Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / GK503 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: GK503 Adı: BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, bilim tarihinin genel kavramlarına, bilimsel gelişmelerin felsefi düşünce üzerine etkilerine, bu gelişmelerin altında yatan toplumsal, siyasi ve ekonomik etkenlere yönelik bilgi ve becerileri geliştirmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bilim tarihi ve bilim felsefesi arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Bilimsel devrimlerin arkasındaki felsefeyi tanıyabilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Bilim ve teknoloji ilişkisini kurabilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder.
PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Bilim tarihi ve bilim felsefesini genel kavramlarını açıklayabilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-5 Bilimin gelişimi için gerekli koşulları açıklayabilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-6 İslam dünyasındaki bilimsel etkinliklerin önemini fark edebilir. PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar.
PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-7 Ülkemizin bugünkü bilimsel gelişmelerin dünyadaki değerin ve yerini açıklayabilir. PÇ-17 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğinin toplumdaki diğer meslekler arasındaki yerini ve önemini takdir eder.
PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, bilimlerin ve teknolojinin tarihsel gelişimini ve bu gelişim ışığında bilim felsefesindeki bilime ilişkin yaklaşımların mahiyetini kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Felsefe, bilim ve bilim Felsefesi ile ilgili temel kavramlar. Anlatım, Argümantasyon, Sokratik yöntem
2 Bilim tarihi ve felsefesinin temel sorunları. Anlatım, Argümantasyon, Sokratik yöntem
3 Bilim, Felsefe ve Bilimsel yöntem. Anlatım, Argümantasyon, Sokratik yöntem
4 Bilimlerin ve felsefenin tarihsel gelişimi. Anlatım, Argümantasyon, Sokratik yöntem
5 Eski çağlarda bilim. - Mısır ve Mezopotamya'da bilim. -Çin ve Hinde bilim. -Eski Türklerde bilim. Anlatım, Argümantasyon, Sokratik yöntem
6 Antik Yunanda bilim ve felsefe. -Helen Dönemi. Anlatım, Argümantasyon, Sokratik yöntem
7 -Helenistik ve Roma dönemi. Anlatım, Argümantasyon, Sokratik yöntem
8 Ara Sınav
9 Orta çağda Bilim ve felsefe. Anlatım, Argümantasyon, Sokratik yöntem
10 İslam dünyasında bilimin doğuşu. Anlatım, Argümantasyon, Sokratik yöntem
11 İslam dünyasında bilim. Anlatım, Argümantasyon, Sokratik yöntem
12 Rönesans döneminde bilim. Anlatım, Argümantasyon, Sokratik yöntem
13 17. ve18. Yüzyılda bilim. Anlatım, Argümantasyon, Sokratik yöntem
14 19. ve 20. Yüzyılda bilim. Anlatım, Argümantasyon, Sokratik yöntem
15 Cumhuriyet döneminde Bilim. Anlatım, Argümantasyon, Sokratik yöntem
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Topdemir, H.G. ve Unat, Y. (2013). Bilim tarihi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
2 Topdemir, H.G. ve Unat, Y. (2019). Bilim tarihi ve felsefesi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projektör, Ders Notları, Ders Kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi 14 1 30
9.Proje
Final Sınavı 16 1 40

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 1 14 14
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 11 11
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90