|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEKLİF EDİLEN KİMYA (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CEVAHİR ALTINKAYNAK (caltinkaynak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
CEVAHİR ALTINKAYNAK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere biyoteknolojinin temel bilimsel ilkelerini öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Biyoteknolojiyi tanımlayabilir ve biyoteknolojiye katkı sağlayan birçok disiplini anlayabilir. |
PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak bağlantı kurar, araştırma gruplarında uyum içinde çalışır. PÇ-4 Alanındaki güncel bilgileri sistematik olarak takip eder. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Biyoteknolojinin endüstri üzerine olan etkilerini anlayabilir. |
PÇ-6 Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olur ve bu anlayışı her türlü ortamda savunur. PÇ-7 Alanında ortaya çıkan sorunlara çözüm önerme ve karar verme gibi üst düzey yetkinlikleri kullanarak farklı bakış açıları ile yeni fikir ve yöntemler geliştirir. PÇ-8 Alanında ilerlemeye katkıda bulunacak kuramsal, deneysel veya modelleme esaslı araştırmaları tasarlar, yeni bilimsel metotlar geliştirir ve bilinen bir metodu farklı bir alana uygular. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Biyoteknoloji ve mikroorganizmalar arasındaki ilişki hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-5 Kaynak tarama, sunum yapabilme, deney düzeneği tasarlama ve hazırlayabilme ve ilgili sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. PÇ-7 Alanında ortaya çıkan sorunlara çözüm önerme ve karar verme gibi üst düzey yetkinlikleri kullanarak farklı bakış açıları ile yeni fikir ve yöntemler geliştirir. PÇ-8 Alanında ilerlemeye katkıda bulunacak kuramsal, deneysel veya modelleme esaslı araştırmaları tasarlar, yeni bilimsel metotlar geliştirir ve bilinen bir metodu farklı bir alana uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Biyoteknolojik ürünlerin gelişimi hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-8 Alanında ilerlemeye katkıda bulunacak kuramsal, deneysel veya modelleme esaslı araştırmaları tasarlar, yeni bilimsel metotlar geliştirir ve bilinen bir metodu farklı bir alana uygular. PÇ-9 Alanı ile ilgili güncel bilgilerle kendi bilgi birikimi ve bakış açısını birleştirerek toplumsal, bilimsel sorunlar ve etik konularında çözümler üretir. PÇ-10 Alanında ve farklı disiplinlerde ortaya çıkan sorunlara çözüm önerir, karar verme süreçlerinde inisiyatif alır ve araştırma gruplarına önderlik eder. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Biyoteknoloji uygulamalarının, insanlık ve çevre yararına önemli sorunları çözmek için bazı araçları nasıl sağlayabileceği konusunda fikir sahibi olabilir. |
PÇ-10 Alanında ve farklı disiplinlerde ortaya çıkan sorunlara çözüm önerir, karar verme süreçlerinde inisiyatif alır ve araştırma gruplarına önderlik eder. PÇ-11 Alanı ile ilgili yaptığı çalışmaları bilimsel makaleye dönüştürüp, ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki ilerlemelere katkıda bulunur. PÇ-12 Alanındaki gelişmeleri takip ederek ve aktararak, toplumun bilimsel, teknolojik ve sosyal ilerleme sürecine katkıda bulunur. PÇ-13 Uluslararası platformlarda, uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dersin içeriği; biyokimyasal teknoloji yüzyılı ve işgücü, genler ve genomlara giriş, rekombinant DNA teknolojisi ve genomik, ürün olarak proteinler, mikrobiyal biyoteknoloji, bitki biyoteknolojisi, hayvan biyoteknolojisi, DNA parmakizi ve adli analizler, biyoremediyasyon, akuatik biyoteknoloji, tıbbi biyoteknoloji alanında kimyasal süreçler konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Biyoteknoloji Yüzyılı ve İşgücü | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Biyoteknoloji Türleri | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Rekombinant DNA Teknolojisi ve Genomik | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Biyoteknoloji Ürünü olarak Proteinler | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | Protein Üretimi | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | Mikrobiyal Biyoteknoloji | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Bitki Biyoteknolojisi | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hayvan Biyoteknolojisi | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | DNA Parmakizi ve Adli Analizler | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | Biyoremediyasyon | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Akuatik Biyoteknoloji | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Tıbbi Biyoteknoloji | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Biyoteknoloji Mevzuatı | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Etik ve Biyoteknoloji | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Thieman, W. J. and Palladino, M. A. (2020). Palladino Introduction to Biotechnology, Global Edition, 4th Edition, Pearson. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap: Biyoteknolojiye Giriş, William J. Thieman ve Michael A. Palladino |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 15 | 1 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 11 | 2 | 20 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 30 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 8 | 32 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 8 | 32 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 7 | 1 | 7 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |