|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TEKLİF EDİLEN KİMYA (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA KARİPCİN (fkaripcin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FATMA KARİPCİN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, lisans, yüksek lisans ve doktora derslerinde edinilen bilgi ve becerileri kullanarak, deney düzenekleri kurarak, ortaya çıkan problemleri çözerek, gerekli cihaz ve bilgisayar programlarını kullanarak bir çalışma tasarlamak ve yürütmektir. Ayrıca çalışma sonuçlarını yorumlayarak tez raporu yazabilme ve çalışmalarının sonuçlarını ulusal veya uluslararası makale ve yayın olarak hazırlayabilme veya sunabilme bilgi ve becerisini kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çalışma konusu ile ilgili kaynak taraması yapabilir, bu kaynakları sistematik olarak inceleyip, daha önceki bilgi birikimini de kullanarak yeni çalışma konusu/proje/deney/yöntem tasarlayabilir. |
PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. PÇ-3 Kimya alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelerini yakından izler. PÇ-4 Alanındaki güncel bilgileri sistematik olarak takip eder. PÇ-5 Kaynak tarama, sunum yapabilme, deney düzeneği tasarlama ve hazırlayabilme ve ilgili sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Çalışmalarında kullanacağı deney düzeneklerini hazırlayabilir, çalışmaları planlı bir şekilde gerçekleştirip sorun çıktığında çözüm önerileri getirebilir, ekip çalışması yapabilir. |
PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. PÇ-5 Kaynak tarama, sunum yapabilme, deney düzeneği tasarlama ve hazırlayabilme ve ilgili sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. PÇ-8 Alanında ilerlemeye katkıda bulunacak kuramsal, deneysel veya modelleme esaslı araştırmaları tasarlar, yeni bilimsel metotlar geliştirir ve bilinen bir metodu farklı bir alana uygular. PÇ-10 Alanında ve farklı disiplinlerde ortaya çıkan sorunlara çözüm önerir, karar verme süreçlerinde inisiyatif alır ve araştırma gruplarına önderlik eder. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Çalışmalarında gerekli cihaz ve bilgisayar programlarını kullanabilir, elde ettiği sonuçları yorumlayabilir, gerektiğinde disiplinlerarası bağlantılar kurabilir. |
PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. PÇ-5 Kaynak tarama, sunum yapabilme, deney düzeneği tasarlama ve hazırlayabilme ve ilgili sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. PÇ-8 Alanında ilerlemeye katkıda bulunacak kuramsal, deneysel veya modelleme esaslı araştırmaları tasarlar, yeni bilimsel metotlar geliştirir ve bilinen bir metodu farklı bir alana uygular. PÇ-15 Kimya alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Elde ettiği sonuçları değerlendirerek sonuç raporu/sunum veya ulusal/uluslarası yayın/bildiri hazırlayabilir ve sunabilir. Sonuçları alanında uzman kişiler karşısında savunabilir. |
PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. PÇ-11 Alanı ile ilgili yaptığı çalışmaları bilimsel makaleye dönüştürüp, ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki ilerlemelere katkıda bulunur. PÇ-13 Uluslararası platformlarda, uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. PÇ-14 Alanında en az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü iletişim kurar. PÇ-15 Kimya alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Elde ettiği sonuçlardan yararlanarak toplumsal sorunlara katkı sağlayacak disiplinler arası yeni projeler hazırlayabilir ve bu projelerde ekip oluşturarak takım çalışması/takım liderliği yapabilir. Tüm çalışmalarında mesleki ve bilimsel etik anlayışınını benimser ve savunur. |
PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. PÇ-6 Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olur ve bu anlayışı her türlü ortamda savunur. PÇ-7 Alanında ortaya çıkan sorunlara çözüm önerme ve karar verme gibi üst düzey yetkinlikleri kullanarak farklı bakış açıları ile yeni fikir ve yöntemler geliştirir. PÇ-9 Alanı ile ilgili güncel bilgilerle kendi bilgi birikimi ve bakış açısını birleştirerek toplumsal, bilimsel sorunlar ve etik konularında çözümler üretir. PÇ-12 Alanındaki gelişmeleri takip ederek ve aktararak, toplumun bilimsel, teknolojik ve sosyal ilerleme sürecine katkıda bulunur. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders kapsamında, tez çalışması konusu ile ilgili literatür taraması ve kaynakların değerlendirilmesi, iş planı ve programının hazırlanması, gerekli malzeme ve malzemelerin temini, deney düzeneğinin kurulması, gereken cihaz yada bilgisayar programlarının kullanılması konularında deneyim kazanılır. Ayrıca elde edilen sonuçların değerlendirilmesi, yorumlanması ve sonuç raporu/tez/yayın haline getirilmesi ve savunulması da dersin kapsamındadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çalışma konusu ile ilgili kaynak taraması | Kaynak Tarama |
2 | Çalışma konusu ile ilgili kaynak taraması | Kaynak Tarama |
3 | Toplanan kaynakların sistematik olarak gruplandırılması ve değerlendirilmesi | Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | Toplanan kaynakların sistematik olarak gruplandırılması ve değerlendirilmesi | Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Çalışma planının ve deney düzeneklerinin hazırlaması | İkili Çalışma |
6 | Çalışma planının ve deney düzeneklerinin hazırlaması | İkili Çalışma |
7 | Deneysel çalışma ve Sunum | Deney Yapma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Deneysel çalışma ve Sunum | Deney Yapma |
10 | Deneysel çalışma ve Sunum | Deney Yapma |
11 | Elde edilen maddelerin analizi ve yorumlanması | Grup Çalışması |
12 | Elde edilen maddelerin analizi ve yorumlanması | Grup Çalışması |
13 | Deneysel çalışma ve Sunum | Deney Yapma |
14 | Deneysel çalışma ve Sunum | Deney Yapma |
15 | Elde edilen maddelerin analizi ve yorumlanması | Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çalışma alanına uygun Kitaplar ve Süreli Yayınlar | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kimyasal maddeler, deney düzenekleri kurmak ve deneyleri yapmak için gerekli için gerekli çeşitli sarf malzemeler, deney ve analizlerde kullanılacak çeşitli cihazlar, bilgisayar programları, sunum hazırlamak ve yapmak için bilgisayar, projeksiyon. Kitaplar ve süreli yayınlar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 14 | 1 | 30 |
5.Rapor | 7 | 1 | 40 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 4 | 1 | 30 |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 10 | 14 | 140 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 11 | 14 | 154 |
c) Performans Ödevi | 10 | 14 | 140 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 12 | 14 | 168 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 12 | 4 | 48 |
Sözlü Sınav | 2 | 14 | 28 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 720 |