|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEKLİF EDİLEN KİMYA (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MÜRÜVVET BEGÜM ÖZEN (begumozen@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı polimerlerin modifikasyon yöntemleri ve güncel uygulamalar hakkında bilgi vermektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Polimerlerin tanımını ve genel özelliklerini bilir. |
PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak bağlantı kurar, araştırma gruplarında uyum içinde çalışır. PÇ-3 Kimya alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelerini yakından izler. PÇ-4 Alanındaki güncel bilgileri sistematik olarak takip eder. PÇ-5 Kaynak tarama, sunum yapabilme, deney düzeneği tasarlama ve hazırlayabilme ve ilgili sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Polimerlerin fonksiyonel grup modifikasyon yöntemlerini bilir. |
PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak bağlantı kurar, araştırma gruplarında uyum içinde çalışır. PÇ-3 Kimya alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelerini yakından izler. PÇ-5 Kaynak tarama, sunum yapabilme, deney düzeneği tasarlama ve hazırlayabilme ve ilgili sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. PÇ-8 Alanında ilerlemeye katkıda bulunacak kuramsal, deneysel veya modelleme esaslı araştırmaları tasarlar, yeni bilimsel metotlar geliştirir ve bilinen bir metodu farklı bir alana uygular. PÇ-9 Alanı ile ilgili güncel bilgilerle kendi bilgi birikimi ve bakış açısını birleştirerek toplumsal, bilimsel sorunlar ve etik konularında çözümler üretir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Modifiye edilmiş polimerlerin karakterizasyonu için kullanılan yöntemlerini bilir ve sonuçları değerlendirebilir. |
PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak bağlantı kurar, araştırma gruplarında uyum içinde çalışır. PÇ-3 Kimya alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelerini yakından izler. PÇ-4 Alanındaki güncel bilgileri sistematik olarak takip eder. PÇ-5 Kaynak tarama, sunum yapabilme, deney düzeneği tasarlama ve hazırlayabilme ve ilgili sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. PÇ-13 Uluslararası platformlarda, uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin ana içeriği polimerlerin tanımı ve genel özellikleri, polimerlerin fonksiyonel grup modifikasyon yöntemleri, polimerlerin yüzey modifikasyonu, doğal polimerlerin modifikasyonu (selüloz, nişasta, kitinkitosan ve lignin), sentetik polimerlerin modifikasyonları (PVC, polistiren, poliamid, polietilen polipropilen, epoksit içeren polimerler, fenol-formaldehit, akrilat ve metakrilat polimerler), modifiye polimerlerin uygulamaları ve karakterizasyon yöntemleri oluşturmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin amacı, kapsamı ve yöntemlerinin açıklanması | Beyin fırtınası, tartışma, soru cevap yöntemi |
2 | Polimer biliminde temel kavramlar. | Anlatım, soru cevap yöntemi, örneklendirme, soru çözümleri |
3 | Polimerlerin modifikasyonunda kullanılan fonksiyonel grup dönüşüm yöntemleri | Anlatım, soru cevap yöntemi, örneklendirme, soru çözümleri |
4 | ATRP yöntemi ve polimerlerin modifikasyonunda kullanımı | Anlatım, soru cevap yöntemi, tartışma, örneklendirme |
5 | SI-ATRP yöntemi ve polimerlerin modifikasyonunda kullanımı | Anlatım, soru cevap yöntemi |
6 | Atom transfer radikal polimerizasyonu ve modifikasyon uygulamalarında kullanımı | Anlatım, soru cevap yöntemi |
7 | Kararlı serbest radikal polimerizasyonu (SFRP) ve modifikasyon uygulamalarında kullanımı | Anlatım, soru cevap yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | RAFT yöntemi ve polimerlerin modifikasyonunda kullanımı | Anlatım, soru cevap yöntemi |
10 | CuAAC yöntemi ve polimerlerin modifikasyonunda kullanımı | Anlatım, soru cevap yöntemi |
11 | Diels Alder yöntemleri ve polimerlerin modifikasyonunda kullanımı | Anlatım, soru cevap yöntemi |
12 | Diğer click kimyası yöntemlerinin polimerleri modifikasyonunda kullanımı | Anlatım, soru cevap yöntemi |
13 | Kimyasal ve fiziksel yöntemlerle polimerlerin yüzey modifikasyonu | Anlatım, soru cevap yöntemi |
14 | Öğrenci sunumları | Tartışma, anlatım, soru cevap yöntemi |
15 | Öğrenci sunumları | Tartışma, anlatım, soru cevap yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ebewele, R. O. (2000). Polymer Science and Technology, CRC Press LLC, Newyork. | |
2 | Pinson, J., Thiry, D. (1998). Surface modification of polymers: methods and applications, Wiley, VHC. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, bilgisayar, kitap ve yardımcı materyaller |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 13 | 1 | 20 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 12 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 11 | 33 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 9 | 36 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |