Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / KİM609 - TEKLİF EDİLEN KİMYA (DOKTORA)

Kodu: KİM609 Adı: BİYOSENSÖRLER Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TEKLİF EDİLEN KİMYA (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HİLAL İNCEBAY (hincebay@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Biyosensörler ve onların tasarlanmasına dayalı temel ilkeler üzerine odaklanılan bu dersin amacı, biyosensörleri biyolojik materyallerin, ya da biyolojik olarak türevlendirilmiş davranış sergileyen yapıların elektro kimyasal, optik, termometrik, piezoelektrik veya manyetik ileticilerle kombine edilmesiyle oluşturulan biyoanalitik cihazlar olduğu konusunda detaylı bilgiye sahip olmaktır. Ayrıca nerede ve neden bu biyosensörleri kullanılması gerektiği hakkında da bilgi sahibi olunmasına yardımcı olmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Biyosensör tasarlama teknikleri öğrenme ve performansına göre uygulama alanı belirleme konusunda bilgi sahibi olabilir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak bağlantı kurar, araştırma gruplarında uyum içinde çalışır.
PÇ-8 Alanında ilerlemeye katkıda bulunacak kuramsal, deneysel veya modelleme esaslı araştırmaları tasarlar, yeni bilimsel metotlar geliştirir ve bilinen bir metodu farklı bir alana uygular.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Analiz sonuçlarının nasıl hesaplanacağını ve yorumlanacağını öğrenebilir ve disiplin içi/disiplinler arası alanlarda uygulama becerisi kazanır. PÇ-4 Alanındaki güncel bilgileri sistematik olarak takip eder.
PÇ-8 Alanında ilerlemeye katkıda bulunacak kuramsal, deneysel veya modelleme esaslı araştırmaları tasarlar, yeni bilimsel metotlar geliştirir ve bilinen bir metodu farklı bir alana uygular.
PÇ-9 Alanı ile ilgili güncel bilgilerle kendi bilgi birikimi ve bakış açısını birleştirerek toplumsal, bilimsel sorunlar ve etik konularında çözümler üretir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Bilimsel yaşamı boyunca öğrenmenin bilinciyle hızla değişen teknolojik ortama uyum sağlayarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip edebilir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak bağlantı kurar, araştırma gruplarında uyum içinde çalışır.
PÇ-10 Alanında ve farklı disiplinlerde ortaya çıkan sorunlara çözüm önerir, karar verme süreçlerinde inisiyatif alır ve araştırma gruplarına önderlik eder.
PÇ-13 Uluslararası platformlarda, uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Ders içeriği biyosensörlerin temel ilkeleri, biyosensörlerin sınıflandırılması, özellikleri ve karakteristikleri, biyosensör hazırlanması, biyoaktif tabaka ve iletici sistem kombinasyonları, enzim temelli biyosensörlerin kinetiği, performans faktörleri, biyosensör teknolojilerindeki son gelişmeler, biyosensörlerin uygulama alanları konularından oluşmaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Biyosensörlerin temel ilkeleri Makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme
2 Biyosensörlerin sınıflandırılması,özellikleri ve karakteristikleri:Elektrokimyasal biyosensörler Makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme
3 Biyosensörlerin sınıflandırılması, özellikleri ve karakteristikleri: Optik biyosensörler, Thermal Biyosensörler Makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme
4 Biyobileşenlerin İmmobilizasyonu Makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme
5 Biyosensörlerin performansını etkileyen faktörler Makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme
6 Biyosensörlerin kullanım ve uygulamaları Makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme
7 Biyosensörlerin hazırlanması Makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme
8 Ara Sınav
9 Makale değerlendirme Makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme
10 Makale değerlendirme Makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme
11 Makale değerlendirme Makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme
12 Sunum- seminer Sözlü sunum, tartışma
13 Sunum- seminer Sözlü sunum, tartışma
14 Sunum- seminer Sözlü sunum, tartışma
15 Sunum- seminer Sözlü sunum, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Telefoncu, A. (1998). Enzyme and Microbial Biosensors, Humana Press Inclined.
2 Cooper, J., Cass, T. (2002). Biosensors, Oxford University Press.
3 Gizeli, E., Lowe, C. R. (2002). Biomolecular sensors, Taylor and Francis Inc.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 11 2 5
5.Rapor 14 1 5
6.Seminer 12 2 5
7.Performans Ödevi 13 2 5
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 12 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 11 33
       c) Performans Ödevi 2 5 10
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 12 36
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 6 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 7 21
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180