|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEKLİF EDİLEN KİMYA (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HİLAL İNCEBAY (hincebay@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Biyosensörler ve onların tasarlanmasına dayalı temel ilkeler üzerine odaklanılan bu dersin amacı, biyosensörleri biyolojik materyallerin, ya da biyolojik olarak türevlendirilmiş davranış sergileyen yapıların elektro kimyasal, optik, termometrik, piezoelektrik veya manyetik ileticilerle kombine edilmesiyle oluşturulan biyoanalitik cihazlar olduğu konusunda detaylı bilgiye sahip olmaktır. Ayrıca nerede ve neden bu biyosensörleri kullanılması gerektiği hakkında da bilgi sahibi olunmasına yardımcı olmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Biyosensör tasarlama teknikleri öğrenme ve performansına göre uygulama alanı belirleme konusunda bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak bağlantı kurar, araştırma gruplarında uyum içinde çalışır. PÇ-8 Alanında ilerlemeye katkıda bulunacak kuramsal, deneysel veya modelleme esaslı araştırmaları tasarlar, yeni bilimsel metotlar geliştirir ve bilinen bir metodu farklı bir alana uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Analiz sonuçlarının nasıl hesaplanacağını ve yorumlanacağını öğrenebilir ve disiplin içi/disiplinler arası alanlarda uygulama becerisi kazanır. |
PÇ-4 Alanındaki güncel bilgileri sistematik olarak takip eder. PÇ-8 Alanında ilerlemeye katkıda bulunacak kuramsal, deneysel veya modelleme esaslı araştırmaları tasarlar, yeni bilimsel metotlar geliştirir ve bilinen bir metodu farklı bir alana uygular. PÇ-9 Alanı ile ilgili güncel bilgilerle kendi bilgi birikimi ve bakış açısını birleştirerek toplumsal, bilimsel sorunlar ve etik konularında çözümler üretir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Bilimsel yaşamı boyunca öğrenmenin bilinciyle hızla değişen teknolojik ortama uyum sağlayarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip edebilir. |
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak bağlantı kurar, araştırma gruplarında uyum içinde çalışır. PÇ-10 Alanında ve farklı disiplinlerde ortaya çıkan sorunlara çözüm önerir, karar verme süreçlerinde inisiyatif alır ve araştırma gruplarına önderlik eder. PÇ-13 Uluslararası platformlarda, uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders içeriği biyosensörlerin temel ilkeleri, biyosensörlerin sınıflandırılması, özellikleri ve karakteristikleri, biyosensör hazırlanması, biyoaktif tabaka ve iletici sistem kombinasyonları, enzim temelli biyosensörlerin kinetiği, performans faktörleri, biyosensör teknolojilerindeki son gelişmeler, biyosensörlerin uygulama alanları konularından oluşmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Biyosensörlerin temel ilkeleri | Makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme |
2 | Biyosensörlerin sınıflandırılması,özellikleri ve karakteristikleri:Elektrokimyasal biyosensörler | Makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme |
3 | Biyosensörlerin sınıflandırılması, özellikleri ve karakteristikleri: Optik biyosensörler, Thermal Biyosensörler | Makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme |
4 | Biyobileşenlerin İmmobilizasyonu | Makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme |
5 | Biyosensörlerin performansını etkileyen faktörler | Makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme |
6 | Biyosensörlerin kullanım ve uygulamaları | Makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme |
7 | Biyosensörlerin hazırlanması | Makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Makale değerlendirme | Makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme |
10 | Makale değerlendirme | Makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme |
11 | Makale değerlendirme | Makale okuma, tartışma, demonstrasyon, değerlendirme |
12 | Sunum- seminer | Sözlü sunum, tartışma |
13 | Sunum- seminer | Sözlü sunum, tartışma |
14 | Sunum- seminer | Sözlü sunum, tartışma |
15 | Sunum- seminer | Sözlü sunum, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Telefoncu, A. (1998). Enzyme and Microbial Biosensors, Humana Press Inclined. | |
2 | Cooper, J., Cass, T. (2002). Biosensors, Oxford University Press. | |
3 | Gizeli, E., Lowe, C. R. (2002). Biomolecular sensors, Taylor and Francis Inc. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 11 | 2 | 5 |
5.Rapor | 14 | 1 | 5 |
6.Seminer | 12 | 2 | 5 |
7.Performans Ödevi | 13 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 11 | 33 |
c) Performans Ödevi | 2 | 5 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 12 | 36 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |