|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının ekonomi ve girişimcilik hakkında bilgi, farkındalık ve deneyim kazanmalarını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Ekonomi ve girişimcilik disiplinlerine yönelik tanımları kavrayabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Ekonomi ve Girişimciliğe yönelik iş planı hazırlayabilir. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Ekonomi, girişimcilik ile eğitim alanı ilişkisini kurabilir. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-4 | Girişimcilik süreci ile ilgili iş fikrini projelendirebilir. |
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-5 | Girişimciliğe yönelik olumlu tutum kazanabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders, ekonomi ve girişimcilikle ilgili temel kavramlar, girişimcilik destekleri, iş fikirlerinin iş planına dönüştürülmesi, ekonomi, girişimcilik ve eğitim bilimleri ilişkisi, girişimciliğin öğretimi ve değerlendirilmesi konularını kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ders içeriği, işleyişi ve amaçları hakkında bilgilendirme | Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
| 2 | Ekonomi ve girişimciliğin temel kavramları, birbiriyle ilişkisi, girişimcilik türleri | Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beyin Fırtınası |
| 3 | Girişimci özellikleri ve örnekleri | Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi |
| 4 | Girişimciliği destekleyen arayüzler ve girişimcilik teşvikleri | Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beyin Fırtınası Gezi (şartlar uygunsa) |
| 5 | Ekonomi ve girişimcilikte FSMH ve Etik | Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
| 6 | İş Fikirlerinin iş planına dönüştürülmesi | Bireysel ve Grup Çalışması Problem Çözme Yöntemi |
| 7 | İş Fikirlerinin iş planına dönüştürülmesi | Bireysel ve Grup Çalışması Problem Çözme Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ekonomi ve girişimcilik etkinlikleri | Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beyin fırtınası Bireysel ve Grup Çalışması |
| 10 | Ekonomi ve girişimcilik etkinlikleri | Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beyin fırtınası Bireysel ve Grup Çalışması |
| 11 | Ekonomi ve girişimcilik etkinlikleri | Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beyin fırtınası Bireysel ve Grup Çalışması |
| 12 | Ekonomi ve girişimcilik etkinlikleri | Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beyin fırtınası Bireysel ve Grup Çalışması |
| 13 | Ekonomi ve girişimcilik etkinlikleri | Soru-Cevap Beyin fırtınası Bireysel ve Grup Çalışması |
| 14 | Ekonomi ve girişimcilik etkinlikleri | Soru-Cevap Beyin fırtınası Bireysel ve Grup Çalışması |
| 15 | Ekonomi ve girişimcilik etkinlikleri | Soru-Cevap Beyin fırtınası Bireysel ve Grup Çalışması |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Eser, G. (2021). Güncel bir yaklaşımla girişimcilik. Nobel. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları İlkokul ve ortaokul ders öğretim programları (MEB, 2018) Bilgisayar (akıllı tahta) | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | 8 | 1 | 40 |
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 16 | 1 | 60 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 7 | 14 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 7 | 14 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 98 | ||