|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEKLİF EDİLEN KİMYA (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ASLIHAN UZUN (akaratepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı herhangi bir numunenin nasıl alınacağını, hangi işlem adımlarından geçtiğini öğretmek ve numunelerin türüne göre analiz adımlarını değerlendirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kimyasal uygulamalarda kullanılan cihazlarla maddelerin analizini bilir |
PÇ-3 Kimya alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelerini yakından izler. PÇ-4 Alanındaki güncel bilgileri sistematik olarak takip eder. PÇ-5 Kaynak tarama, sunum yapabilme, deney düzeneği tasarlama ve hazırlayabilme ve ilgili sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. PÇ-6 Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olur ve bu anlayışı her türlü ortamda savunur. PÇ-7 Alanında ortaya çıkan sorunlara çözüm önerme ve karar verme gibi üst düzey yetkinlikleri kullanarak farklı bakış açıları ile yeni fikir ve yöntemler geliştirir. PÇ-8 Alanında ilerlemeye katkıda bulunacak kuramsal, deneysel veya modelleme esaslı araştırmaları tasarlar, yeni bilimsel metotlar geliştirir ve bilinen bir metodu farklı bir alana uygular. PÇ-9 Alanı ile ilgili güncel bilgilerle kendi bilgi birikimi ve bakış açısını birleştirerek toplumsal, bilimsel sorunlar ve etik konularında çözümler üretir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Enstrümental analiz cihazlarının özelliklerini ve dikkat edilmesi gereken hususları bilir. |
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak bağlantı kurar, araştırma gruplarında uyum içinde çalışır. PÇ-3 Kimya alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelerini yakından izler. PÇ-4 Alanındaki güncel bilgileri sistematik olarak takip eder. PÇ-5 Kaynak tarama, sunum yapabilme, deney düzeneği tasarlama ve hazırlayabilme ve ilgili sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. PÇ-7 Alanında ortaya çıkan sorunlara çözüm önerme ve karar verme gibi üst düzey yetkinlikleri kullanarak farklı bakış açıları ile yeni fikir ve yöntemler geliştirir. PÇ-8 Alanında ilerlemeye katkıda bulunacak kuramsal, deneysel veya modelleme esaslı araştırmaları tasarlar, yeni bilimsel metotlar geliştirir ve bilinen bir metodu farklı bir alana uygular. PÇ-9 Alanı ile ilgili güncel bilgilerle kendi bilgi birikimi ve bakış açısını birleştirerek toplumsal, bilimsel sorunlar ve etik konularında çözümler üretir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Uygulanacak analiz yönemine karar verebilir. |
PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. PÇ-8 Alanında ilerlemeye katkıda bulunacak kuramsal, deneysel veya modelleme esaslı araştırmaları tasarlar, yeni bilimsel metotlar geliştirir ve bilinen bir metodu farklı bir alana uygular. PÇ-9 Alanı ile ilgili güncel bilgilerle kendi bilgi birikimi ve bakış açısını birleştirerek toplumsal, bilimsel sorunlar ve etik konularında çözümler üretir. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders içeriğinde kimyasal uygulamalarda kullanılan cihazlarla maddelerin analizi, enstrümental analiz cihazlarının özelliklerini ve dikkat edilmesi gereken hususları, malzemelerin kimyasal termal özelliklerinin neler olduğu ve buna dayalı olarak nasıl metot seçimini yapacağını, elde edilen analiz sonuçlarının istatistiksel olarak nasıl değerlendirileceği anlatılacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kimyasal analiz nedir, analitik çalışmalar ve dikkat edilmesi gereken özellikler | Anlatım ve tartışma yöntemi |
2 | Kimyasal analizin basamakları ve bunların özellikleri | Anlatım ve tartışma yöntemi |
3 | Kimyasal analizin basamakları ve bunların özellikleri | Anlatım ve tartışma yöntemi |
4 | Ana bileşen, yan bileşen ve eser element analizlerinde dikkat edilmesi gereken hususlar | Anlatım ve tartışma yöntemi |
5 | Numune alma ve numune hazırlama teknikleri | Anlatım ve tartışma yöntemi |
6 | Numune alma ve numune hazırlama teknikleri | Anlatım ve tartışma yöntemi |
7 | Madde miktarına ve örneğin özelliğine göre uygun metodun seçimi | Anlatım ve tartışma yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Zenginleştirme ve ayırma teknikleri ve bunların özellikleri | Anlatım ve tartışma yöntemi |
10 | Zenginleştirme ve ayırma teknikleri ve bunların özellikleri | Anlatım ve tartışma yöntemi |
11 | Polimerik maddelerin ve Organik bileşiklerin analizinde kullanılan metotlar ve özellikleri | Anlatım ve tartışma yöntemi |
12 | Polimerik maddelerin ve Organik bileşiklerin analizinden elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi | Anlatım ve tartışma yöntemi |
13 | Biyolojik maddelerin analizinde kullanaılan metotlar | Anlatım ve tartışma yöntemi |
14 | Örnek uygulamalar | Anlatım ve tartışma yöntemi |
15 | Örnek Uygulamalar | Anlatım ve tartışma yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Harris, D. C. (2015). Nicel Kimyasal Analiz, 8. Baskı, Ankara, Palme Yayınevi. | |
2 | Harris, D. C. (Türker, A. R. (Ed.)) (1985). Atomic absorption spectrometry. | |
3 | Skoog, D. A., West, D. M., Holler, F. J., Crouch, S. R. (Kılıç, E., Yılmaz, H. (Ed.)) (2004). Analitik Kimya - Temel İlkeler, 8.Baskı, Ankara, Bilim Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders sunuları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 8 | 32 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 8 | 32 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 8 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |