|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 5 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Bilimsel Hazırlık | ||||
Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSA AVNİ AKÇE (akce@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Doğadaki oluşum ve gelişim sistemlerini anlayabilmek için yeryuvarının oluşum ve gelişim aşamalarının tanıtılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yeryüzünü oluşturan kısımları açıklayabilir |
PÇ-1 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. PÇ-9 Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Yeryüzünün yapısı ve gelişimini açıklayabilir |
PÇ-1 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. PÇ-2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Mineral ve minerallerin fiziksel özelliklerini açıklayabilir |
PÇ-1 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. PÇ-2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | kayaçların sınıflandırılması ve kayaç döngüsünü açıklayabilir |
PÇ-1 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. PÇ-2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Kayaç tiplerini tanır ve açıklayabilir. |
PÇ-1 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. PÇ-2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yerin yapısı: kabuk, litosfer, astenosfer, manto ve çekirdek kavramları. Mineraller ve kayaçlar: mineral ve kristal kavramları, minerallerin fiziksel özellikleri, minerallerin kimyasal sınıflaması, kayaç oluşturan mineraller, kor kayaçlar, tortul kayaçlar, metamorfik kayaçlar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Jeolojinin tanımı, konusu ve tarihçesi | Konu anlatımı |
2 | Yerkabuğunun genel özellikleri | Konu anlatımı |
3 | Yerkürenin çekirdek, manto ve kabuğunun özellikleri, izostazi | Konu anlatımı |
4 | Litosfer dilimleri (levhalar) ve ana özellikleri. | Konu anlatımı |
5 | Mineral nedir? Mineralin Tanımı | Konu anlatımı |
6 | Minerallerin fiziksel özellikleri | Konu anlatımı, uygulama |
7 | Kayaç yapıcı mineraller | Konu anlatımı, uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kayaçlar; Giriş ve sınıflandırma | Konu anlatımı, uygulama |
10 | Volkanik kayaçlar ve mağmatizma | Konu anlatımı |
11 | Sedimanter Kayaçlar: tanımlama, sınıflama, | Konu anlatımı, uygulama |
12 | Kırıntılı sedimanter kayaçlar | Konu anlatımı, uygulama |
13 | kimyasal ve organik sedimanter kayaçlar | Konu anlatımı, uygulama |
14 | Metamorfizma çeşitleri ve metamorfik kayaçlar | Konu anlatımı, uygulama |
15 | Metamorfizma çeşitleri ve metamorfik kayaçlar | Konu anlatımı, uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Read, H.H., Watson,J.,1974; An Introduction to Geology, Macmillan Press Limited, London | |
2 | Ketin İ., 1998. Genel Jeoloji, Yerbilimlerine Giriş, İTÜ Vakfı Yayınları, No:22 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |