Güvenlik ve Sosyal Politikalar | Anlatım, Soru yanıt, Tartışma |
| 14 | Sosyal Güvenlik ve Sosyal Politikalar | Anlatım, Soru yanıt, Tartışma |
| 15 | Güncel Tartışmalar | Anlatım, Soru yanıt, Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Sosyal Politika, Meryem Koray, İmge Kitabevi Yayınları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 7 | %40 | |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 15 | 1 | %60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 97 | ||