|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | NİLÜFER PEKER (npeker@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Sanat tarihinin doğuşu ve gelişim çizgisi hakkında öğrencilere ilk görüşleri kazandırmak ve sanat tarihi terminolojisinin öğretilmesi ile turist rehberliği mesleğinin gerekliliği olan sanat tarihi bilgisini öğrencilere kazandırmak dersin amacını oluşturmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sanat tarihi ile ilgili genel kavramları ve terminolojiyi açıklayabilir ve aktarabilir. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-8 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Sanat tarihinin doğuşu ve gelişim sürecini açıklayabilir. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-8 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Sanat tarihi ve turist rehberliği mesleği arasındaki ilişkinin önemini kavrar ve mesleki açıdan sanat tarihi bilgisini kullanarak turistlere aktarım yapabilir. |
PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-8 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Sanat Tarihi alanında kullanılan temel kavramlar, Orta Asya Türk sanatı, İslam sanatının doğuşu ve gelişimi, Sanat tarihi ve turist rehberliği mesleği arasındaki ilişki. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Sanat tarihinin tarihçesi. | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
| 2 | Sanat Tarihinin bir bilim dalı şekline dönüşme süreci ve Türkiye de sanat tarihi alanında yapılan ilk çalışmalar. | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
| 3 | Sanat Tarihi alanında kullanılan temel kavramların öğretilmesi. | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
| 4 | Terminoloji(Türk-İslam sanatında kullanılan terimler) | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
| 5 | Terminoloji | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
| 6 | Terminoloji | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
| 7 | Terminoloji(Bizans sanatında kullanılan terimler) | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Türk-İslam sanatına giriş.(Orta Asya ve İslam sanatlarının kısa bir tekrarı) | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
| 10 | Anadolu dışında varlık göstermiş diğer devletlerin sanatsal özellikleri(Harzemşahlılar-Babürler vb.gibi) | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
| 11 | Büyük Selçuklu Devletinin sanatsal özellikleri | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
| 12 | Batı Anadolu da yer alan beylikler ve bu dönem mimarisine olan katkıları. | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
| 13 | Bizans sanatının temelini oluşturan Roma sanatının tanıtılması.Karakteristik özelliklerinin ortaya konulması. | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
| 14 | Bizans sanatının doğuşu ve gelişim aşamaları. | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
| 15 | Kapadokya da bulunan Bizans dönemi yapılar ve özellikleri ile süsleme programları. | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ara Altun;Ortaçağ Türk Mimarisinin Anahatları için bir özet,ist.1988 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, Projeksiyon, İnternet ve yazılı kaynaklar. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 12 | 1 | 20 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 11 | 22 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||