Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / KİM907 - TEKLİF EDİLEN KİMYA (DOKTORA)

Kodu: KİM907 Adı: UZMANLIK ALAN DERSİ Teorik+Uygulama: 4+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TEKLİF EDİLEN KİMYA (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FATMA KARİPCİN (fkaripcin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
FATMA KARİPCİN, BAHAR TUBA FINDIK,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı doktora tezi sürecinde danışmanın bilgi ve deneyimlerini öğrencilere aktararak öğrencilerin bilimsel etik ve iş disiplini bilincini arttırmaktır. Ayrıca güncel literatürü takip etme ve değerlendirme, tez çalışmalarının bilimsel temellerinin oluşturulması ve yürütülmesi sırasında karşılaşılan problemlerin çözümü, elde edilen sonuçların değerlendirilmesi ve yorumlanması gibi konularda bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Tez çalışması sırasında ortaya çıkabilecek olası problemleri, danışmanı ile birlikte çözer. PÇ-5 Kaynak tarama, sunum yapabilme, deney düzeneği tasarlama ve hazırlayabilme ve ilgili sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur.
PÇ-7 Alanında ortaya çıkan sorunlara çözüm önerme ve karar verme gibi üst düzey yetkinlikleri kullanarak farklı bakış açıları ile yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
PÇ-9 Alanı ile ilgili güncel bilgilerle kendi bilgi birikimi ve bakış açısını birleştirerek toplumsal, bilimsel sorunlar ve etik konularında çözümler üretir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Tez konusu ile ilgili ileri düzeyde teorik ve deneysel bilgileri ulusal ve uluslararası gelişmeleri yakından takip ederek açıklayabilir. PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir.
PÇ-3 Kimya alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelerini yakından izler.
PÇ-4 Alanındaki güncel bilgileri sistematik olarak takip eder.
PÇ-9 Alanı ile ilgili güncel bilgilerle kendi bilgi birikimi ve bakış açısını birleştirerek toplumsal, bilimsel sorunlar ve etik konularında çözümler üretir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Çalışmaları sonucu elde ettiği bilgileri yorumlayabilir, ulusal/uluslararası yayın hazırlayarak sunabilir ve savunabilir. PÇ-5 Kaynak tarama, sunum yapabilme, deney düzeneği tasarlama ve hazırlayabilme ve ilgili sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur.
PÇ-11 Alanı ile ilgili yaptığı çalışmaları bilimsel makaleye dönüştürüp, ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki ilerlemelere katkıda bulunur.
PÇ-13 Uluslararası platformlarda, uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
PÇ-14 Alanında en az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü iletişim kurar.
PÇ-15 Kimya alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Çalışmalarında, yayınlarında mesleki ve bilimsel etik değerlere uygun olarak davranabilir. PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir.
PÇ-6 Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olur ve bu anlayışı her türlü ortamda savunur.
PÇ-9 Alanı ile ilgili güncel bilgilerle kendi bilgi birikimi ve bakış açısını birleştirerek toplumsal, bilimsel sorunlar ve etik konularında çözümler üretir.
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği, öğrenciye tez çalışması, çalışma disiplini ve etik ile ilgili teorik ve deneysel bilimsel çalışmalarda rehberlik etmekten oluşmaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Güncel literatürü izleme ve değerlendirme Kaynak tarama, Tartışma
2 Güncel literatürü izleme ve değerlendirme Kaynak tarama, Tartışma
3 Güncel literatürü izleme ve değerlendirme Kaynak tarama, Tartışma
4 Bilimsel Etik ve çalışma disiplini konularında rehberlik Görüşme, Soru-cevap
5 Bilimsel Etik ve çalışma disiplini konularında rehberlik Görüşme, Soru-cevap
6 Tez çalışması ile ilgili bilgi alışverişi Tartışma, Beyin fırtınası
7 Tez çalışması ile ilgili bilgi alışverişi Tartışma, Beyin fırtınası
8 Ara Sınav
9 Tez çalışması ile ilgili bilgi alışverişi Tartışma, Beyin fırtınası
10 Tez çalışması ile ilgili bilgi alışverişi Tartışma, Beyin fırtınası
11 Tez sonuçlarının tartışılması ve yorumlanması Tartışma, Grup çalışması
12 Tez sonuçlarının tartışılması ve yorumlanması Tartışma, Grup çalışması
13 Tez sonuçlarının tartışılması ve yorumlanması Tartışma, Grup çalışması
14 Sonuçların tez raporu/sunum/yayın şeklinde hazırlanması, sunulması, savunulması Rapor hazırlama, Sunum
15 Sonuçların tez raporu/sunum/yayın şeklinde hazırlanması, sunulması, savunulması Rapor hazırlama, Sunum
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ders kitapları, süreli yayınlar
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitaplar, süreli yayınlar, deney malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 5 20
5.Rapor 2 20
6.Seminer 2 20
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi 1 40
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 8 24
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 5 6 30
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 180