Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT 104 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)

Kodu: ANT 104 Adı: ATLETİZM Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; atletizmin tarihçesi ve branş gruplarının öğretimi, branşlara göre tesis, malzeme ve yarışma kural bilgisinin kazandırılması, koşu, atma, atlama, yürüyüş ve çoklu branşların temel tekniklerini uygulayarak öğrenme, tekniklerin öğrenim basamaklarının öğretiminin kazandırılması ve çocuk atletizm programının uygulanarak öğrenilmesini sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Atletizmin branşlarını tanımlayabilir, saha ölçülerini ve yarış kurallarını bilir PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-2 Tüm koşu, engel ve bayrak koşu branşlarını temel seviyede öğretir PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-3 Tüm atma branşlarını temel seviyede öğretir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-4 Tüm atlama branşlarını temel seviyede öğretir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-5 Çocuk atletizm programını uygulayabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.
PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÇ-14 Farklı yaş grubundaki bireylerin genel durumuyla ilgili olarak antrenör kendi bilgisini temel alarak, kişinin spor branşı, sağlık ve yaşam tarzı profilini, yetersizliklerini, vücut yapı ve fonksiyonunu, spora katılım düzeyini tanımlayarak bu doğrultuda değerlendirme ve uygulama önceliklerini belirler ve bireysel farklılıkları dikkate alarak antrenman programı planlar.
PÇ-15 Sporcu performansı odaklı düzenli antrenman programını günlük yaşama ve spor branşına uyarlayarak sistematik bir şekilde uygular.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, atletizmin tanımı ve tarihçesi, sprint ve engelli koşular, gülle atma, uzun atlama, cirit atma, yüksek atlama, çekiç atma, üç adım atlama, disk atma, sırıkla atlama, orta ve uzun mesafe koşular, çoklu branşlar ve çocuk atletizm programının tanıtımı ve uygulanmasını kapsar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Atletizmin tanımı, tarihçesi ve sınıflandırılması. Atletizmde ısınma (jogging/cimnastik/koşu drilleri/ivmeli koşular) Anlatım, Beyin Fırtınası
2 Sprint koşuları ve mekaniği, performans bileşenleri. Takoz çıkışları ve reaksiyon çalışmaları. Anlatım, Gösterim
3 Engelli Koşular: Engel drilleri, geçişler, engel koşuları Anlatım, Gösterim
4 Gülle atmanın teknik bileşenlerinin öğretimi ve teknik basamaklarının uygulanması Anlatım, Gösterim, Uygulama
5 Uzun atlamanın teknik bileşenlerinin öğretimi ve teknik basamaklarının uygulanması Anlatım, Gösterim, Uygulama
6 Cirit atmanın teknik bileşenlerinin öğretimi ve teknik basamaklarının uygulanması Anlatım, Gösterim, Uygulama
7 Yüksek atlamanın teknik bileşenlerinin öğretimi ve teknik basamaklarının uygulanması Anlatım, Gösterim, Uygulama
8 Ara Sınav
9 Çekiç atmanın teknik bileşenlerinin öğretimi ve teknik basamaklarının uygulanması Anlatım, Gösterim, Uygulama
10 Üç adım atlamanın teknik bileşenlerinin öğretimi ve teknik basamaklarının uygulanması Anlatım, Gösterim, Uygulama
11 Disk atmanın teknik bileşenlerinin öğretimi ve teknik basamaklarının uygulanması Anlatım, Gösterim, Uygulama
12 Sırıkla atlamanın teknik bileşenlerinin öğretimi ve teknik basamaklarının uygulanması Anlatım, Gösterim, Uygulama
13 Çoklu branşların tanıtımı ve yarışma organizasyonları hakkında teorik bilgiler. Orta-uzun mesafe koşular ile yürüyüşün teknik bileşenlerinin öğretimi ve teknik basamaklarının uygulanması Anlatım, Gösterim, Uygulama
14 Çocuk atletizm programının tanıtımı ve uygulanması Anlatım, Gösterim, Uygulama
15 Çocuk atletizm programının uygulanması ve organizasyonu Anlatım, Gösterim, Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Demir, M. (2008). Atletizm - Koşular, Atlamalar, Atmalar (4. baskı). Nobel Yayınevi.
2 Müller, H., & Ritzdorf, W. (2009). Run ! Jump ! Throw ! (P. Thompson (ed.)). The International Association of Athletics Federations.
3 Freeman, W. (Ed.). (2015). Track & Field coaching essentials. Human Kinetics.
4 WA. (2022). Kids’ Athletics Practitioner Handbook. World Athletics. https://iaafmedia.s3.amazonaws.com/Kids-Athletics/World_Athletics_Practitioner_Handbook.pdf
5 WA. (2022). Teaching Athletics. https://worldathletics.org/kids-athletics/teaching-athletics
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Sunumlar (PowerPoint) Ders notları (PDF) Video dersler Her hafta uygulamalı dersler için gerekli olan atletizm malzemeleri (koşu pistleri, engeller, atlama çukurları, atma aletleri vb.)

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 5 1 5
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 10 1 10
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 10 1 10
Sözlü Sınav 5 1 5
Kısa Sınav (Quiz) 2 2 4
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 8 1 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 12 1 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 140