|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİK YÖNETİMİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS(ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TEKİNER KAYA (tekiner.kaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Günümüzün değişen koşullarının lojistik süreçler üzerindeki etkilerini ve güncel lojistik uygulamalarını öğrencilere aktarmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim becerisine sahip olmak ve uluslararası ticaretle ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili bir biçimde kullanabilmek. PÇ-2 Uluslararası ticaret ile ilgili başlıca teorilere ve terminolojiye hâkim olabilmek. Uluslararası pazarlama teorini küresel vakalar ile bağdaştırabilmek. PÇ-3 Yönetim ve organizasyon teorilerine hâkim olabilmek ve iş yaşamı ile bağdaştırabilmek. Firmaların karşılaşabileceği riskleri ve fırsatları değerlendirme ve analiz etme becerisine sahip olabilmek. PÇ-4 Uluslararası ticaretin yasal çerçevesini oluşturan başlıca hukuk kurallarına ve mevzuatlara hâkim olabilmek. Firmalarının rekabet ettikleri çevredeki politik, yasal, ekonomik ve teknolojik güçleri anlayarak karar verme mekanizmaları üstünde ne derece etkili olduğunu açıklayabilmek. PÇ-5 Uluslararası finans ve muhasebe bilgisini küresel vakalara uygulayabilmek. PÇ-6 Bilimsel bir araştırmada izlenmesi gereken aşamaları bilme ve araştırma yapabilme yeteneğine sahiptir. PÇ-7 Alanıyla ilgili konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçlar kullanarak aktarma becerisine sahiptir. PÇ-8 Alanıyla ilgili temel kavramlar ve göstergeleri kullanma yeteneğine sahiptir. PÇ-9 Uluslararası Ticaret konusunda gerekli olan bilgi birikimini sağlayabilir PÇ-10 Uluslararası ekonomik gelişmeleri takip edebilir. PÇ-12 Taşımacılık sistemleri ve kombine taşımacılık bilgilerine sahip olmak ve Depolama, envanter yönetimi gibi bilgilere sahip olmak. PÇ-14 Tersine Lojistik ve tedarik zinciri ilgi ve yöntemlerinin uygulanabilmesi ve Tedarik zinciri alanında bilgi sahibi olmak. PÇ-15 Yönetim ve organizasyon teorilerine hakim olabilmek ve iş yaşamı ile bağdaştırabilmek. Firmaların karşılaşabileceği riskleri ve fırsatları değerlendirme ve analiz etme becerisine sahip olabilmek |
Yazılı Sınav |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Lojistik sektöründeki güncel gelişmeler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Lojistikte güncel konulara giriş. | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme |
2 | E-Ticaretin lojistiğe etkisi. | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme |
3 | Yapay zeka teknolojisi kullanımının lojistik sektörüne etkisi. | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme |
4 | Bulut bilişim, büyük veri ve nesnelerin interneti kavramlarının lojistik sektöründeki etkisi. | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme |
5 | Blok zincir teknolojisinin lojistik ve dış ticarete etkisi. | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme |
6 | 3 boyutlu yazıcıların lojistiğe etkisi. | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme |
7 | RFK teknolojilerinin lojistik sektöründe kullanılması. | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Giyilebilir teknolojiler. | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme |
10 | Depolama faaliyetlerinde Endüstri 4.0 | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme |
11 | Sürücüsüz araçlar, insansız hava araçları ve dronlar. | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme |
12 | Lojistik Start-Up'lar. | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme |
13 | Büyük projeler. | Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme |
14 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Güncel Lojistik, Paul R. Murphy, Jr.-A.Michael Knemeyer, Nobel, 2016. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları, Defter, Yazı Tahtası |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 6 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |