|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSMAİL SERDAR ALTAÇ (serdaraltac@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin dinleme anlama becerilerini çeşitli İngilizce konuşma materyalleriyle geliştirmektir. Konuşma kalıplarını tanıma, farklı aksanları anlama ve anahtar bilgileri belirleme üzerine odaklanan uygulamalar aracılığıyla, öğrencilerin sözlü dili doğru ve etkili bir şekilde işleyip yanıt verme yetenekleri geliştirilir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Anlama uygun telaffuz ve cümle vurgusunu açıklayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Hedef dildeki sesleri ayırt edebilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Farklı aksanları ve cümle vurgularını ayırt edebilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste, öğrencilerin dinleme becerilerini geliştirmek amacıyla çeşitli otantik materyaller kullanılır. Farklı aksanlar, konuşma hızları ve bağlamlar içeren diyaloglar, röportajlar ve akademik konuşmalar analiz edilir. Dinlediğini anlama stratejileri, ana fikir ve detayları ayırt etme, vurgu ve tonlama gibi unsurlar üzerine çalışmalar yapılır. Ayrıca, öğrencilerin duyduklarını doğru bir şekilde yorumlamaları ve etkili yanıtlar vermeleri için dinleme ve konuşma entegrasyonuna odaklanılır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Anlatma, Tartışma |
2 | Dinleme Aktiviteleri | Anlatma, Tartışma |
3 | Dinleme Aktiviteleri | Anlatma, Tartışma |
4 | Dinleme Aktiviteleri | Anlatma, Tartışma |
5 | Dinleme Aktiviteleri | Anlatma, Tartışma |
6 | Dinleme Aktiviteleri | Anlatma, Tartışma |
7 | Dinleme Aktiviteleri | Anlatma, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dinleme Aktiviteleri | Anlatma, Tartışma |
10 | Dinleme Aktiviteleri | Anlatma, Tartışma |
11 | Dinleme Aktiviteleri | Anlatma, Tartışma |
12 | Dinleme Aktiviteleri | Anlatma, Tartışma |
13 | Dinleme Aktiviteleri | Anlatma, Tartışma |
14 | Dinleme Aktiviteleri | Anlatma, Tartışma |
15 | Dinleme Aktiviteleri | Anlatma, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Young, D., Liew, N., Doornbusch, A., & Treasure, M. (2013). IELTS Preparation and Practice. Oxford University Press. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Öğretim elemanı tarafından belirlenen kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 105 |