|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 5 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Bilimsel Hazırlık | ||||
Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FEYZA DİNÇER (fdincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Jeolojik olaylar hakkınta temel bir içerik kazandırmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yeryüzünde ve yerkabuğunda gelişen faylı ve kıvrımlı yapılar konusunu açıklayabilir |
PÇ-1 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. PÇ-2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. PÇ-4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kütle hareketleri konusunu açıklayabilir |
PÇ-2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. PÇ-4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir. PÇ-5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. PÇ-6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Depremler ve Türkiye'nin Depremselliği konularını açıklayabilir |
PÇ-1 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. PÇ-2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. PÇ-5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. PÇ-6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. PÇ-7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. PÇ-12 Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tektonik Deformasyonu, Kıvrımlar, kıvrımların sınıflandırılması ve Eklemler, Faylar ve fayların sınıflandırılması, Yerkabuğu hareketleri; Epirojenez ve Orojenez, Depremler, Dünyada Depremsellik, Türkiye'de depremsellik, Plaka Tektoniği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tabakalı Kayaçların Tektonik Deformasyonu | Konu anlatımı |
2 | Kıvrımlar, kıvrımların sınıflandırılması | Konu anlatımı |
3 | Eklemler | Konu anlatımı |
4 | Faylar ve fayların sınıflandırılması | Konu anlatımı |
5 | Faylar ve fayların sınıflandırılması | Konu anlatımı |
6 | Yerkabuğu hareketleri; epirojenik hareketler | Konu anlatımı |
7 | Yerkabuğu hareketleri; orojenik hareketler | Konu anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | Plaka Tektoniği | Konu anlatımı |
10 | Plaka Tektoniği | Konu anlatımı |
11 | Depremler, Dünyada Depremsellik | Konu anlatımı |
12 | Türkiye'nin Depremselliği | Konu anlatımı |
13 | Ayrışma ve Buzullar | Konu anlatımı |
14 | Kütle Hareketleri | Konu anlatımı |
15 | Yeraltısuyu | Konu anlatımı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Read, H.H., Watson,J.,1974; An Introduction to Geology, Macmillan Press Limited, London | |
2 | Ketin İ., 1998. Genel Jeoloji, Yerbilimlerine Giriş, İTÜ Vakfı Yayınları, No:22 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |