Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / İDEAE 518 - İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

Kodu: İDEAE 518 Adı: DİL ÖĞRENİMİNDE BİREYSEL FARKLILIKLAR Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı TUBA BAYKARA (tubabaykara@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
TUBA BAYKARA,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, bireysel farklılıkların dil öğrenme üzerindeki etkisini incelemek ve dil sınıflarına yansımalarını irdelemektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Dil öğreniminde bireysel farklılıkları açıklayabilir PÇ-8 Kendisinin ve akranlarının öğretim uygulamalarını eleştirel olarak analiz eder ve değerlendirir.
PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÇ-14 Alanı ile ilgili geçmiş ve güncel yayınları ve akımları analiz eder, değerlendirir ve öğrenme ve öğretme süreçlerini geliştirmek üzere uygular.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Dil öğreniminde yaş ve cinsiyetin etkilerini açıklayabilir. PÇ-2 Bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar.
PÇ-10 Farklı yaş gruplarına uygun materyalleri analiz eder, değerlendirir ve öğrencilerin ihtiyaç ve ilgileri doğrultusunda müfredata uygun olarak kullanır.
PÇ-12 Dil edinimi teorilerini analiz eder ve bu bilgiyi dil öğretim yöntemlerini ve uygulamalarını geliştirmek için kullanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Dil öğreniminde motivasyonun önemini açıklayabilir. PÇ-2 Bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar.
PÇ-3 Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışarak amaç ve hedeflerine uygun yöntemleri seçme becerisini gösterir.
PÇ-8 Kendisinin ve akranlarının öğretim uygulamalarını eleştirel olarak analiz eder ve değerlendirir.
PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Dersin içeriğini dil öğrenme stilleri, dil öğrenme stratejileri, yabancı dil öğrenme kaygısı, dil öğrenme motivasyonu, cinsiyet, öz-yeterlilik gibi bireysel farklıklar oluşturmaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş Tartışma Soru-Cevap Sunum
2 Dil Öğreniminde Bireysel Farklılıklara Genel Bakış Tartışma Soru-Cevap Sunum
3 Dil Öğreniminde Yaş Tartışma Soru-Cevap Sunum
4 Dil Öğreniminde Cinsiyet Tartışma Soru-Cevap Sunum
5 Dil Öğreniminde Yetenek Tartışma Soru-Cevap Sunum
6 Dil Öğrenme Stratejileri Tartışma Soru-Cevap Sunum
7 Dil Öğrenme Stratejileri Tartışma Soru-Cevap Sunum
8 Ara Sınav
9 Dil Öğreniminde Özerklik Tartışma Soru-Cevap Sunum
10 Dil Öğreniminde İnanç ve Tutumlar Tartışma Soru-Cevap Sunum
11 Dil Öğreniminde Motivasyon Tartışma Soru-Cevap Sunum
12 Dil Öğreniminde Motivasyon Tartışma Soru-Cevap Sunum
13 Yabancı Dil Öğrenme Kaygısı Tartışma Soru-Cevap Sunum
14 Yabancı Dil Öğrenme Kaygısı Tartışma Soru-Cevap Sunum
15 Bütüncül Değerlendirme Tartışma Soru-Cevap Sunum
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Griffiths, C. & Soruç, A. (2020). Individual Differences in Language Learning: A Complex Sytems Theory Perspective. Palgrave Macmillan
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, sunumlar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 4-5-6-7 2 30
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 1 50

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 10 20
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 96