|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; atletizmin tarihçesi ve branş gruplarının öğretimi, branşlara göre tesis, malzeme ve yarışma kural bilgisinin kazandırılması, koşu, atma, atlama, yürüyüş ve çoklu branşların temel tekniklerini uygulayarak öğrenme, tekniklerin öğrenim basamaklarının öğretiminin kazandırılması ve çocuk atletizm programının uygulanarak öğrenilmesini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Atletizmin branşlarını tanımlayabilir, saha ölçülerini ve yarış kurallarını bilir |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir. PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar. PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Tüm koşu, engel ve bayrak koşu branşlarını temel seviyede öğretir |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir. PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar. PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Tüm atma branşlarını temel seviyede öğretir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir. PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar. PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-4 | Tüm atlama branşlarını temel seviyede öğretir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir. PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar. PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-5 | Çocuk atletizm programını uygulayabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir. PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar. PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, atletizmin tanımı ve tarihçesi, sprint ve engelli koşular, gülle atma, uzun atlama, cirit atma, yüksek atlama, çekiç atma, üç adım atlama, disk atma, sırıkla atlama, orta ve uzun mesafe koşular, çoklu branşlar ve çocuk atletizm programının tanıtımı ve uygulanmasını kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Atletizmin tanımı, tarihçesi ve sınıflandırılması. Atletizmde ısınma (jogging/cimnastik/koşu drilleri/ivmeli koşular) | Anlatım, Beyin Fırtınası |
2 | Sprint koşuları ve mekaniği, performans bileşenleri. Takoz çıkışları ve reaksiyon çalışmaları. | Anlatım, Gösterim |
3 | Engelli Koşular: Engel drilleri, geçişler, engel koşuları | Anlatım, Gösterim |
4 | Gülle atmanın teknik bileşenlerinin öğretimi ve teknik basamaklarının uygulanması | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
5 | Uzun atlamanın teknik bileşenlerinin öğretimi ve teknik basamaklarının uygulanması | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
6 | Cirit atmanın teknik bileşenlerinin öğretimi ve teknik basamaklarının uygulanması | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
7 | Yüksek atlamanın teknik bileşenlerinin öğretimi ve teknik basamaklarının uygulanması | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çekiç atmanın teknik bileşenlerinin öğretimi ve teknik basamaklarının uygulanması | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
10 | Üç adım atlamanın teknik bileşenlerinin öğretimi ve teknik basamaklarının uygulanması | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
11 | Disk atmanın teknik bileşenlerinin öğretimi ve teknik basamaklarının uygulanması | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
12 | Sırıkla atlamanın teknik bileşenlerinin öğretimi ve teknik basamaklarının uygulanması | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
13 | Çoklu branşların tanıtımı ve yarışma organizasyonları hakkında teorik bilgiler. Orta-uzun mesafe koşular ile yürüyüşün teknik bileşenlerinin öğretimi ve teknik basamaklarının uygulanması | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
14 | Çocuk atletizm programının tanıtımı ve uygulanması | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
15 | Çocuk atletizm programının uygulanması ve organizasyonu | Anlatım, Gösterim, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Demir, M. (2008). Atletizm - Koşular, Atlamalar, Atmalar (4. baskı). Nobel Yayınevi. | |
2 | Müller, H., & Ritzdorf, W. (2009). Run ! Jump ! Throw ! (P. Thompson (ed.)). The International Association of Athletics Federations. | |
3 | Freeman, W. (Ed.). (2015). Track & Field coaching essentials. Human Kinetics. | |
4 | WA. (2022). Kids’ Athletics Practitioner Handbook. World Athletics. https://iaafmedia.s3.amazonaws.com/Kids-Athletics/World_Athletics_Practitioner_Handbook.pdf | |
5 | WA. (2022). Teaching Athletics. https://worldathletics.org/kids-athletics/teaching-athletics | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Sunumlar (PowerPoint) Ders notları (PDF) Video dersler Her hafta uygulamalı dersler için gerekli olan atletizm malzemeleri (koşu pistleri, engeller, atlama çukurları, atma aletleri vb.) |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 5 | 1 | 5 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 10 | 1 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 10 | 1 | 10 |
Sözlü Sınav | 5 | 1 | 5 |
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 2 | 4 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 140 |