Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / ÇDE 308 - ÇİN DİLİ VE EDEBİYATI

Kodu: ÇDE 308 Adı: OKUMA ANLAMA II Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ÇİN DİLİ VE EDEBİYATI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERTUĞRUL CEYLAN (eceylan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilere orta seviyeden ileri seviyeye doğru okuma parçaları okutularak, okuma-anlama becerisini kazandırmaktır. Bu sayede öğrencilerin sözcük dağarcığı genişletilecek, soru cevap kısımları ile okuduğunu anlama becerisi güçlendirilecektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 PÇ-1 Çin dili, Çince dilbilgisi, Çin kültürü, edebiyatı, felsefesi ve tarihi alanlarında bilgi ve beceri sahibi olurlar.
PÇ-2 Çince konuşma, okuma, yazma ve dinleme becerisi kazanırlar.
PÇ-5 Çin ile ilgili güncel konu ve bilgileri Çince kaynaklardan toplama becerisi kazanırlar ve bu bilgileri analiz ederek ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşabilirler.
PÇ-10 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilirler.
PÇ-12 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve edindiği bu becerilerini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilirler.
PÇ-21 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar.
PÇ-24 Çince metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanırlar.
PÇ-27 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek topluma dair problemlerin çözülmesinde kullanırlar.
PÇ-34 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilirler.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Boya Chinese Orta Seviye II okuma anlama metinlerinin çözümlenmesi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 "名字的困惑" adlı okuma parçasının okunması, kelimelerin ve dilbilgisi yapılarının çözümlenmesi, soru cevap yöntemi ile metnin çözümlenmesi Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması
2 "朋友四型" adlı okuma parçasının okunması, kelimelerin ve dilbilgisi yapılarının çözümlenmesi, soru cevap yöntemi ile metnin çözümlenmesi Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması
3 "世纪遗产清单" adlı okuma parçasının okunması, kelimelerin ve dilbilgisi yapılarının çözümlenmesi, soru cevap yöntemi ile metnin çözümlenmesi Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması
4 "鸟声的再版" adlı okuma parçasının okunması, kelimelerin ve dilbilgisi yapılarının çözümlenmesi, soru cevap yöntemi ile metnin çözümlenmesi Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması
5 "燕子" adlı okuma parçasının okunması, kelimelerin ve dilbilgisi yapılarının çözümlenmesi, soru cevap yöntemi ile metnin çözümlenmesi Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması
6 "我的梦想 " adlı okuma parçasının okunması, kelimelerin ve dilbilgisi yapılarının çözümlenmesi, soru cevap yöntemi ile metnin çözümlenmesi Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması
7 Genel Tekrar Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması
8 Ara Sınav
9 "戏说中国人" adlı okuma parçasının okunması, kelimelerin ve dilbilgisi yapılarının çözümlenmesi, soru cevap yöntemi ile metnin çözümlenmesi Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması
10 "打" 来"打" 去" adlı okuma parçasının okunması, kelimelerin ve dilbilgisi yapılarının çözümlenmesi, soru cevap yöntemi ile metnin çözümlenmesi Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması
11 "从古代到现代" adlı okuma parçasının okunması, kelimelerin ve dilbilgisi yapılarının çözümlenmesi, soru cevap yöntemi ile metnin çözümlenmesi Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması
12 "我为什么吃素" adlı okuma parçasının okunması, kelimelerin ve dilbilgisi yapılarının çözümlenmesi, soru cevap yöntemi ile metnin çözümlenmesi Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması
13 "说说迷信 " adlı okuma parçasının okunması, kelimelerin ve dilbilgisi yapılarının çözümlenmesi, soru cevap yöntemi ile metnin çözümlenmesi Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması
14 "三十年河东,三十年河西 " adlı okuma parçasının okunması, kelimelerin ve dilbilgisi yapılarının çözümlenmesi, soru cevap yöntemi ile metnin çözümlenmesi Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması
15 Sınav öncesi genel tekrar Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Laptop, projeksiyon, kitap

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 1 14 14
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 6 1 6
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 2 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90