|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 5 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Doktora | ||||
| Ders Türü | Bilimsel Hazırlık | ||||
| Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FEYZA DİNÇER (fdincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Jeolojik olaylar hakkınta temel bir içerik kazandırmak | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Yeryüzünde ve yerkabuğunda gelişen faylı ve kıvrımlı yapılar konusunu açıklayabilir |
PÇ-1 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. PÇ-2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. PÇ-4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Kütle hareketleri konusunu açıklayabilir |
PÇ-2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. PÇ-4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir. PÇ-5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. PÇ-6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Depremler ve Türkiye'nin Depremselliği konularını açıklayabilir |
PÇ-1 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. PÇ-2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. PÇ-5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. PÇ-6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. PÇ-7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. PÇ-12 Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Tektonik Deformasyonu, Kıvrımlar, kıvrımların sınıflandırılması ve Eklemler, Faylar ve fayların sınıflandırılması, Yerkabuğu hareketleri; Epirojenez ve Orojenez, Depremler, Dünyada Depremsellik, Türkiye'de depremsellik, Plaka Tektoniği | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tabakalı Kayaçların Tektonik Deformasyonu | Konu anlatımı |
| 2 | Kıvrımlar, kıvrımların sınıflandırılması | Konu anlatımı |
| 3 | Eklemler | Konu anlatımı |
| 4 | Faylar ve fayların sınıflandırılması | Konu anlatımı |
| 5 | Faylar ve fayların sınıflandırılması | Konu anlatımı |
| 6 | Yerkabuğu hareketleri; epirojenik hareketler | Konu anlatımı |
| 7 | Yerkabuğu hareketleri; orojenik hareketler | Konu anlatımı |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Plaka Tektoniği | Konu anlatımı |
| 10 | Plaka Tektoniği | Konu anlatımı |
| 11 | Depremler, Dünyada Depremsellik | Konu anlatımı |
| 12 | Türkiye'nin Depremselliği | Konu anlatımı |
| 13 | Ayrışma ve Buzullar | Konu anlatımı |
| 14 | Kütle Hareketleri | Konu anlatımı |
| 15 | Yeraltısuyu | Konu anlatımı |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Read, H.H., Watson,J.,1974; An Introduction to Geology, Macmillan Press Limited, London | |
| 2 | Ketin İ., 1998. Genel Jeoloji, Yerbilimlerine Giriş, İTÜ Vakfı Yayınları, No:22 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 7 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||