|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYBÜKE ÖZSOY (aybuke.ozsoy@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYBÜKE ÖZSOY, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Kapadokya bölgesinin tarih öncesi çağlarına, MÖ. II. ve I. bin yıllarına, Roma, Bizans, Selçuklu, Osmanlı ve Cumhuriyet tarihi dönemlerine, bölgenin sosyo-ekonomik ve dini yapısına, bölgedeki yeraltı ve yerüstü zenginliklerine yönelik farkındalık kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kapadokya tarihi ile ilgili kavramları açıklayabilir. |
PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-12 Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Kapadokya bölgesinde farklı dönemlerde yaşayan toplumların kültürlerini açıklayabilir. |
PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Kapadokya bölgesinde bulunan yer altı şehirlerini, bölgedeki inanç sistemini, bölgenin turizm faaliyetlerini açıklayabilir. |
PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-12 Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, Kapadokya bölgesinin paleolitik, mezolitik, neolitik ve kalkolitik devirleri, MÖ. II. ve I. bin yılları, Roma, Bizans, Selçuklu, Osmanlı ve Cumhuriyet tarihi dönemleri, bölgenin siyasi, sosyo-ekonomik ve dini yapısı, bölgedeki yeraltı ve yerüstü zenginlikleri hakkındaki bilgileri ve Topada yazıtlarına, Derinkuyu yeraltı şehrine teknik gezileri kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kapadokya’nın sınırları, oluşumu ve Kapadokya sözcüğü | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Tarih öncesi çağlarda Kapadokya bölgesi: Neolitik ve Kalkolitik devirlerde Kapadokya Bölgesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Asur Ticaret Kolonileri Çağı’nda Kapadokya Bölgesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Hititler döneminde Kapadokya Bölgesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Geç Hitit krallıklarından sonraki yerleşimler; Tabal, Frigya, Kimer, Med ve Lidya, Pers, Makedonya | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Kapadokya Krallığı, Roma ve Bizans döneminde Kapadokya Bölgesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Hristiyanlık Tarihi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Selçuklu ve Osmanlı döneminde Kapadokya Bölgesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Cumhuriyet tarihinde Kapadokya bölgesi ve Nevşehir | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Kapadokya bugünkü yerleşimler: Kapadokya’da yeraltı şehirleri, halk mimarisi, el sanatları, güvercinlikler ve kiliseler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Kapadokya bugünkü yerleşimler: Kapadokya’da yeraltı şehirleri, halk mimarisi, el sanatları, güvercinlikler ve kiliseler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Kapadokya bugünkü yerleşimler: Kapadokya’da yeraltı şehirleri, halk mimarisi, el sanatları, güvercinlikler ve kiliseler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Gezginlerin gözünden Kapadokya Bölgesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Teknik gezi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tuncer, H. (2022). Roma İmparatorluğu Döneminde Kapadokya Bölgesi (MS. I. ve II. Yüzyıllar). Nevşehir: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Yayınları. | |
2 | Korat, G. (2018). Taş Kapıdan Taç Kapıya Kapadokya. İstanbul: Doğan Kitap. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, harita, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 7 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |