Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / İDEAE 508 - İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

Kodu: İDEAE 508 Adı: İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE DRAMA Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SERDAR TEKİN (stekin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili İngilizce
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
İngilizce öğretiminde drama dersinin amacı, öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma dahil olmak üzere dil becerilerini geliştirmeleri için eğlenceli ve etkileşimli bir yol sağlamaktır. Drama etkinlikleri aracılığıyla öğrenciler, dili çeşitli bağlamlarda ve durumlarda kullanarak pratik yapabilirler, bu da onların özgüvenlerini ve akıcılıklarını geliştirmelerine yardımcı olur. Ayrıca drama dersleri, öğrencilerin yaratıcılıklarını, eleştirel düşünmelerini ve problem çözme becerilerini geliştirmelerinin yanı sıra kültürel farklılıkları anlamalarına da yardımcı olabilir. Genel olarak drama dersinin amacı, öğrencileri dil edinimlerini ve kişisel gelişimlerini geliştiren anlamlı ve eğlenceli öğrenme deneyimlerine dahil etmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Dil öğretimindeki prensipleri saptayabilir. PÇ-4 İngilizce dersi öğretim programlarını yorumlar ve bunlara uygun günlük ders planları oluşturur.
PÇ-10 Farklı yaş gruplarına uygun materyalleri analiz eder, değerlendirir ve öğrencilerin ihtiyaç ve ilgileri doğrultusunda müfredata uygun olarak kullanır.
PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 İngilizce'yi interaktif bir şekilde öğretebilir. PÇ-5 Öğretim teknolojileri ilkelerinden yararlanarak öğretim materyalleri, teknoloji, medya ve diğer kaynakları tasarlar, kullanır ve değerlendirir.
PÇ-10 Farklı yaş gruplarına uygun materyalleri analiz eder, değerlendirir ve öğrencilerin ihtiyaç ve ilgileri doğrultusunda müfredata uygun olarak kullanır.
PÇ-13 Temel edebiyat kavramlarını ve ilkelerini tanımlar, bu kavram ve ilkeleri yabancı dil öğretimi alanında uygular.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Dil ve edebiyat arasındaki ilişkiyi kurabilir. PÇ-6 Teorik ve uygulamalı dilbilim ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar ve bunları dil öğretim teorileriyle ilişkilendirerek uygular.
PÇ-8 Kendisinin ve akranlarının öğretim uygulamalarını eleştirel olarak analiz eder ve değerlendirir.
PÇ-9 Çocuklara yabancı dil öğretimi ile ilgili temel kavramları ve prensipleri tanımlar ve uygun olan yaklaşımları ve teknikleri sınıf ortamında uygular.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İngilizce derslerinde drama kullanımı, role play, hikaye anlatımı, dramanın derslere entegre edilmesi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş ve kurallar Anlatım
2 Drama nedir? Neleri içerir? Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması
3 Dramayı İngilizce öğretimine entegre etme Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması
4 Drama kullanımının detayları: Vücut dili, ses değişimi, rol yapma Örnek olay incelemesi, tartışma
5 Dramanın yaygın iki türü: Hikaye anlatımı ve rol oynama Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması
6 Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim Mikroöğretim, gözlem
7 Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim Mikroöğretim, gözlem
8 Ara Sınav
9 Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim Mikroöğretim, gözlem
10 Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim Mikroöğretim, gözlem
11 Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim Mikroöğretim, gözlem
12 Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim Mikroöğretim, gözlem
13 Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim Mikroöğretim, gözlem
14 Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim Mikroöğretim, gözlem
15 Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim Mikroöğretim, gözlem
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Farmer, D. (2012). 101 More Drama Games and Activities. Drama Resource.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Anlatım, videolar, örnek olay incelemesi, ders kitabı, makaleler, mikroöğretim

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 6-15 1 60
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 8 8
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 12 1 12
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 8 40
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 118