|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının ekonomi ve girişimcilik hakkında bilgi, farkındalık ve deneyim kazanmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ekonomi ve girişimcilik disiplinlerine yönelik tanımları kavrayabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Ekonomi ve Girişimciliğe yönelik iş planı hazırlayabilir. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Ekonomi, girişimcilik ile eğitim alanı ilişkisini kurabilir. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Girişimcilik süreci ile ilgili iş fikrini projelendirebilir. |
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Girişimciliğe yönelik olumlu tutum kazanabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, ekonomi ve girişimcilikle ilgili temel kavramlar, girişimcilik destekleri, iş fikirlerinin iş planına dönüştürülmesi, ekonomi, girişimcilik ve eğitim bilimleri ilişkisi, girişimciliğin öğretimi ve değerlendirilmesi konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders içeriği, işleyişi ve amaçları hakkında bilgilendirme | Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
2 | Ekonomi ve girişimciliğin temel kavramları, birbiriyle ilişkisi, girişimcilik türleri | Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beyin Fırtınası |
3 | Girişimci özellikleri ve örnekleri | Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi |
4 | Girişimciliği destekleyen arayüzler ve girişimcilik teşvikleri | Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beyin Fırtınası Gezi (şartlar uygunsa) |
5 | Ekonomi ve girişimcilikte FSMH ve Etik | Anlatma Yöntemi Soru-Cevap |
6 | İş Fikirlerinin iş planına dönüştürülmesi | Bireysel ve Grup Çalışması Problem Çözme Yöntemi |
7 | İş Fikirlerinin iş planına dönüştürülmesi | Bireysel ve Grup Çalışması Problem Çözme Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ekonomi ve girişimcilik etkinlikleri | Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beyin fırtınası Bireysel ve Grup Çalışması |
10 | Ekonomi ve girişimcilik etkinlikleri | Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beyin fırtınası Bireysel ve Grup Çalışması |
11 | Ekonomi ve girişimcilik etkinlikleri | Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beyin fırtınası Bireysel ve Grup Çalışması |
12 | Ekonomi ve girişimcilik etkinlikleri | Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beyin fırtınası Bireysel ve Grup Çalışması |
13 | Ekonomi ve girişimcilik etkinlikleri | Soru-Cevap Beyin fırtınası Bireysel ve Grup Çalışması |
14 | Ekonomi ve girişimcilik etkinlikleri | Soru-Cevap Beyin fırtınası Bireysel ve Grup Çalışması |
15 | Ekonomi ve girişimcilik etkinlikleri | Soru-Cevap Beyin fırtınası Bireysel ve Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Eser, G. (2021). Güncel bir yaklaşımla girişimcilik. Nobel. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları İlkokul ve ortaokul ders öğretim programları (MEB, 2018) Bilgisayar (akıllı tahta) |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 8 | 1 | 40 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 16 | 1 | 60 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 7 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 7 | 14 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 98 |