|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET CANSIZ (mehmetcansiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, kalkınma sürecini sosyolojik perspektiften incelemektir. Ders kapsamında kalkınmayı şekillendiren şekillendiren dinamikler ile toplumsal yapıyı oluşturan kurumlar kalkınmanın temel aktörleri (kamu, çokuluslu şirketler, işgücü ve tüketiciler) arasındaki karşılıklı ilişkiler irdelenecektir. Ayrıca Bilgi toplumuna dönüşüm sürecinde ulusal ve bölgesel yenilik sistemleri yaklaşımından kalkınma aktörlerinin faaliyetleri, iş birlikleri ve geliştirilmesi gereken hususlar ders içinde tartışılacak ve analiz edilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dersin ilk bölümünde kalkınmanın teorik çerçevesi anlatılacak ikinci kısımda ise kalkınmanın pratik uygulamaları ve sosyolojik bakış açısı oluşturacak yaklaşımlar öğrencilere verilecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin tanıtımı (İzlence) ve Tanışma, Rekabetin Anatomisi ve Sermaye Kavramı. Ekonomik, Sosyal, Kültürel, Beşeri, Psikolojik Sermayeler | |
2 | Kalkınma Sosyolojisinin Konusu, Kapsamı ve Temel Kavramları | |
3 | Kalkınmanın Ölçülmesi ve Sosyal Faktörler | |
4 | Ulusal ve Bölgesel Kalkınmanın Sınıflandırılması | |
5 | Kalkınma Teorileri | |
6 | Alternatif Kalkınma Teorileri | |
7 | Kalkınma Stratejileri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sanayileşme Stratejileri | |
10 | Bölge Kavramı ve Bölgesel Kalkınma | |
11 | Ulusal ve bölgesel Kalkınma Politikalarının Dönüşümü | |
12 | Ulusal ve bölgesel Kalkınma Araçları | |
13 | Ulusal ve Bölgesel Eşitsizlikler, Yoksulluk ve Bölgesel Farklılıklar | |
14 | Ödev ve Sunuşlar | |
15 | Ödev ve Sunuşlar | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Sunuşlar, Makale ve Kitaplar, Youtube ve TED Konuşmaları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 4 | 3 | 10 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 14-15 | 3 | 45 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 16 | 3 | 45 |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 0 | ||
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 0 |