|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İSLAM TARİHİ VE SANATLARI(TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KADİR ERBİL (kadirerbil@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KADİR ERBİL, ŞEFAETTİN SEVERCAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, Gazneliler, Karahanlılar, Selçuklular gibi Türk-İslam devletlerinin tarihini ve kültürünü öğrencilere aktarmayı amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk-İslam devletleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-6 İslam tarihi ve sanatları alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. PÇ-7 İslam tarihi ve sanatları alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türk İslam tarihinin önemli olayları, kişilikleri ve dönemleri hakkında kapsamlı bilgi edinir. |
PÇ-1 İslam tarihi ve sanatları alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Tarihsel olayları ve süreçleri analiz etme ve bunların günümüzle olan bağlantılarını değerlendirme yeteneği kazanır. |
PÇ-4 İslam tarihi ve sanatları alanı ile ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-8 İslam tarihi ve sanatları alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, Türk-İslam devletlerinin siyasi ve kurumsal yapıları, devletleşme süreçlerini içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türk-İslam Tarihi’nin tanımı ve kapsamı | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
2 | İslamiyet Öncesi Türk Tarihi: Göktürkler, Uygurlar ve diğer erken dönem Türk devletleri | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
3 | Türklerin İslamiyet’i Kabulü: Türklerin İslamiyet ile tanışması ve kabul süreci | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
4 | Karahanlılar: İlk Müslüman Türk devleti olarak Karahanlıların kuruluşu, gelişimi ve kültürel katkıları | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
5 | Gazneliler: Gazne Devleti’nin kuruluşu, Hindistan seferleri ve Sultan Mahmud dönemi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
6 | Selçukluların Yükselişi: Selçukluların kuruluşu, Dandanakan Savaşı ve Büyük Selçuklu Devleti’nin kurulması | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
7 | Selçuklu İmparatorluğu: Alp Arslan ve Melikşah dönemleri, fetihler ve İslam dünyasına etkileri | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Nizamiye Medreseleri: Eğitim ve bilimdeki gelişmeler. | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
10 | Karahanlılarda ilmi faaliyetler | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
11 | Selçuklularda ilmi faaliyetler | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
12 | Gaznelilerde ilmi faaliyetler | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
13 | Türk-İslam devletlerinde devlet teşkilatı | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
14 | Türk-İslam devletlerinde iktisadi yapı | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
15 | Türk-İslam devletlerinde kültür ve gelenek | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yazıcı. N. (2022. )İlk Türk İslam DevletleriTarihi. Ankara. TDV Yayınları. | |
2 | Çetin. O. 2010). Türk islam Devletleri Tarihi, Ankara. Düşünce Yayınlar. | |
3 | Yıldız. H. D. (2000). İslamiyet ve Türkler. Ankara. Kamer Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1(60 dk.) | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 9 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 9 | 36 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |