|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İnsan hakları ve demokrasi kavramının evrensel temel ilkelerini ve özelliklerini bilir. Ülkenin eğitim amaçları doğrultusunda insan hakları ve demokrasi eğitiminin özelliklerini ve uygulama boyutunu açıklar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Demokrasi ve insan hakları kavramlarının tarihsel gelişimini bilir. |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İnsan haklarının türlerini açıklar. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Demokrasi anlayışları, ilkeleri, yaklaşımlarını bilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi ve temel ilkelerini bilir. |
PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Bir yaşam biçimi olarak demokrasinin geliştirilmesini sağlayacak faktörleri açıklar. |
PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır. PÇ-14 Beden eğitimi derslerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | İnsan hakları ve demokrasi açısından etik kuralları bilir. |
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Okullarda uygulanan demokrasi ve insan hakları programlarını bilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Demokrasi ve insan hakları kavramlarının tarihsel gelişimi. Bir yaşam biçimi olarak demokrasinin geliştirilmesini sağlayacak bireylerin yetiştirilmesi sorumluluğu, ailenin ve eğitim kurumlarının insan hakları ve demokrasi eğitimindeki rolü, Demokrasi eğitim programları, İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi ve temel ilkleleri. Hak, özgürlük ve sorumluluk kavramları. Adalet ve eşitlik kavramları. İnsan hakları ve demokrasi açısından etik kurallar. Okullarda uygulanan demokrasi ve insan hakları programları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Demokrasi ve insan hakları kavramlarının tarihsel gelişimi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
2 | İnsan haklarının türleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
3 | Demokrasi anlayışları, ilkeleri, yaklaşımları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
4 | İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi ve temel ilkeleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
5 | Hak, özgürlük ve sorumluluk kavramları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
6 | Adalet ve eşitlik kavramları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
7 | Bir yaşam biçimi olarak demokrasinin geliştirilmesini sağlayacak faktörler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
8 | Ara Sınav | |
9 | İnsan hakları ve demokrasi açısından etik kurallar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
10 | Okullarda uygulanan demokrasi ve insan hakları programları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
11 | Okulöncesi eğitim ve ilkokul eğitim programında demokrasi eğitimi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
12 | Orta öğretimde demokrasi eğitimi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
13 | Yükseköğretim ve demokrasi eğitimi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
14 | Demokratik okul ve sınıf ortamı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
15 | Tartışma ve değerlendirme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Gülmez, Mesut (2001) İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi, TODAİE | |
2 | Dağcı, İ., & Gökalp, E. (Ed.). (2012). İnsan hakları ve demokratikleşme süreci. Anadolu Üniversitesi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 77 |