|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TEKLİF EDİLEN MATEMATİK EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | DERYA ÖZLEM YAZLIK (doyazlik@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu derste matematik öğretiminde matematiksel iletişim, problem çözme, akıl yürütme ve ilişkilendirme becerilerinin öneminin açıklanması, matematik süreç becerilerinin geliştirilmesine yönelik öğrenme ortamlarını tasarlama, uygulama ve değerlendirme çalışmalarının yapılması amaçlanmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Matematik dersi öğretim programında yer alan temel matematik becerilerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik eğitimi ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine sahip olur. PÇ-14 Düşüncelerini, mantıklı bir şekilde matematik dilini kullanarak açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Matematiksel düşünmeyi ve bileşenlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik eğitimi ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine sahip olur. PÇ-5 Matematik bilgilerini günlük yaşam problemleriyle ve diğer disiplinlerle ilişkilendirme becerisine sahip olur. PÇ-14 Düşüncelerini, mantıklı bir şekilde matematik dilini kullanarak açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Temel matematik becerilerinin geliştirilmesinde kullanılabilecek öğretim yöntem ve tekniklerini bilir ve uygulayabilir. |
PÇ-2 Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili çağdaş öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. PÇ-3 Mesleğini icra edeceği öğrenci grubunun gelişim özellikleri ve öğrenme biçimlerine uygun planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapar. PÇ-9 Öğrenme ve öğretme sürecini zenginleştirebilmek için uygun öğrenme ortamları tasarlar. PÇ-14 Düşüncelerini, mantıklı bir şekilde matematik dilini kullanarak açıklar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-4 | Temel matematik becerilerinin geliştirilmesine yönelik öğrenme ortamları oluşturabilir ve bunları sınıf ortamında uygulayabilir |
PÇ-2 Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili çağdaş öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. PÇ-3 Mesleğini icra edeceği öğrenci grubunun gelişim özellikleri ve öğrenme biçimlerine uygun planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapar. PÇ-9 Öğrenme ve öğretme sürecini zenginleştirebilmek için uygun öğrenme ortamları tasarlar. PÇ-14 Düşüncelerini, mantıklı bir şekilde matematik dilini kullanarak açıklar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders; temel matematik becerilerinin öneminin açıklanması, temel matematik becerilerinin gelişimi için matematik öğretiminde kullanılabilecek öğretim uygulamalarının incelenmesi, matematik becerilerinin geliştirilmesine yönelik etkinlik geliştirme çalışmalarının yapılması ve değerlendirilmesini içermektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Matematiğin Yapısı ve Matematiksel Kavramlar | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 2 | Matematiksel Düşünmenin Tanımı ve Önemi | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 3 | İşlemsel ve Kavramsal Öğrenme | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 4 | Problem Çözme Basamaklarının İncelenmesi | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 5 | Problem Çözme Becerisinin Geliştirme Yolları ve Etkinlik Örneklerinin İncelenmesi | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 6 | Matematiksel Akıl Yürütme Yaklaşımları | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 7 | Matematiksel Akıl Yürütme Becerisinin Geliştirme Yolları ve Etkinlik Örneklerinin İncelenmesi | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Matematik Eğitiminde İlişkilendirme | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 10 | Matematiksel İlişkilendirme Becerisinin Geliştirme Yolları ve Etkinlik Örneklerinin İncelenmesi | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 11 | Matematiksel İletişim Becerisinin Göstergelerinin İncelenmesi | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 12 | Matematiksel İletişim Becerisinin Geliştirme Yolları ve Örnek Söylemlerin İncelenmesi | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 13 | Matematiksel Becerilerin Geliştirilmesine Yönelik Etkinlik Geliştirme Çalışmalarının Yapılması ve Değerlendirilmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
| 14 | Matematiksel Becerilerin Geliştirilmesine Yönelik Etkinlik Geliştirme Çalışmalarının Yapılması ve Değerlendirilmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
| 15 | Matematiksel Becerilerin Geliştirilmesine Yönelik Etkinlik Geliştirme Çalışmalarının Yapılması ve Değerlendirilmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Baki, A. (2006). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi. Derya Kitabevi, Trabzon | |
| 2 | Bingölbali, E., Arslan, S., & Zembat, İ. Ö. (Ed.) (2016). Matematik eğitiminde teoriler. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. | |
| 3 | Çağırgan, D. (2020). Matematik öğretiminde disiplinler arası yaklaşımlara giriş. İstanbul: Milenyum Yayınları. | |
| 4 | Olkun, S., & Toluk Uçar, Z. (2009). İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi. Ankara: Maya Akademi. | |
| 5 | Polya, G., & Conway, J. H. (2014). How to solve it: A new aspect of mathematical method. Princeton, New Jersey: Princeton University Press. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitapları, Ders Notları, Bilgisayar ve Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 16 | 2 | 60 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 5 | 7 | 35 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 183 | ||