Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / KİM902 - TEKLİF EDİLEN KİMYA (DOKTORA)

Kodu: KİM902 Adı: TEZ ÇALIŞMASI Teorik+Uygulama: 0+1 AKTS: 24
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TEKLİF EDİLEN KİMYA (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FATMA KARİPCİN (fkaripcin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
FATMA KARİPCİN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, lisans, yüksek lisans ve doktora derslerinde edinilen bilgi ve becerileri kullanarak, deney düzenekleri kurarak, ortaya çıkan problemleri çözerek, gerekli cihaz ve bilgisayar programlarını kullanarak bir çalışma tasarlamak ve yürütmektir. Ayrıca çalışma sonuçlarını yorumlayarak tez raporu yazabilme ve çalışmalarının sonuçlarını ulusal veya uluslararası makale ve yayın olarak hazırlayabilme veya sunabilme bilgi ve becerisini kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Çalışma konusu ile ilgili kaynak taraması yapabilir, bu kaynakları sistematik olarak inceleyip, daha önceki bilgi birikimini de kullanarak yeni çalışma konusu/proje/deney/yöntem tasarlayabilir. PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir.
PÇ-3 Kimya alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelerini yakından izler.
PÇ-4 Alanındaki güncel bilgileri sistematik olarak takip eder.
PÇ-5 Kaynak tarama, sunum yapabilme, deney düzeneği tasarlama ve hazırlayabilme ve ilgili sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Çalışmalarında kullanacağı deney düzeneklerini hazırlayabilir, çalışmaları planlı bir şekilde gerçekleştirip sorun çıktığında çözüm önerileri getirebilir, ekip çalışması yapabilir. PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir.
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak bağlantı kurar, araştırma gruplarında uyum içinde çalışır.
PÇ-5 Kaynak tarama, sunum yapabilme, deney düzeneği tasarlama ve hazırlayabilme ve ilgili sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur.
PÇ-10 Alanında ve farklı disiplinlerde ortaya çıkan sorunlara çözüm önerir, karar verme süreçlerinde inisiyatif alır ve araştırma gruplarına önderlik eder.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Çalışmalarında gerekli cihaz ve bilgisayar programlarını kullanabilir, elde ettiği sonuçları yorumlayabilir, gerektiğinde disiplinlerarası bağlantılar kurabilir. PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir.
PÇ-4 Alanındaki güncel bilgileri sistematik olarak takip eder.
PÇ-5 Kaynak tarama, sunum yapabilme, deney düzeneği tasarlama ve hazırlayabilme ve ilgili sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur.
PÇ-8 Alanında ilerlemeye katkıda bulunacak kuramsal, deneysel veya modelleme esaslı araştırmaları tasarlar, yeni bilimsel metotlar geliştirir ve bilinen bir metodu farklı bir alana uygular.
PÇ-15 Kimya alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Elde ettiği sonuçları değerlendirerek sonuç raporu/sunum veya ulusal/uluslarası yayın/bildiri hazırlayabilir ve sunabilir. Sonuçları alanında uzman kişiler karşısında savunabilir. PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir.
PÇ-5 Kaynak tarama, sunum yapabilme, deney düzeneği tasarlama ve hazırlayabilme ve ilgili sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur.
PÇ-11 Alanı ile ilgili yaptığı çalışmaları bilimsel makaleye dönüştürüp, ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki ilerlemelere katkıda bulunur.
PÇ-13 Uluslararası platformlarda, uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
PÇ-14 Alanında en az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü iletişim kurar.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Elde ettiği sonuçlardan yararlanarak toplumsal sorunlara katkı sağlayacak disiplinler arası yeni projeler hazırlayabilir ve bu projelerde ekip oluşturarak takım çalışması/takım liderliği yapabilir. Tüm çalışmalarında mesleki ve bilimsel etik anlayışınını benimser ve savunur. PÇ-1 Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı olarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir.
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak bağlantı kurar, araştırma gruplarında uyum içinde çalışır.
PÇ-6 Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olur ve bu anlayışı her türlü ortamda savunur.
PÇ-9 Alanı ile ilgili güncel bilgilerle kendi bilgi birikimi ve bakış açısını birleştirerek toplumsal, bilimsel sorunlar ve etik konularında çözümler üretir.
PÇ-12 Alanındaki gelişmeleri takip ederek ve aktararak, toplumun bilimsel, teknolojik ve sosyal ilerleme sürecine katkıda bulunur.
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında, tez çalışması konusu ile ilgili literatür taraması ve kaynakların değerlendirilmesi, iş planı ve programının hazırlanması, gerekli malzeme ve malzemelerin temini, deney düzeneğinin kurulması, gereken cihaz yada bilgisayar programlarının kullanılması konularında deneyim kazanılır. Ayrıca elde edilen sonuçların değerlendirilmesi, yorumlanması ve sonuç raporu/tez/yayın haline getirilmesi ve savunulması da dersin kapsamındadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Çalışma konusu ile ilgili kaynak taraması Kaynak Tarama
2 Çalışma konusu ile ilgili kaynak taraması Kaynak Tarama
3 Toplanan kaynakların sistematik olarak gruplandırılması ve değerlendirilmesi Bireysel Çalışma Yöntemi
4 Toplanan kaynakların sistematik olarak gruplandırılması ve değerlendirilmesi Bireysel Çalışma Yöntemi
5 Çalışma planının hazırlanması, deney düzeneklerinin hazırlaması İkili Çalışma
6 Çalışma planının hazırlanması, deney düzeneklerinin hazırlaması İkili Çalışma
7 Deneysel çalışma ve Sunum Sunum
8 Ara Sınav
9 Deneysel çalışma ve Sunum Sunum
10 Deneysel çalışma ve Sunum Sunum
11 Elde edilen maddelerin analizi ve yorumlanması Grup Çalışması
12 Elde edilen maddelerin analizi ve yorumlanması Grup Çalışması
13 Deneysel çalışma ve Sunum Sunum
14 Deneysel çalışma ve Sunum Sunum
15 Elde edilen maddelerin analizi ve yorumlanması Grup Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Konuya Uygun Kitaplar ve Süreli Yayınlar
2 Konuya Uygun Kitaplar ve Süreli Yayınlar
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kimyasal maddeler, deney düzenekleri kurmak ve deneyleri yapmak için gerekli için gerekli çeşitli sarf malzemeler, deney ve analizlerde kullanılacak çeşitli cihazlar, bilgisayar programları, sunum hazırlamak ve yapmak için bilgisayar, projeksiyon. Kitaplar ve süreli yayınlar.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 14 1 30
5.Rapor 7 1 40
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi 4 30
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 1 14 14
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 10 14 140
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 11 14 154
       c) Performans Ödevi 10 14 140
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 12 14 168
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 12 4 48
Sözlü Sınav 2 14 28
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 2 14 28
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 720