|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İSLAM TARİHİ VE SANATLARI(TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞEFAETTİN SEVERCAN (severcan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KADİR ERBİL, ŞEFAETTİN SEVERCAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, öğrencilere kendi alanlarında derinlemesine bilgi kazandırmak, akademik araştırma yapma ve sunma becerilerini geliştirmek, bilimsel tartışma ve eleştirel düşünme yetilerini artırmayı amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Anabilim Dalı Semineri dersi, öğrencilere kendi anabilim dallarında derinlemesine bilgi edinme, araştırma yapma, ve bulgularını sunabilir. |
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak İslam tarihi ve sanatları alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırma projesi geliştirme ve yürütme yetkinliği kazanabilir. |
PÇ-2 İslam tarihi ve sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Araştırma sonuçlarını akademik standartlara uygun bir şekilde yazılı olarak ifade edebilme becerisi geliştirebilir. |
PÇ-4 İslam tarihi ve sanatları alanı ile ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriği, öğrencilerin akademik araştırma süreçlerini ve bilimsel sunum becerilerini geliştirmelerini içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Uzmanlık Alan Dersi çerçevesinde öğrencilere aktarılan bilgilerin dersin öğretim elemanıyla tartışılması | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
2 | Bilim dalına ilişkin genel terminolojinin tartışılması | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
3 | Tez yazım becerilerine yönelik bilgisayar ile yazım becerilerinin geliştirilmesi, eksikliklerin giderilmesine yönelik açıklamalar ve yapılması | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
4 | Bilimsel toplantılar sonucunda yazılan raporların incelenmesi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
5 | Raporların benzerlik ve farklılık gösteren hususları konusunda tartışmalar yapılması | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
6 | Raporların benzerlik ve farklılık gösteren hususları konusunda tartışmalar yapılması | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
7 | İlgili bilim dalında yapılması planlanan tez konusuna yönelik genel tarama yapılarak tartışılması | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yapılan tarama çalışmalarının sonucunun rapor haline getirilmesi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
10 | Hazırlanan seminer çalışmasının sunulması | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
11 | Bilimsel yazım kuralları ve formatları | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
12 | Toplanan verilerin analiz edilmesi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
13 | Nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin kullanımı | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
14 | Önemli çalışmaların ve kaynakların belirlenmesi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
15 | Araştırma etiği ve akademik dürüstlük kuralları | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bilgili. L. (2024). Akademik Yazım. Ankara. Nobel Akademik Yayıncılık. | |
2 | Severcan. Ş. (2019). Hz. Muhammed ve Kurtuluş Çağrısı. Ankara. Fecr Yayınevi. | |
3 | Severcan. Ş. (2021). Din-Siyaset İlişkisi. Ankara. Fecr Yayınevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1(60 dk.) | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 9 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 9 | 36 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |