|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇİN DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA ECEM CEYLAN (ecemceylan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin dil, iletişim, öğrenme ve anlama becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Çin dili, Çince dilbilgisi, Çin kültürü, edebiyatı, felsefesi ve tarihi alanlarında bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-4 Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygularlar. PÇ-8 Öğrendikleri dil ile alana ait konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. PÇ-12 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve edindiği bu becerilerini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilirler. PÇ-21 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Orta seviye dinleme metinlerinin dinlenmesi, soruların cevaplanması, soruları anlama becerilerinin ölçülmesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 第一课 还是回来好 Birinci ünitede verilen metinlerin dinlenmesi, soruların cevaplanması ve metin sonunda verilen sorular üzerinde tartışma | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Soru Cevap |
2 | 第二课 一切都可能改变 İkinci ünitede verilen metinlerin dinlenmesi, soruların cevaplanması ve metin sonunda verilen sorular üzerinde tartışma | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Soru Cevap |
3 | 第三课 科学新发现 Üçüncü ünitede verilen metinlerin dinlenmesi, soruların cevaplanması ve metin sonunda verilen sorular üzerinde tartışma | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Soru Cevap |
4 | 第四课 第一桶金 Dördüncü ünitede verilen metinlerin dinlenmesi, soruların cevaplanması ve metin sonunda verilen sorular üzerinde tartışma | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Soru Cevap |
5 | 第五课 母亲不在家的日子Beşinci ünitede verilen metinlerin dinlenmesi, soruların cevaplanması ve metin sonunda verilen sorular üzerinde tartışma | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Soru Cevap |
6 | 第六课 时尚的产生 Altıncı ünitede verilen metinlerin dinlenmesi, soruların cevaplanması ve metin sonunda verilen sorular üzerinde tartışma | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Soru Cevap |
7 | Sınav Öncesi Tekrar | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | 第七课 全职太太 Yedinci ünitede verilen metinlerin dinlenmesi, soruların cevaplanması ve metin sonunda verilen sorular üzerinde tartışma | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Soru Cevap |
10 | 第八课 最好的老师 Sekizinci ünitede verilen metinlerin dinlenmesi, soruların cevaplanması ve metin sonunda verilen sorular üzerinde tartışma | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Soru Cevap |
11 | 第九课 为了一个梦Dokuzuncu ünitede verilen metinlerin dinlenmesi, soruların cevaplanması ve metin sonunda verilen sorular üzerinde tartışma | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Soru Cevap |
12 | 第十课 怎么称呼陌生人 Onuncu ünitede verilen metinlerin dinlenmesi, soruların cevaplanması ve metin sonunda verilen sorular üzerinde tartışma | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Soru Cevap |
13 | 第十一课 陪读的父母 On birinci ünitede verilen metinlerin dinlenmesi, soruların cevaplanması ve metin sonunda verilen sorular üzerinde tartışma | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Soru Cevap |
14 | 第十二课 好梦成真 On ikinci ünitede verilen metinlerin dinlenmesi, soruların cevaplanması ve metin sonunda verilen sorular üzerinde tartışma | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Soru Cevap |
15 | Sınav Öncesi Tekrar | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Developing Chinese Intermediate Listening Course II | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, bilgisayar, hoparlör, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 1 | 14 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |