Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / EGB603 - TARİH (DOKTORA)

Kodu: EGB603 Adı: EĞİTİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TARİH (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı CAN EYÜP ÇEKİÇ (caneyupcekic@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
CAN EYÜP ÇEKİÇ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Doktora öğrencilerinin, ileride alanlarında yapacakları öğretim çalışmalarında kendilerine gerekli olacak temel eğitim, öğretim, bilgi ve becerilerini kazandırmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Eğitim sürecini oluşturan bileşenleri analiz edebilecektir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir.
PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme süreçlerini geliştirebilir.
PÇ-8 Sorumluluğu altındaki birey veya grupların öğrenme süreçlerini yönlendirebilir.
PÇ-9 Sosyal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikleri uzmanlık düzeyinde planlayabilir ve uygulayabilir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 İçeriği etkili bir biçimde düzenleyebilecektir. PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme süreçlerini geliştirebilir.
PÇ-8 Sorumluluğu altındaki birey veya grupların öğrenme süreçlerini yönlendirebilir.
PÇ-9 Sosyal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikleri uzmanlık düzeyinde planlayabilir ve uygulayabilir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Program geliştirme sürecini açıklayabilir PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme süreçlerini geliştirebilir.
PÇ-8 Sorumluluğu altındaki birey veya grupların öğrenme süreçlerini yönlendirebilir.
PÇ-9 Sosyal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikleri uzmanlık düzeyinde planlayabilir ve uygulayabilir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Eğitim stratejileri, yöntem ve tekniklerini tanır ve açıklar PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir.
PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme süreçlerini geliştirebilir.
PÇ-8 Sorumluluğu altındaki birey veya grupların öğrenme süreçlerini yönlendirebilir.
PÇ-9 Sosyal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikleri uzmanlık düzeyinde planlayabilir ve uygulayabilir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-5 Eğitimde etkin iletişim ortamını kurgular, araç-gereçleri seçer ve kullanır. PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir.
PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme süreçlerini geliştirebilir.
PÇ-8 Sorumluluğu altındaki birey veya grupların öğrenme süreçlerini yönlendirebilir.
PÇ-11 Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir ve bu alandaki gelişmeleri takip ederek kendini yenileyebilir.
PÇ-12 Demokrasi, insan hakları, bilimsel ve mesleki değerlere uygun ahlakî davranış kalıpları geliştirebilir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Eğitim ile ilgili temel kavramlar. Eğitim programlarının unsurları. Program geliştirme süreci .Öğretim stratejileri, araç ve gereçleri. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar. Sınav teknikleri. Mutlak ve bağıl değerlendirme.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Eğitme ile İlgili Temel Kavramlar
2 Eğitme Süreci ve Bileşenleri
3 Eğitim Amaçları
4 İçeriğin Seçilmesi ve Düzenlenmesi
5 Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
6 Eğitim Yöntem ve Teknikleri
7 Eğitme Stratejileri ve Öğretimi
8 Ara Sınav
9 Eğitim Araç ve Gereçleri
10 Etkin Eğitme
11 Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi
12 Eğitimde Planlama
13 Sınıf Yönetimi
14 Eğitimin Geliştirilmesi
15 Dersin Değerlendirilmesi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Demirel, Özcan. Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ankara: Pegem, 2005.
2 Hesapçıoğlu, Muhsin. Öğretim İlke ve Yöntemleri. İstanbul: Nobel, 1999.
3 Tan, Şeref. Öğretimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem, 2011.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Temel ders malzemeleri.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 60
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi 14
9.Proje
Final Sınavı 15 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 5 14 70
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 14 28
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 186