|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇİN DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERTUĞRUL CEYLAN (eceylan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere orta seviyeden ileri seviyeye doğru okuma parçaları okutularak, okuma-anlama becerisini kazandırmaktır. Bu sayede öğrencilerin sözcük dağarcığı genişletilecek, soru cevap kısımları ile okuduğunu anlama becerisi güçlendirilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Çin dili, Çince dilbilgisi, Çin kültürü, edebiyatı, felsefesi ve tarihi alanlarında bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Çince konuşma, okuma, yazma ve dinleme becerisi kazanırlar. PÇ-5 Çin ile ilgili güncel konu ve bilgileri Çince kaynaklardan toplama becerisi kazanırlar ve bu bilgileri analiz ederek ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşabilirler. PÇ-10 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilirler. PÇ-12 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve edindiği bu becerilerini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilirler. PÇ-21 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. PÇ-24 Çince metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanırlar. PÇ-27 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek topluma dair problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-34 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilirler. |
Yazılı Sınav |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Boya Chinese Orta Seviye II okuma anlama metinlerinin çözümlenmesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | "名字的困惑" adlı okuma parçasının okunması, kelimelerin ve dilbilgisi yapılarının çözümlenmesi, soru cevap yöntemi ile metnin çözümlenmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması |
2 | "朋友四型" adlı okuma parçasının okunması, kelimelerin ve dilbilgisi yapılarının çözümlenmesi, soru cevap yöntemi ile metnin çözümlenmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması |
3 | "世纪遗产清单" adlı okuma parçasının okunması, kelimelerin ve dilbilgisi yapılarının çözümlenmesi, soru cevap yöntemi ile metnin çözümlenmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması |
4 | "鸟声的再版" adlı okuma parçasının okunması, kelimelerin ve dilbilgisi yapılarının çözümlenmesi, soru cevap yöntemi ile metnin çözümlenmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması |
5 | "燕子" adlı okuma parçasının okunması, kelimelerin ve dilbilgisi yapılarının çözümlenmesi, soru cevap yöntemi ile metnin çözümlenmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması |
6 | "我的梦想 " adlı okuma parçasının okunması, kelimelerin ve dilbilgisi yapılarının çözümlenmesi, soru cevap yöntemi ile metnin çözümlenmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması |
7 | Genel Tekrar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | "戏说中国人" adlı okuma parçasının okunması, kelimelerin ve dilbilgisi yapılarının çözümlenmesi, soru cevap yöntemi ile metnin çözümlenmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması |
10 | "打" 来"打" 去" adlı okuma parçasının okunması, kelimelerin ve dilbilgisi yapılarının çözümlenmesi, soru cevap yöntemi ile metnin çözümlenmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması |
11 | "从古代到现代" adlı okuma parçasının okunması, kelimelerin ve dilbilgisi yapılarının çözümlenmesi, soru cevap yöntemi ile metnin çözümlenmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması |
12 | "我为什么吃素" adlı okuma parçasının okunması, kelimelerin ve dilbilgisi yapılarının çözümlenmesi, soru cevap yöntemi ile metnin çözümlenmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması |
13 | "说说迷信 " adlı okuma parçasının okunması, kelimelerin ve dilbilgisi yapılarının çözümlenmesi, soru cevap yöntemi ile metnin çözümlenmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması |
14 | "三十年河东,三十年河西 " adlı okuma parçasının okunması, kelimelerin ve dilbilgisi yapılarının çözümlenmesi, soru cevap yöntemi ile metnin çözümlenmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması |
15 | Sınav öncesi genel tekrar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Beceri Geliştirme Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Laptop, projeksiyon, kitap |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 1 | 14 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |