|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bilimin doğası,gelişimi ve temel kavramlarını bilmek ve açıklamak. Bilimsel araştırmanın temel özelliklerini ve ilkelerini tanımlayabilme. Etik kavramı ve etik teorilerini açıklama. Araştırma etiğinin temel özelliklerini ve kavramlarını açıklayabilme. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilim, bilimin doğası ve gelişimini tanımlar, bilimsel araştırmanın tanımını yapar, bilimsel araştırma kuramlarını açıklar, bilimsel araştırma yöntemlerini bilir |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. PÇ-23 Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. PÇ-24 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Etik kavramını tanımlar, etik teorileri açıklar, araştırma ve yayın etiğini tanımlar, araştırma sürecinde etik dışı davranışlar ve etik ihlalleri bilir. |
PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Yazarlık ve telifle ilgili ( taraflı yayın; editörlük, hakemlik vs.) etik sorunları bilir, yayın etiği ve yayın sürecinde etik dışı davranışları bilir, araştırma ve yayın etiğiyle ilgili yasal mevzuat ve kuralları açıklar, etik ihlallerin tespitinde izlenecek yolları bilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-15 Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Araştırma yayın etiği ihlalleri ve bunları önlemeye dönük yöntemleri açıklar, araştırma yayın etiği ihlallerini tespit eder ve değerlendirir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilim, bilimin doğası, gelişimi ve bilimsel araştırma; etik kavramı ve etik teorileri; araştırma ve yayın etiği; araştırma sürecinde etik dışı davranışlar ve etik ihlalleri; yazarlık ve telifle ilgili etik sorunlar; taraflı yayın; editörlük, hakemlik ve etik; yayın etiği ve yayın sürecinde etik dışı davranışlar; araştırma ve yayın etiğiyle ilgili yasal mevzuat ve kurallar; etik ihlallerin tespitinde izlenecek yollar; sık görülen araştırma; yayın etiği ihlalleri ve bunları önlemeye dönük yöntemler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilim, bilimin doğası ve gelişimi | Anlatım, Soru-Cevap, |
2 | Bilimsel araştırmanın tanımı | Anlatım, Soru-Cevap, |
3 | Bilimsel araştırma kuramları | Anlatım, Soru-Cevap, |
4 | Bilimsel araştırma yöntemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
5 | Etik kavramı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
6 | Etik teorileri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
7 | Araştırma ve yayın etiği | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
8 | Ara Sınav | |
9 | Araştırma sürecinde etik dışı davranışlar ve etik ihlaller | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
10 | Yazarlık ve telifle ilgili etik sorunlar; taraflı yayın; editörlük, hakemlik ve etik; | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
11 | Yayın etiği ve yayın sürecinde etik dışı davranışlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
12 | Araştırma ve yayın etiğiyle ilgili yasal mevzuat ve kurallar; | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
13 | Etik ihlallerin tespitinde izlenecek yollar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
14 | Araştırma yayın etiği ihlalleri ve bunları önlemeye dönük yöntemler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
15 | Tartışma ve değerlendirme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ertekin, Cumhur ve Diğerleri (2002). Bilimsel araştırmada etik ve sorunları, Ankara : Türkiye Bilimler Akademisi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 15 | 1 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 79 |