|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERHAT ÇELİKTEN (scelikten@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Önemli bir yapı malzemesi olan betonun, ileri düzeydeki beton üretimi ve betonda karşılaşılan problemleri ortaya koymak ve bu problemlerin çözüm için kullanılan özel betonları ve özel üretim tekniklerini tanıtmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Beton üretimi, yerleştirme ve bakımı için temel ilkeleri uygulayabilecektir. |
PÇ-4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kullanabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Betonun zaman içinde özelliklerini koruyabilmesi için alınacak önlemleri kavrayabilecektir. |
PÇ-1 Temel matematik, fen bilimleri ve inşaat mühendisliği alanında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri inşaat mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Beton üretiminde kullanılan malzemelerin özelliklerini tanıyabilecektir |
PÇ-7 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme, 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Özel betonları ve uygulamalarını tanıyacaktır. |
PÇ-6 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-7 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme, 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Beton karışımı, istatistik kalite güvenliği, kalite kontrolü ve kabul kriterleri, beton kontrolü ve beton testleri, özel beton üretim teknikleri: sıcak ve soğuk havada beton, pompa betonları, hazır beton, püskürtme beton, sualtı beton dökümü, prepakt beton, vakum betonu, uçucu kül, silis dumanı ve diğer atıkların betonda kullanımı, akışkanlaştırıcı katkılar, wash beton, özel beton tipleri: mimari beton, kütle betonu, rolkrit, prefabrik beton, hafif beton, ağır beton, havaalanı betonları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çimentolar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Beton agregaları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Beton karışım suyu ve mineral katkılar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Kimyasal beton katkıları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Beton karışım hesapları ve üretimi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Taze beton özellikleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Sertleşmiş beton özellikleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sıra dışı iklim koşullarında beton üretimi ve bakımı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Betonun kalıcılığı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Hazır beton, püskürtme beton | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Öğrenci Sunumları | Seminer Sunumu |
13 | Kendiliğinden yerleşen beton ve lifli beton | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | Vakum beton, su altı betonu ve kütle betonu | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
15 | Hafif ve ağır betonlar | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | T. Y. ERDOĞAN (2003) Beton, ODTÜ yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | 12 | 1 | 10 |
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 11 | 22 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 122 |