Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / GK507 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: GK507 Adı: İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
İnsan hakları ve demokrasi kavramının evrensel temel ilkelerini ve özelliklerini bilir. Ülkenin eğitim amaçları doğrultusunda insan hakları ve demokrasi eğitiminin özelliklerini ve uygulama boyutunu açıklar.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Demokrasi ve insan hakları kavramlarının tarihsel gelişimini bilir. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 İnsan haklarının türlerini açıklar. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Demokrasi anlayışları, ilkeleri, yaklaşımlarını bilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi ve temel ilkelerini bilir. PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Bir yaşam biçimi olarak demokrasinin geliştirilmesini sağlayacak faktörleri açıklar. PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır.
PÇ-14 Beden eğitimi derslerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 İnsan hakları ve demokrasi açısından etik kuralları bilir. PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-7 Okullarda uygulanan demokrasi ve insan hakları programlarını bilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Demokrasi ve insan hakları kavramlarının tarihsel gelişimi. Bir yaşam biçimi olarak demokrasinin geliştirilmesini sağlayacak bireylerin yetiştirilmesi sorumluluğu, ailenin ve eğitim kurumlarının insan hakları ve demokrasi eğitimindeki rolü, Demokrasi eğitim programları, İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi ve temel ilkleleri. Hak, özgürlük ve sorumluluk kavramları. Adalet ve eşitlik kavramları. İnsan hakları ve demokrasi açısından etik kurallar. Okullarda uygulanan demokrasi ve insan hakları programları.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Demokrasi ve insan hakları kavramlarının tarihsel gelişimi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
2 İnsan haklarının türleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
3 Demokrasi anlayışları, ilkeleri, yaklaşımları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
4 İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi ve temel ilkeleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
5 Hak, özgürlük ve sorumluluk kavramları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
6 Adalet ve eşitlik kavramları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
7 Bir yaşam biçimi olarak demokrasinin geliştirilmesini sağlayacak faktörler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
8 Ara Sınav
9 İnsan hakları ve demokrasi açısından etik kurallar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
10 Okullarda uygulanan demokrasi ve insan hakları programları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
11 Okulöncesi eğitim ve ilkokul eğitim programında demokrasi eğitimi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
12 Orta öğretimde demokrasi eğitimi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
13 Yükseköğretim ve demokrasi eğitimi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
14 Demokratik okul ve sınıf ortamı Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
15 Tartışma ve değerlendirme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Gülmez, Mesut (2001) İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi, TODAİE
2 Dağcı, İ., & Gökalp, E. (Ed.). (2012). İnsan hakları ve demokratikleşme süreci. Anadolu Üniversitesi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 5 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 7 1 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 10 1 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 77