|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | DESTİNASYON YÖNETİMİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EDA ÖZGÜL KATLAV (edaozgul@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, tez aşamasında olan öğrencilere danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Araştırma sürecinin tüm aşamalarını bilir ve uygular. |
PÇ-4 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir. PÇ-6 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-8 Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Bilimsel araştırma yapma becerisi kazanır |
PÇ-4 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir. PÇ-6 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-8 Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Uygun araştırma tasarımını ve yöntemini belirler. |
PÇ-4 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir. PÇ-6 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-8 Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Destinasyon yönetimi alanında bir araştırmayı rapor haline getirir ve sunar. |
PÇ-4 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir. PÇ-6 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-8 Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öğrencinin tez danışmanı tarafından belirlenen konular. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin amacı, içeriği ve yönteminin açıklanması. | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
2 | Bilimsel araştırma süreci | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
3 | Bilimsel araştırma süreci | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
4 | Bilimsel araştırma süreci | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
5 | Bilimsel araştırma süreci | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
6 | Bilimsel araştırma süreci | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
7 | Araştırma konularının belirlenmesi. | Bireysel Çalışma, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrencilerle düzenli görüşmeler | Bireysel Çalışma, Tartışma |
10 | Öğrencilerle düzenli görüşmeler | Bireysel Çalışma, Tartışma |
11 | Öğrencilerle düzenli görüşmeler | Bireysel Çalışma, Tartışma |
12 | Öğrencilerle düzenli görüşmeler | Bireysel Çalışma, Tartışma |
13 | Öğrencilerle düzenli görüşmeler | Bireysel Çalışma, Tartışma |
14 | Öğrencilerle düzenli görüşmeler | Bireysel Çalışma, Tartışma |
15 | Öğrencilerle düzenli görüşmeler | Bireysel Çalışma, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
İlgili kitap ve makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 1 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 10 | 40 |
c) Performans Ödevi | 4 | 10 | 40 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 4 | 12 |
Sözlü Sınav | 5 | 8 | 40 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 188 |