|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÜLDEN ERDOĞAN (guldenerdogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÜLDEN ERDOĞAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; çocuk hakları kavramının tanımı, çocuk haklarının tarihi, çocuk haklarının korunmasına yönelik aile, devlet ve diğer kurumların görevi, farklı özelliklere sahip çocukların haklarına yönelik duyarlılık ve çocuk hakları ile ilgili kuruluşlar hakkında bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çocuk hakları kavramının tanımını yapabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Çocuk hakları ile ilgili temel kavramları anlatabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Çocuk haklarının korunmasına yönelik kanunları sıralayabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Çocuk hukukuna göre farklı gruplarda yer alan çocukların haklarını açıklayabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, çocuk hakları ile ilgili temel kavramları, çocuğun hukuktaki yerini, çocuk haklarının korunmasına yönelik kanunları, çocuk mahkemelerini, suça sürüklenen çocukları ve bu çocuklara yönelik önlemleri, farklı ülkelerde suça sürüklenen çocuklara ilişkin uygulamaları, korunmaya muhtaç çocukları ve çocuklara ilişkin dünyada ve Türkiye’deki hukuki uygulamaları kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çocuk Hukuku, Çocuk Haklarının Önemi ve Konusu, Çocuk Hakları Eğitiminin Önemi | Anlatım Yöntemi |
2 | Uluslararası Hukuktaki Gelişmeler | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
3 | Çocuk Hakları Sözleşmesi’nin Çocuklara Tanıdığı Haklar ve Çocuğun Anayasal Temel Hakları | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
4 | Medeni Hukukta Çocuk Kavramı ve Hukukta Çocuk | Anlatım Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
5 | Aile ve Çocuk Refahı | Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
6 | Özel Olarak Korunması Gereken Çocukların Hakları | Anlatım Yöntemi |
7 | Çalışan Çocuklar ve Bu Çocukların Hukuktaki Yeri/Çocuğun İstismardan ve İhmalden Korunması Hakkı | Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çocuğa Bakış ve Çocuk Katılımı Hakkı | Anlatım Yöntemi |
10 | Genel Yorum 7, 12 | Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
11 | Genel Yorum 13, 14 | Anlatım Yöntemi |
12 | Genel Yorum 17, 20 | Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
13 | Genel Yorum 21, 24 | Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
14 | Genel Yorumların Değerlendirilmesi | Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi |
15 | Genel Yorumların Değerlendirilmesi | Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | UNICEF, (2002). Çocuk haklarına dair sözleşme uygulama elkitabı. | |
2 | Erbay, E. (2013). Çocuk hakları. Yeni İnsan Yayınevi. | |
3 | Ballar, S. (1998). Çocuk hakları. Beta Basım Yayıncılık. | |
4 | Merey, Z. (2016). Çocuk hakları. Nobel Akademik Yayıncılık. | |
5 | Unicef (2009). Çocuk katılımı el kitabı. | |
6 | Yıldırım Doğru, S. S. (2021). Çocuk hakları ve koruma. Eğiten Kitap. | |
7 | Akyüz, E. (2013). Çocuk hakları. Yeni İnsan Yayınevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar, Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 20 | |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 8 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
90 | 0 | ||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |