|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEKLİF EDİLEN KİMYA (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CEVAHİR ALTINKAYNAK (caltinkaynak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
CEVAHİR ALTINKAYNAK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, nükleik asitlerin yapısı, işlevi, sindirim ve emilimi, pürin ve pirimidin nükleotidlerinin sentez ve yıkım yollarının öğrenilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Makromoleküller hakkında temel kavramları öğrenebilir. |
PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak bağlantı kurar, araştırma gruplarında uyum içinde çalışır. PÇ-3 Kimya alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelerini yakından izler. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Purin ve Pirimidin metabolizmasını öğrenebilir. |
PÇ-4 Alanındaki güncel bilgileri sistematik olarak takip eder. PÇ-5 Kaynak tarama, sunum yapabilme, deney düzeneği tasarlama ve hazırlayabilme ve ilgili sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. PÇ-6 Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olur ve bu anlayışı her türlü ortamda savunur. PÇ-7 Alanında ortaya çıkan sorunlara çözüm önerme ve karar verme gibi üst düzey yetkinlikleri kullanarak farklı bakış açıları ile yeni fikir ve yöntemler geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Nükleotidlerin yapı ve fonksiyonunu öğrenebilir. |
PÇ-7 Alanında ortaya çıkan sorunlara çözüm önerme ve karar verme gibi üst düzey yetkinlikleri kullanarak farklı bakış açıları ile yeni fikir ve yöntemler geliştirir. PÇ-8 Alanında ilerlemeye katkıda bulunacak kuramsal, deneysel veya modelleme esaslı araştırmaları tasarlar, yeni bilimsel metotlar geliştirir ve bilinen bir metodu farklı bir alana uygular. PÇ-9 Alanı ile ilgili güncel bilgilerle kendi bilgi birikimi ve bakış açısını birleştirerek toplumsal, bilimsel sorunlar ve etik konularında çözümler üretir. PÇ-10 Alanında ve farklı disiplinlerde ortaya çıkan sorunlara çözüm önerir, karar verme süreçlerinde inisiyatif alır ve araştırma gruplarına önderlik eder. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Protein sentezini öğrenebilir. |
PÇ-11 Alanı ile ilgili yaptığı çalışmaları bilimsel makaleye dönüştürüp, ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki ilerlemelere katkıda bulunur. PÇ-12 Alanındaki gelişmeleri takip ederek ve aktararak, toplumun bilimsel, teknolojik ve sosyal ilerleme sürecine katkıda bulunur. PÇ-13 Uluslararası platformlarda, uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. PÇ-14 Alanında en az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü iletişim kurar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders bütün hücreler için gerekli maddeler olan nükleik asitlerin yapısında bulunan heterosiklik yapılı purin, purimidin sentezi, işlevi, yıkımı ve özellikle protein sentezi hakkında bilgiler içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Genel Bakış | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Nükleotidler | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Nükleik asit yapısı ve fonksiyonu | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Purin Nükleotidlerin Sentezi | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | Purin Nükleotidlerin yıkımı | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | Pirimidin Sentezi | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Pirimidin Nükleotidlerin Yıkımı | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | dUMP'nin timidin monofosfat sentezi | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | DNA yapısı ve replikasyon | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | RNA yapısı ve replikasyon | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Protein sentezi ve Genetik Kod | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Translasyon için gerekli bileşenler | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Protein sentezi | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Protein sentezi | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Nelson D. L., Cox M. M. (Kılıç, İ. (Ed.)) (2005). Lehninger Biyokimyanın İlkeleri, 3. Baskı. Ankara: Palme yayıncılık, 363-408. | |
2 | Champe P.C., Harvey R.A. (2007). Lippincott's Biochemistry, 4th Edition. | |
3 | Murray R., Granner D., Mayes P. A., Rodwell V. W. (2003). Harper Biochemistry, the McGraw-Hill Companies. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 15 | 1 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 11 | 2 | 20 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 30 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 8 | 32 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 8 | 32 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 7 | 1 | 7 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |