|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | NURGÜL ÇALIŞKAN (nurgulcaliskan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, kültürlerarası iletişim ile ilgili temel kavramlara ve kuramlara yönelik bilgi ve farkındalık kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Kültürlerarası iletişimin bireysel, mesleki ve toplumsal önemini analiz edip açıklayabilir. |
PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. PÇ-12 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Kültürlerarası iletişimi engelleyen faktörlere ilişkin farkındalık kazanır. |
PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir. PÇ-12 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir. PÇ-13 Sosyal adalet, kültürel değerler ve çevreye duyarlılık gibi konularda yeterli bilince sahip olur. |
|
| DÖÇ-3 | Kültür, iletişim ve kültürel farklılıklar hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Kültür ve iletişim kavramı, kültürel farklılıklar, kültürlerarası iletişimi etkileyen faktörler, kültürlerarası iletişim yeterliği, kültürlerarası duyarlılık ve kültürlerarası iletişimde etik. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Kültür kavramı, kültürün temel özellikleri ve öğeleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 2 | İletişim bağlamı olarak kültür: Kültürlerarası iletişim kavramı ve önemi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 3 | Kültürlerarası iletişimin tarihsel gelişimi: “The Silent Language” | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 4 | Kültürel farklılıklara ilişkin kuramsal yaklaşımlar: Kültürel boyutlar kuramı | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 5 | Kültürel farklılıklara ilişkin kuramsal yaklaşımlar: Değer yönelimleri ve iletişimsel eylem kuramları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 6 | Kültürel farklılıklar ve iletişim biçemleri: Sözlü iletişim | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 7 | Kültürel farklılıklar ve iletişim biçemleri: Sözsüz iletişim | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kültürel farklılıklar ve sosyal algı | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 10 | Kültürlerarası iletişimi engelleyen faktörler I | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 11 | Kültürlerarası iletişimi engelleyen faktörler II | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 12 | Kültürlerarası iletişim yeterliği | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 13 | Kültürlerarası duyarlılık | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 14 | Kültürlerarası iletişimde etik | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 15 | Farklı kültürel ortamlarda çalışma ve iletişim yönetimi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kültür, Farklılık ve İletişim: Kültürlerarası İletişimin Kavramsal Dayanakları - Asker Kartarı | |
| 2 | Kültürlerarası İletişim - Michel Bourse, Halime Yücel | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Konu ile ilgili yazılı yayınlar, projeksiyon ve bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 12 | 1 | 20 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 11 | 22 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||