|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERDAR TEKİN (stekin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İngilizce öğretiminde drama dersinin amacı, öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma dahil olmak üzere dil becerilerini geliştirmeleri için eğlenceli ve etkileşimli bir yol sağlamaktır. Drama etkinlikleri aracılığıyla öğrenciler, dili çeşitli bağlamlarda ve durumlarda kullanarak pratik yapabilirler, bu da onların özgüvenlerini ve akıcılıklarını geliştirmelerine yardımcı olur. Ayrıca drama dersleri, öğrencilerin yaratıcılıklarını, eleştirel düşünmelerini ve problem çözme becerilerini geliştirmelerinin yanı sıra kültürel farklılıkları anlamalarına da yardımcı olabilir. Genel olarak drama dersinin amacı, öğrencileri dil edinimlerini ve kişisel gelişimlerini geliştiren anlamlı ve eğlenceli öğrenme deneyimlerine dahil etmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dil öğretimindeki prensipleri saptayabilir. |
PÇ-4 İngilizce dersi öğretim programlarını yorumlar ve bunlara uygun günlük ders planları oluşturur.
PÇ-10 Farklı yaş gruplarına uygun materyalleri analiz eder, değerlendirir ve öğrencilerin ihtiyaç ve ilgileri doğrultusunda müfredata uygun olarak kullanır. PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | İngilizce'yi interaktif bir şekilde öğretebilir. |
PÇ-5 Öğretim teknolojileri ilkelerinden yararlanarak öğretim materyalleri, teknoloji, medya ve diğer kaynakları tasarlar, kullanır ve değerlendirir. PÇ-10 Farklı yaş gruplarına uygun materyalleri analiz eder, değerlendirir ve öğrencilerin ihtiyaç ve ilgileri doğrultusunda müfredata uygun olarak kullanır. PÇ-13 Temel edebiyat kavramlarını ve ilkelerini tanımlar, bu kavram ve ilkeleri yabancı dil öğretimi alanında uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Dil ve edebiyat arasındaki ilişkiyi kurabilir. |
PÇ-6 Teorik ve uygulamalı dilbilim ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar ve bunları dil öğretim teorileriyle ilişkilendirerek uygular. PÇ-8 Kendisinin ve akranlarının öğretim uygulamalarını eleştirel olarak analiz eder ve değerlendirir. PÇ-9 Çocuklara yabancı dil öğretimi ile ilgili temel kavramları ve prensipleri tanımlar ve uygun olan yaklaşımları ve teknikleri sınıf ortamında uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İngilizce derslerinde drama kullanımı, role play, hikaye anlatımı, dramanın derslere entegre edilmesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş ve kurallar | Anlatım |
2 | Drama nedir? Neleri içerir? | Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması |
3 | Dramayı İngilizce öğretimine entegre etme | Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması |
4 | Drama kullanımının detayları: Vücut dili, ses değişimi, rol yapma | Örnek olay incelemesi, tartışma |
5 | Dramanın yaygın iki türü: Hikaye anlatımı ve rol oynama | Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması |
6 | Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim | Mikroöğretim, gözlem |
7 | Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim | Mikroöğretim, gözlem |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim | Mikroöğretim, gözlem |
10 | Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim | Mikroöğretim, gözlem |
11 | Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim | Mikroöğretim, gözlem |
12 | Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim | Mikroöğretim, gözlem |
13 | Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim | Mikroöğretim, gözlem |
14 | Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim | Mikroöğretim, gözlem |
15 | Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim | Mikroöğretim, gözlem |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Farmer, D. (2012). 101 More Drama Games and Activities. Drama Resource. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Anlatım, videolar, örnek olay incelemesi, ders kitabı, makaleler, mikroöğretim |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 6-15 | 1 | 60 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 8 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 12 | 1 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 8 | 40 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 118 |