|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MATEMATİK (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CAHİT KÖME (cahit@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Python programlama dili ile ileri seviyede sayısal ve sembolik matematiksel işlemler yapabilme yeteneği kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Python ile nümerik ve sembolik problemlerin çözümlerini inceler. |
PÇ-1 Analiz, Uygulamalı matematiğin, Geometri ve Cebirin bazı alt toerileri hakkındaki temel teoremleri yeni problemlere uygulayabilir. PÇ-6 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanabilme. PÇ-13 Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Algoritmik düşünme, matematiksel programlama ve bilimsel hesaplama tekniklerini kavrar. |
PÇ-1 Analiz, Uygulamalı matematiğin, Geometri ve Cebirin bazı alt toerileri hakkındaki temel teoremleri yeni problemlere uygulayabilir. PÇ-6 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanabilme. PÇ-13 Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dersin tanıtımı, Python nedir?, Python ile neler yapılabilir?, Açık kaynak Python geliştirme ortamının kurulumu, Algoritmaya kavramı ve Python ile algoritma geliştirmeye giriş, Python değişken yapıları ve veri tipleri, Python diziler ve mantıksal yapılar , Python döngüler ve şartlı ifadeler, Python sınıf ve fonksiyon yapıları, Python matematik kütüphanelerine giriş (Numpy, Sympy), Numpy veri tipleri ve dizi yapılarına giriş, Numpy linalg kütüphanesine giriş, Numpy ile vektör ve matris analizi, Numpy ile matris ayrışımları (Cholesky Ayrışımı), Numpy ile matris ayrışımları (QR Ayrışımı), Numpy ile matris ayrışımları (Tekil Değer Ayrışımı) | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin tanıtımı, Python nedir?, Python ile neler yapılabilir? | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
2 | Açık kaynak Python geliştirme ortamının kurulumu | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
3 | Algoritmaya kavramı ve Python ile algoritma geliştirmeye giriş | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
4 | Python değişken yapıları ve veri tipleri | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
5 | Python diziler ve mantıksal yapılar | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
6 | Python döngüler ve şartlı ifadeler | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
7 | Python sınıf ve fonksiyon yapıları | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Python matematik kütüphanelerine giriş (Numpy, Sympy) | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
10 | Numpy veri tipleri ve dizi yapılarına giriş | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
11 | Numpy linalg kütüphanesine giriş | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
12 | Numpy ile vektör ve matris analizi | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
13 | Numpy ile matris ayrışımları (Cholesky Ayrışımı) | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
14 | Numpy ile matris ayrışımları (QR Ayrışımı) | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
15 | Numpy ile matris ayrışımları (Tekil Değer Ayrışımı) | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |