Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / GK505 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: GK505 Adı: EKONOMİ VE GİRİŞİMCİLİK Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının ekonomi ve girişimcilik hakkında bilgi, farkındalık ve deneyim kazanmalarını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Ekonomi ve girişimcilik disiplinlerine yönelik tanımları kavrayabilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Ekonomi ve Girişimciliğe yönelik iş planı hazırlayabilir. PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Ekonomi, girişimcilik ile eğitim alanı ilişkisini kurabilir. PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Girişimcilik süreci ile ilgili iş fikrini projelendirebilir. PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-5 Girişimciliğe yönelik olumlu tutum kazanabilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, ekonomi ve girişimcilikle ilgili temel kavramlar, girişimcilik destekleri, iş fikirlerinin iş planına dönüştürülmesi, ekonomi, girişimcilik ve eğitim bilimleri ilişkisi, girişimciliğin öğretimi ve değerlendirilmesi konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders içeriği, işleyişi ve amaçları hakkında bilgilendirme Anlatma Yöntemi Soru-Cevap
2 Ekonomi ve girişimciliğin temel kavramları, birbiriyle ilişkisi, girişimcilik türleri Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beyin Fırtınası
3 Girişimci özellikleri ve örnekleri Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beyin Fırtınası Örnek Olay Yöntemi
4 Girişimciliği destekleyen arayüzler ve girişimcilik teşvikleri Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beyin Fırtınası Gezi (şartlar uygunsa)
5 Ekonomi ve girişimcilikte FSMH ve Etik Anlatma Yöntemi Soru-Cevap
6 İş Fikirlerinin iş planına dönüştürülmesi Bireysel ve Grup Çalışması Problem Çözme Yöntemi
7 İş Fikirlerinin iş planına dönüştürülmesi Bireysel ve Grup Çalışması Problem Çözme Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Ekonomi ve girişimcilik etkinlikleri Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beyin fırtınası Bireysel ve Grup Çalışması
10 Ekonomi ve girişimcilik etkinlikleri Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beyin fırtınası Bireysel ve Grup Çalışması
11 Ekonomi ve girişimcilik etkinlikleri Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beyin fırtınası Bireysel ve Grup Çalışması
12 Ekonomi ve girişimcilik etkinlikleri Anlatma Yöntemi Soru-Cevap Beyin fırtınası Bireysel ve Grup Çalışması
13 Ekonomi ve girişimcilik etkinlikleri Soru-Cevap Beyin fırtınası Bireysel ve Grup Çalışması
14 Ekonomi ve girişimcilik etkinlikleri Soru-Cevap Beyin fırtınası Bireysel ve Grup Çalışması
15 Ekonomi ve girişimcilik etkinlikleri Soru-Cevap Beyin fırtınası Bireysel ve Grup Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Eser, G. (2021). Güncel bir yaklaşımla girişimcilik. Nobel.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders notları İlkokul ve ortaokul ders öğretim programları (MEB, 2018) Bilgisayar (akıllı tahta)

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor 8 1 40
6.Seminer
7.Performans Ödevi 16 1 60
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 7 14
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 7 14
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 98