|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇOCUK GELİŞİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞEN TÜKEL (aysentukel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYŞEN TÜKEL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, gönüllülük kavramı çerçevesinde öğrencilerin eğitim yaşantıları boyunca edindikleri bilgi, beceri ve birikimleri kullanarak üniversite ile toplum arasındaki bağları güçlendirmek; insani, sosyal, ekonomik vb. problemlerle toplumda göç ve afetler, engelliler, dezavantajlı gruplar başta olmak üzere çeşitli konu ve sorunlar hakkında duyarlılık kazanmalarını sağlamak; katılacakları ve kendilerinin tasarlayacakları çeşitli gönüllülük faaliyetleriyle insani, sosyal, kültürel, ahlaki değerlerin ve becerilerin geliştirilmesini sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda toplumda engelli yaşamı, göç ve afet gibi toplumsal hassasiyetin yüksek olduğu konularda görünürlüğü ve farkındalığı artırmak; öğrencilerin kendilerinin kurgulayacakları bir gönüllülük alanında, önceden hazırlanacak plan dâhilinde dönem boyunca gönüllü çalışmalarda görev almalarını ve sonuçlarını paylaşmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrencilerin eğitim yaşantıları boyunca edindikleri bilgi, beceri ve birikimleri kullanarak üniversiteler ile toplum arasındabağ kurmanın önemini kavrayabilir |
PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-5 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-8 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Toplumda Risk Grupları ve Gönüllülük konularını kavrayabilir. |
PÇ-8 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır. PÇ-10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Kamu Kurumları ile Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında Gönüllü Çalışmalara Katılım için proje oluşturup etkinlik düzenleyebilir. |
PÇ-7 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır. PÇ-13 Meslek etiğine uygun şekilde davranır. PÇ-19 Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
(1) Gönüllülük Kavramı ve Gönüllü Yönetimi ve Organizasyonu (2) Temel Gönüllülük Alanları (Afet ve Acil Durum, Çevre, Eğitim, Kültür ve Turizm, Spor, Sağlık ve Sosyal Hizmetler) (3) Gönüllükle İlgili Proje Geliştirme (4) Gönüllülük Çalışmalarına Saha Katılımı (5) Gönüllülük Çalışmalarında Ahlaki(Etik), Geleneksel Değerler, İlkeler (6) Kamu Kurumları ve Yerel Yönetimlerde Gönüllülük Çalışmalarına Katılım (7) Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllülük Çalışmalarına Katılım (8) Toplumda Risk Grupları ve Gönüllülük çalışmaları hakkında bilgi ve uygulama | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | (1) Dersin içeriği, önemi, değerlendirme kriterleri ve ders konuları hakkında bilgi verilmesi (2) Gönüllülük ve sosyal sorumluluk kavramlarının açıklanması | Tartışma yöntemi, anlatma, soru cevap |
2 | (1) Temel gönüllülük alanları (Afet ve Acil Durum, Çevre, Eğitim, Kültür ve Turizm, Spor, Sağlık ve Sosyal Hizmetler) (2)Toplumda risk grupları ve gönüllülük | Tartışma yöntemi, anlatma, soru cevap |
3 | (1) Gönüllü çalışmalarda ahlaki (etik), geleneksel değerler ve ilkeler (2) Kamu kurumları, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşlarında gönüllü çalışmalara katılım (3) Dünyada ve Türkiye ’de uygulanan başarılı gönüllülük çalışmaları örneklerinin incelenmesi | Tartışma yöntemi, anlatma, soru cevap,örnek uygulamalar |
4 | (1) Gönüllü çalışmalarla ilgili proje geliştirmesi amacıyla genel proje yönetimi hakkında bilgi verilmesi (2) Proje ekibi oluşturulması ve konu önerisin alınması | Tartışma yöntemi, anlatma, soru cevap,örnek uygulamalar |
5 | Öğrenci tek alanda mı yoksa farklı alanlarda mı uygulama yapacağına dair kişisel tercihini/kararını öğretim elemanına dersin 4. haftasının sonunda bildirir. 5. haftada gözlem/uygulamaya başlar. | Gözlem, görüşme |
6 | Saha Uygulamaları | Planlı grup çalışması, uygulama yöntemi |
7 | Saha Uygulamaları | Planlı grup çalışması, uygulama yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Saha Uygulamaları | Planlı grup çalışması, uygulama yöntemi |
10 | Saha Uygulamaları | Planlı grup çalışması, uygulama yöntemi |
11 | Saha Uygulamaları | Planlı grup çalışması, uygulama yöntemi |
12 | (1) Yapılan gönüllülük çalışmalarına ilişkin tecrübelerin sunumu (2) Öğrencilerin geliştirdikleri ve tasarladıkları gönüllülük proje uygulamalarının sunumu | Proje Sunumu |
13 | (1) Yapılan gönüllülük çalışmalarına ilişkin tecrübelerin sunumu (2) Öğrencilerin geliştirdikleri ve tasarladıkları gönüllülük proje uygulamalarının sunumu | Proje Sunumu |
14 | (1) Yapılan gönüllülük çalışmalarına ilişkin tecrübelerin sunumu (2) Öğrencilerin geliştirdikleri ve tasarladıkları gönüllülük proje uygulamalarının sunumu | Proje Sunumu |
15 | (1) Yapılan gönüllülük çalışmalarına ilişkin tecrübelerin sunumu (2) Öğrencilerin geliştirdikleri ve tasarladıkları gönüllülük proje uygulamalarının sunumu Ders ileilgili genel değerlendirme, görüş ve öneriler | Proje Sunumu ve değerlendirme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aksoy, B., Çetin, T., Sönmez, Ö.F., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. | |
2 | Coşkun, H., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Anı Yayıncılık. | |
3 | Şeker, A., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 16 | 1 | 60 |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 2 | 4 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 2 | 4 |
c) Performans Ödevi | 2 | 2 | 4 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 4 | 16 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 2 | 2 | 4 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 93 |