|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | RUS DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DUYGU ÖZAKIN (duyguozakin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin 1917 Ekim Devrimi sonrası Rusya'da ortaya çıkan edebî akım ve ekolleri tanımasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sovyet dönemi ile ilgili temel edebî kavramları açıklayabilir ve yorumlayabilir. |
PÇ-1 Rusça dilbilgisi, Rus kültürü, Rus edebiyatı, Rus dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-6 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek topluma dair problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-10 Rus dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yaparlar. PÇ-11 Rusça metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriğini toplumcu gerçekçiliğe mensup yazarların güdümlü edebiyat eserleri ile muhalif yazarların eleştirel eserleri oluşturmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 1917 Ekim Devrimi'nin Sovyet dönemi Rus edebiyatının oluşum sürecindeki rolü. | |
2 | 20. yüzyılın ilk çeyreğinde Rusya'nın sosyo-tarihsel panoraması olarak Boris Psternak'ın Doktor Jivago'su | |
3 | Toplumcu gerçekçilik ve temel ilkeleri. | |
4 | Maksim Gorki - Ana | |
5 | Fyodor Gladkov - Çimento | |
6 | Şolohov - Durgun Don | |
7 | Mihail Bulgakov - Köpek Kalbi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Andrey Platonov - Can | |
10 | Yevgeni Zamyatin - Biz | |
11 | Sovyet dönemi Rus edebiyatında Kamp Nesri | |
12 | Aleksandr Soljenitsın ve eserleri | |
13 | Varlam Şalamov ve eserleri | |
14 | Yevgeniya Ginzburg ve eserleri | |
15 | Vasili Grossman ve eserleri | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Lewin, M. (2020). Sovyet Yüzyılı. İstanbul: İletişim. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 5 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 5 | 30 |
c) Performans Ödevi | 2 | 5 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 191 |