| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | NURGÜL ÇALIŞKAN (nurgulcaliskan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dinler tarihinin konusu olan bütün dinler hakkında turist rehberliği alanında yararlanacağı şekilde öğrenciyi bilgi sahibi kılmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Dinlerin kısa tarihçeleri, inanç esasları, ibadetleri ve mezhepleri hakkında bilgi sahibi olur. | 
			
		 
			PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-2 | Dinler arasındaki benzerlik ve farklılıkları analiz edip yorumlayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-3 | Kültürler ve inançlar arasındaki bağlantıyı fark eder. | 
			
		 
			PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Din kavramı, kökeni, tanımı ve sınıflandırılması, geleneksel Afrika inançları, Hint dinleri, uzak doğu kökenli dinler, İran dinleri, Antik Mısır ve Yunan inançları, Yahudilik, Hırıstiyanlık ve İslamiyet. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Din kavramı, kökeni, tanımı ve sınıflandırılması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi | 
| 2 | Geleneksel Afrika inançları: Afrika dinlerindeki ortak İnançlar ve ritüeller | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi | 
| 3 | Hint dinleri: Hinduizm ve Budizm | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi | 
| 4 | Hint dinleri: Caynizm ve Sihizm | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi | 
| 5 | Uzak doğu kökenli dinler: Konfüçyanizm ve Taoizm | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi | 
| 6 | Uzak doğu kökenli dinler: Şintoizm | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi | 
| 7 | İran dinleri: Zerdüştlik ve Maniheizm | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Antik Mısır İnancı | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi | 
| 10 | Antik Yunan İnancı | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi | 
| 11 | İslamiyet öncesi Türk toplumunda din ve inanış | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi | 
| 12 | Yahudilik | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi | 
| 13 | Hıristiyanlık | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi | 
| 14 | İslamiyet | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi | 
| 15 | Misyonerlik faaliyetleri ve yeni dini akımlar | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Dinler Tarihine Giriş-Mircea Eliade | |
| 2 | Dinler Tarihi-Abdurrahman Küçük, Günay Tümer ve Mehmet Alparslan Küçük | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Konu ile ilgili yazılı yayınlar, projeksiyon ve bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 20 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 12 | 1 | 20 | 
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 11 | 22 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||