|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MERAL BÜYÜKKURU (mbuyukkuru@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilere Anadolu'nun tarihi süreçlerini ve coğrafi yapısını anlayarak, bu bölgenin kültürel ve sosyo-ekonomik gelişimine nasıl katkıda bulunduğuna yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Anadolu'nun coğrafi yapısını ve jeopolitik konumunu açıklayabilir. |
PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-12 Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Tarih öncesi Anadolu'nun gelişimini ve yerleşimlerini anlatabilir. |
PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Anadolu'daki kültürel ve toplumsal çeşitliliği değerlendirebilir. |
PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders Anadolu'nun jeopolitik konumunu, doğal çevre özelliklerini, iklimini, ve doğal kaynaklarını incelerken, Hititler, Frigler, Yunanlar, Roma İmparatorluğu, Bizans İmparatorluğu, Selçuklu Devleti ve Osmanlı İmparatorluğu gibi önemli medeniyetlerin Anadolu'daki etkilerini ve bu medeniyetler arasındaki siyasi ve kültürel etkileşimlerini içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş: Dersin tanıtımı, hedefler ve içerikler. | Anlatma Yöntemi |
2 | Anadolu'nun coğrafi konumu, iklim ve doğal kaynakları | Anlatma Yöntemi |
3 | Anadolu'da Paleolitik ve Mezolitik dönemler. | Anlatma Yöntemi |
4 | Neolitik devrim ve tarımın ortaya çıkışı. | Anlatma Yöntemi |
5 | Kalkolitik dönem ve erken yerleşimler. | Anlatma Yöntemi |
6 | Hititler ve Anadolu'daki etkileri. | Anlatma Yöntemi |
7 | Frigler ve Lidyalılar: Siyasi ve kültürel yapıları. | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yunan kolonileri ve Helenistik dönem. | Anlatma Yöntemi |
10 | Roma'nın Anadolu'daki egemenliği. | Anlatma Yöntemi |
11 | Hristiyanlık ve Bizans İmparatorluğu'nun dini etkileri. | Anlatma Yöntemi |
12 | Selçuklu Devleti'nin kuruluşu ve genişlemesi. | Anlatma Yöntemi |
13 | Anadolu'da Türk beylikleri ve kültürel yapısı. | Anlatma Yöntemi |
14 | Haçlı Seferleri ve Anadolu'daki etkileri. | Anlatma Yöntemi |
15 | Anadolu'nun Osmanlı dönemindeki kültürel çeşitliliği. | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yüksel, G. (2020). Anadolu Tarihi M.Ö. 5. M.S. 15. Yüzyıl. Umuttepe Yayınları | |
2 | Akurgal, E. (2019). Anadolu Kültür Tarihi. Phoenix Yayınevi | |
3 | Özdoğan, M. (2014). The Neolithic in Turkey. Environment, Settlement, Fauna, Flora, Dating, Symbols of Belief N. Başgelen and P. Kuniholm (eds.) Vol. 6. Archaeology and Art Publication, Istanbul. | |
4 | Çevik, N., Kan, H. ve Işın, Ü. (2022). Kadim Uygarlıklarla Buluşma Anadolu'nun Arkeoloji ve Tarih Rotaları. ürk Arkeoloji ve Kültürel Miras Enstitüsü | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, projeksiyon, harita. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |