|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TUBA BAYKARA (tubabaykara@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TUBA BAYKARA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, bireysel farklılıkların dil öğrenme üzerindeki etkisini incelemek ve dil sınıflarına yansımalarını irdelemektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dil öğreniminde bireysel farklılıkları açıklayabilir |
PÇ-8 Kendisinin ve akranlarının öğretim uygulamalarını eleştirel olarak analiz eder ve değerlendirir. PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-14 Alanı ile ilgili geçmiş ve güncel yayınları ve akımları analiz eder, değerlendirir ve öğrenme ve öğretme süreçlerini geliştirmek üzere uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Dil öğreniminde yaş ve cinsiyetin etkilerini açıklayabilir. |
PÇ-2 Bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar. PÇ-10 Farklı yaş gruplarına uygun materyalleri analiz eder, değerlendirir ve öğrencilerin ihtiyaç ve ilgileri doğrultusunda müfredata uygun olarak kullanır. PÇ-12 Dil edinimi teorilerini analiz eder ve bu bilgiyi dil öğretim yöntemlerini ve uygulamalarını geliştirmek için kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Dil öğreniminde motivasyonun önemini açıklayabilir. |
PÇ-2 Bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar. PÇ-3 Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışarak amaç ve hedeflerine uygun yöntemleri seçme becerisini gösterir. PÇ-8 Kendisinin ve akranlarının öğretim uygulamalarını eleştirel olarak analiz eder ve değerlendirir. PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dersin içeriğini dil öğrenme stilleri, dil öğrenme stratejileri, yabancı dil öğrenme kaygısı, dil öğrenme motivasyonu, cinsiyet, öz-yeterlilik gibi bireysel farklıklar oluşturmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Tartışma Soru-Cevap Sunum |
2 | Dil Öğreniminde Bireysel Farklılıklara Genel Bakış | Tartışma Soru-Cevap Sunum |
3 | Dil Öğreniminde Yaş | Tartışma Soru-Cevap Sunum |
4 | Dil Öğreniminde Cinsiyet | Tartışma Soru-Cevap Sunum |
5 | Dil Öğreniminde Yetenek | Tartışma Soru-Cevap Sunum |
6 | Dil Öğrenme Stratejileri | Tartışma Soru-Cevap Sunum |
7 | Dil Öğrenme Stratejileri | Tartışma Soru-Cevap Sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dil Öğreniminde Özerklik | Tartışma Soru-Cevap Sunum |
10 | Dil Öğreniminde İnanç ve Tutumlar | Tartışma Soru-Cevap Sunum |
11 | Dil Öğreniminde Motivasyon | Tartışma Soru-Cevap Sunum |
12 | Dil Öğreniminde Motivasyon | Tartışma Soru-Cevap Sunum |
13 | Yabancı Dil Öğrenme Kaygısı | Tartışma Soru-Cevap Sunum |
14 | Yabancı Dil Öğrenme Kaygısı | Tartışma Soru-Cevap Sunum |
15 | Bütüncül Değerlendirme | Tartışma Soru-Cevap Sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Griffiths, C. & Soruç, A. (2020). Individual Differences in Language Learning: A Complex Sytems Theory Perspective. Palgrave Macmillan | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, sunumlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 4-5-6-7 | 2 | 30 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 96 |