|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEKLİF EDİLEN KİMYA (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BAHAR TUBA FINDIK (btfindik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders öğrencilere karbonhidrat ve lipid metabolizması ve metabolik bozukluklar hakkında bilgi vermek için tasarlanmıştır. Ders kapsamında iki makromolekülün ana metabolik yolakları ve bunların karşılıklı ilişkileri üzerinde durularak, normal fizyolojik fonksiyonları sürdürmek için enerji ihtiyaçlarını karşılamak üzere metabolizmasının nasıl düzenlendiğinin anlaşılması sağlanacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Karbohidrat ve lipitlerin yapısı, rolleri ve işlevleri hakkında temel bilgileri açıklayabilir. |
PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. PÇ-8 Alanında ilerlemeye katkıda bulunacak kuramsal, deneysel veya modelleme esaslı araştırmaları tasarlar, yeni bilimsel metotlar geliştirir ve bilinen bir metodu farklı bir alana uygular. PÇ-9 Alanı ile ilgili güncel bilgilerle kendi bilgi birikimi ve bakış açısını birleştirerek toplumsal, bilimsel sorunlar ve etik konularında çözümler üretir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bilimsel kavramları genel bir kitlenin anlayabileceği şekilde açıklayabilir. |
PÇ-5 Kaynak tarama, sunum yapabilme, deney düzeneği tasarlama ve hazırlayabilme ve ilgili sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. PÇ-14 Alanında en az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü iletişim kurar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Metabolizma ile ilgili sorular sorar, gerekli cevapların üretilmesi için deney tasarlar ve sonuçları değerlendirir. |
PÇ-5 Kaynak tarama, sunum yapabilme, deney düzeneği tasarlama ve hazırlayabilme ve ilgili sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders içeriği metabolizma ve biyoenerjiye giriş, karbonhidratlar ve karbonhidratların sindirimi, glikoliz ve TCA, glikoliz ve TCA'nın düzenlenmesi, elektron taşıma ve oksidatif fosforilasyon, pentoz posfat yolu, glikojen metabolizması, lipidler, lipidlerin sindirimi, lipid biyosentezi, yağ asidi oksidasyonu, enzimatik ve enzimatik olmayan yağ asidi oksidasyonu ve kontrolü, kolestrol metabolizması, keton cisimleri konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Metabolizma ve biyoenerjiye giriş | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Karbonhidratlar ve Karbonhidratların Sindirimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Glikoliz ve TCA | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Glikoliz ve TCA'nın düzenlenmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Elektron Taşıma ve oksidatif fosforilasyon | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Pentoz Posfat Yolu | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Glikojen metabolizması | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Lipidler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Lipidlerin Sindirimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Lipid Biyosentezi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Yağ Asidi Oksidasyonu | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Enzimatik ve Enzimatik olmayan Yağ Asidi Oksidasyonu ve Kontrolü | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Kolestrol Metabolizması | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Keton Cisimleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Voet, D. and Voet, J. G. (1995). Biochemistry, 2nd edition, J. Wiley & Sons, N.Y.. | |
2 | Nelson D. L., Cox M. M. (Kılıç, İ. (Ed.)) (2005). Lehninger Biyokimyanın İlkeleri, 3. Baskı. Ankara: Palme yayıncılık, 363-408. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, kitaplar, ilgili makaleler, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 8 | 32 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 8 | 32 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 8 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |