|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TEKLİF EDİLEN KİMYA (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA KARİPCİN (fkaripcin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FATMA KARİPCİN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı doktora tezi sürecinde danışmanın bilgi ve deneyimlerini öğrencilere aktararak öğrencilerin bilimsel etik ve iş disiplini bilincini arttırmaktır. Ayrıca güncel literatürü takip etme ve değerlendirme, tez çalışmalarının bilimsel temellerinin oluşturulması ve yürütülmesi sırasında karşılaşılan problemlerin çözümü, elde edilen sonuçların değerlendirilmesi ve yorumlanması gibi konularda bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tez çalışması sırasında ortaya çıkabilecek olası problemleri, danışmanı ile birlikte çözebilir. |
PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. PÇ-7 Alanında ortaya çıkan sorunlara çözüm önerme ve karar verme gibi üst düzey yetkinlikleri kullanarak farklı bakış açıları ile yeni fikir ve yöntemler geliştirir. PÇ-10 Alanında ve farklı disiplinlerde ortaya çıkan sorunlara çözüm önerir, karar verme süreçlerinde inisiyatif alır ve araştırma gruplarına önderlik eder. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Tez konusu ile ilgili ileri düzeyde teorik ve deneysel bilgileri ulusal ve uluslararası gelişmeleri yakından takip ederek açıklayabilir. |
PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. PÇ-3 Kimya alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelerini yakından izler. PÇ-4 Alanındaki güncel bilgileri sistematik olarak takip eder. PÇ-5 Kaynak tarama, sunum yapabilme, deney düzeneği tasarlama ve hazırlayabilme ve ilgili sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. PÇ-8 Alanında ilerlemeye katkıda bulunacak kuramsal, deneysel veya modelleme esaslı araştırmaları tasarlar, yeni bilimsel metotlar geliştirir ve bilinen bir metodu farklı bir alana uygular. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Çalışmaları sonucu elde ettiği bilgileri yorumlayabilir, ulusal/uluslararası yayın hazırlayarak sunabilir ve savunabilir. |
PÇ-5 Kaynak tarama, sunum yapabilme, deney düzeneği tasarlama ve hazırlayabilme ve ilgili sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. PÇ-11 Alanı ile ilgili yaptığı çalışmaları bilimsel makaleye dönüştürüp, ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki ilerlemelere katkıda bulunur. PÇ-14 Alanında en az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü iletişim kurar. PÇ-15 Kimya alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Çalışmalarında, yayınlarında mesleki ve bilimsel etik değerlere uygun olarak davranabilir. |
PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. PÇ-6 Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olur ve bu anlayışı her türlü ortamda savunur. PÇ-9 Alanı ile ilgili güncel bilgilerle kendi bilgi birikimi ve bakış açısını birleştirerek toplumsal, bilimsel sorunlar ve etik konularında çözümler üretir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin konusu, öğrenciye tez çalışmasına ilişkin kuramsal ve deneysel bilimsel çalışmalarda, çalışma disiplini ve etik konularında rehberlik etmektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Güncel literatürü izleme ve değerlendirme | Kaynak tarama, Tartışma |
2 | Güncel literatürü izleme ve değerlendirme | Kaynak tarama, Tartışma |
3 | Güncel literatürü izleme ve değerlendirme | Kaynak tarama, Tartışma |
4 | Bilimsel etik ve çalışma disiplini konularında rehberlik | Görüşme, Soru-cevap |
5 | Bilimsel etik ve çalışma disiplini konularında rehberlik | Görüşme, Soru-cevap |
6 | Tez çalışması ile ilgili bilgi alışverişi | Tartışma, Beyin fırtınası |
7 | Tez çalışması ile ilgili bilgi alışverişi | Tartışma, Beyin fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tez çalışması ile ilgili bilgi alışverişi | Tartışma, Beyin fırtınası |
10 | Tez çalışması ile ilgili bilgi alışverişi | Tartışma, Beyin fırtınası |
11 | Tez sonuçlarının tartışılması ve yorumlanması | Tartışma, Grup çalışması |
12 | Tez sonuçlarının tartışılması ve yorumlanması | Tartışma, Grup çalışması |
13 | Tez sonuçlarının tartışılması ve yorumlanması | Tartışma, Grup çalışması |
14 | Sonuçların tez raporu/sunum/yayın şeklinde hazırlanması, sunulması, savunulması | Rapor hazırlama, Sunum |
15 | Sonuçların tez raporu/sunum/yayın şeklinde hazırlanması, sunulması, savunulması | Rapor hazırlama, Sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tez konusu ile ilgili kitaplar, Süreli yayınlar | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar, süreli yayınlar, deney malzemeleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 5 | 1 | 20 |
5.Rapor | 2 | 1 | 20 |
6.Seminer | 2 | 1 | 20 |
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 1 | 2 | 40 |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 8 | 24 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 6 | 30 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |